vici0us Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hei! Min første post her! Jeg har lyst på en ny stasjonær maskin ettersom den andre jeg har et utdatert.. Har lyst på en maskin som kan duge en god stund og jeg kan spille og drive med litt redigering! Trenger også endel lagrings plass.. her er ett oppsett jeg har prøvd og få bra.. men godt mulig jeg mangler endel og burde hatt andre deler som hadde gitt bedre ytelse... ( www.komplett.no ) Asus M3A79-T Deluxe, AMD 790FX+SB750 APLUS Case Monolize, ATX, Black Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI AMD Phenom II X4 940 Black Edition 125W, AM2+/AM3, 8MB Cache, 3,0Ghz, Boxed Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 1GB, GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 32MB 7200RPM Totalt: 9.912,00 Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Heisann og velkommen til forumet... Oppsettet ser bra ut det men ville nok byttet ut det kabinettet siden brukererfaringene ikke scorer så høyt på produktanmeldelsen på Komplett sin webside....Har du råd så vil jeg anbefale Antec Performance P182 Miditower.... Endret 28. februar 2009 av Znoken Lenke til kommentar
vici0us Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Heisann og velkommen til forumet... Takk for det ! Lurte litt på hvilke kabler osv jeg trenger.. Hadde vert fint om noen kunne satt opp en liten liste med det for meg .. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Kan ikke se at du skal trenge noen extra kabler til dette oppsettet....Med strømforskyninga så følger det vist med mer enn nok av kabler etter det jeg kan se....Resten av kabler skal følge med i esken til hovedkortet....Som oftest er det mer kabler enn du egentlig trenger..... Lenke til kommentar
vici0us Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Oppsettet ser bra ut det men ville nok byttet ut det kabinettet siden brukererfaringene ikke scorer så høyt på produktanmeldelsen på Komplett sin webside....Har du råd så vil jeg anbefale Antec Performance P182 Miditower.... Akasa infinti ZOR Gaming Case (uten PSU) ? Mest lyst på big tower Lenke til kommentar
vici0us Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...38-1A37DE3F0EF0 har forandra litt.. så lurte jeg litt på hvilken skjerm som ville vert best av disse 2.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=431178 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=436584 og jeg har nok strøm ? og jeg kommer sikkert til og kjøre linux på denne maskinen hvilket skjermkort er smartest og velge da med tanke på drivere ? Endret 28. februar 2009 av vici0us Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Viss jeg hadde vært deg hadde jeg tatt Samsung skjermen med en gang. Skjermen har bedre kontrast, den er veldig pen også. Smell til på Smasumng skjermen. Samsung skjermen har jo også 2 bra omtaler på komplett, og det på andre steder også. EDIT: Du har nok strøm. Endret 28. februar 2009 av Kristian94 Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Ville også gått for Samsung sin skjerm av samme grunn som Kristian sier....Skjermkortet er sikkert bra nok men personlig så ville jeg byttet det med dette pga av det vet jeg er bra mens det andre ser jeg noen har klaget på av forskjellige grunner... Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Ville også gått for Samsung sin skjerm av samme grunn som Kristian sier....Skjermkortet er sikkert bra nok men personlig så ville jeg byttet det med dette pga av det vet jeg er bra mens det andre ser jeg noen har klaget på av forskjellige grunner... Har tenkt til og kjøpe det Toxic versjonen av HD 4870. Er det like bra som jeg innbiller meg? Sikler veldig på dette kortet! Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Ville også gått for Samsung sin skjerm av samme grunn som Kristian sier....Skjermkortet er sikkert bra nok men personlig så ville jeg byttet det med dette pga av det vet jeg er bra mens det andre ser jeg noen har klaget på av forskjellige grunner... Har tenkt til og kjøpe det Toxic versjonen av HD 4870. Er det like bra som jeg innbiller meg? Sikler veldig på dette kortet! Toxic versjonen av HD 4870 er de kortene som kommer ut som en overklokket verson eller tar jeg feil...?? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Ville også gått for Samsung sin skjerm av samme grunn som Kristian sier....Skjermkortet er sikkert bra nok men personlig så ville jeg byttet det med dette pga av det vet jeg er bra mens det andre ser jeg noen har klaget på av forskjellige grunner... Har tenkt til og kjøpe det Toxic versjonen av HD 4870. Er det like bra som jeg innbiller meg? Sikler veldig på dette kortet! Toxic versjonen av HD 4870 er de kortene som kommer ut som en overklokket verson eller tar jeg feil...?? Jo dette er riktig, ja. Toxic versjonen er klokka. Må jo også si at kortet er mye tøffere enn Sapphire Radeon HD 4870 som ikke er Toxic. Kortet er også ganske kjølig har jeg hørt Lenke til kommentar
KazeShinobi Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 bare ta en tur innom pcexpert siden deres er under en renovasjon, men produkter tips, oppsett og alt er skal nok være oppe i løpet av uken. de lager spesial bygde til en av Norges mest konkurranse dyktige priser. Alle oppsett bygges av dem og er bygget på profesjonelt vis, d.v.s veldig ryddig og oversiktelig med alle kabler, små tweaks og fixes som gir et kjøligere system, tilbyr også overklokking med garanti (god stabil overklokking.) Lenke til kommentar
vici0us Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 tenkte iallefall og kjøpe skjermen.. men! noen andre forslag til skjermkort ? helst et som jeg kan få gode drivere til linux også.. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) XFX Geforce serien f.eks? Viss du skal ha 1 GB skjermkort, så burde du jo f.eks gå for: XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA eller: XFX GeForce GTX 285 650M 1GB PhysX CUDA eller: XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA Det ene er jo 1 GB, og de 2 andre er jo 896 MB, så du får vel se litt. Endret 1. mars 2009 av Kristian94 Lenke til kommentar
KazeShinobi Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) ville sagt gå for gtx 295, et MYE bedre alternativ. Endret 1. mars 2009 av KazeShinobi Lenke til kommentar
vici0us Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 ville sagt gå for gtx 295, et MYE bedre alternativ. XFX ASUS GIGABYTE EVGA GAINWARD hvilke er og foretrekke ? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 ville sagt gå for gtx 295, et MYE bedre alternativ. XFX ASUS GIGABYTE EVGA GAINWARD hvilke er og foretrekke ? Garantert XFX eller Gainward fra min side. Helst XFX. Da dette blir mest omtalt, og mest brukt. Viss du ser på komplett.no har de fleste XFX kortene. (Fra 260, 280, 285, 295) veldig gode omtaler fra kjøpere. Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) ville sagt gå for gtx 295, et MYE bedre alternativ. XFX ASUS GIGABYTE EVGA GAINWARD hvilke er og foretrekke ? Garantert XFX eller Gainward fra min side. Helst XFX. Da dette blir mest omtalt, og mest brukt. Viss du ser på komplett.no har de fleste XFX kortene. (Fra 260, 280, 285, 295) veldig gode omtaler fra kjøpere. definitivt asus eller evga.. evga pga garanti og support + kvalitet.. asus fordi meste jeg har hatt er asus og videokortene dems har klokka som uvær, men evga skal også være like bra på klokking.. har asus gtx280 nå, men skal ha et evga gtx295 eller 2 til sommeren Endret 1. mars 2009 av MiKA77 Lenke til kommentar
KazeShinobi Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 XFX sier nå jeg også ville sagt gå for gtx 295, et MYE bedre alternativ. XFX ASUS GIGABYTE EVGA GAINWARD hvilke er og foretrekke ? Garantert XFX eller Gainward fra min side. Helst XFX. Da dette blir mest omtalt, og mest brukt. Viss du ser på komplett.no har de fleste XFX kortene. (Fra 260, 280, 285, 295) veldig gode omtaler fra kjøpere. definitivt asus eller evga.. evga pga garanti og support + kvalitet.. asus fordi meste jeg har hatt er asus og videokortene dems har klokka som uvær, men evga skal også være like bra på klokking.. har asus gtx280 nå, men skal ha et evga gtx295 eller 2 til sommeren hehe, til SOMMEREN er det noen syke kort på markedet, så kjøp heller et av dem jeg venter i spenning på ddr5 med 7 ghz =O (samsung brikkene ) Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 hehe, til SOMMEREN er det noen syke kort på markedet, så kjøp heller et av dem jeg venter i spenning på ddr5 med 7 ghz =O (samsung brikkene ) nææh tror ikke nvidia killer kommer før til jul.. orker ikke vente så lenge:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå