Gå til innhold

BK: Iskrystaller på Mjøsa

designer0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg ville tatt bilde fra et enda lavere perspektiv, og flatere kamerastilling. Ville nok testet både stor og liten blender.

Ved stor blender (og snevert DOF), ville jeg passet på at det ble nok lys akkurat i fokusområdet. Synes bildet

Dette motivet kan derimot gjøre seg vel så bra med liten blender, og hyperfokal fokus, men pass på at det er nok lys i hele motivet. Flere eksponeringer som hdr, eller grad nd-filter, ville nok hjulpet.

Kult motiv, men for å fungere skikkelig, må det være helt skarpt, ha nok lys, og en gjennomført DOF (enten snever, eller lang).

Lenke til kommentar

Bra bilde. Jeg liker komposisjon og eksponering. Kunne kanskje ha vært enda større dybdeskarphet? Jeg tror ikke det trenges å gjøres noe for å lage mer dybde i bildet. Det at bildes tones mot lysere farger og litt disig bakgrunn gjør at man automatsik oppfatter dette som langt borte. Er derfor uenig i å bruke gradert filter på dette dersom man ønsker dybdevirkning i bldet. Det kommer selvfølgelig ann på hav man ønsker å fortelle; et nærmest impresjonistisk bilde, eller mer naturfoto av is?

Endret av telealf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...