l3dx Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Hehe, jeg stoler på deg! Men! Nå har jeg byttet til 600w OCZ psu. Samme gamle Det gikk heller ikke å installere x86 XP. Feilet underveis i kopiering av filer. Jobber med å få lånt en DVDrom og nå. Dette suger! Jeg som skulle kose meg med ny maskin i helgen. Takk for all hjelp så langt uansett! Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 He he, lykke til da iallefall Lenke til kommentar
Richard_H Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 He he, lykke til da iallefall Jeg slenger meg på Denne tråden, Jeg har nettop bygget en ny Pc. Intel Core i7 920 Asus P6T Deluxe Sony-Nec DVD (Bluray) spiller (Tror det er brenner også) Samsung Spinpoint F1 1tb hdd Gainward Geforce GTX295 GFX-Kort Corsair XMS3 1333mhz DDR3 (4Gig) minne. Jeg får kommet meg inn på installasjonsprogrammet til vista x64 men etter jeg har valgt språk o.l så får jeg en beskjed at den ikke finner enhetsdrivere når jeg prøver å fortsette installasjonen. Prøvde å sette i cd'en som fulgte med hovedkortet men der fant den ingenting, og ingenting lå i vista cd'en heller. Noen som har en anelse på hvor feilen kan ligge? Lenke til kommentar
l3dx Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Memtest86+ kjørte forresten 6 timer uten feil... Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 He he, lykke til da iallefall Jeg slenger meg på Denne tråden, Jeg har nettop bygget en ny Pc. Intel Core i7 920 Asus P6T Deluxe Sony-Nec DVD (Bluray) spiller (Tror det er brenner også) Samsung Spinpoint F1 1tb hdd Gainward Geforce GTX295 GFX-Kort Corsair XMS3 1333mhz DDR3 (4Gig) minne. Jeg får kommet meg inn på installasjonsprogrammet til vista x64 men etter jeg har valgt språk o.l så får jeg en beskjed at den ikke finner enhetsdrivere når jeg prøver å fortsette installasjonen. Prøvde å sette i cd'en som fulgte med hovedkortet men der fant den ingenting, og ingenting lå i vista cd'en heller. Noen som har en anelse på hvor feilen kan ligge? Det er nok diskkontrolleren - sjekk i bios at SATA kontrolleren står IDE modus (eller compatible) og ikke AHCI eller RAID, pass på at harddisken står i en av SATA kontaktene som er kontrollert av ICH10R, de er som regel fargekodet, det er som regel 6 ICH10R kontrollerte porter Lenke til kommentar
l3dx Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Bare for å legge det til: jeg prøvde en annen harddisk og nå - same shit Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Da gjentstår det en annen dvd evnt teste med andre rambrikker Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Kan du ikke prøve med usb stikk? Lenke til kommentar
l3dx Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Kan du ikke prøve med usb stikk? Jo, hvis jeg kan installere Vista fra usb så (kom gjerne med guide ) Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hva kjører du på maskinen du nå arbeider med? Lenke til kommentar
l3dx Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Hva kjører du på maskinen du nå arbeider med? Vista HP og Ubuntu 8.10 Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Ok, da trenger du å partitionere og formatere usb din. Bruk cmd as admin. -diskpart -select disk ? (?=Tall (ikke bokstaven) som usb har i diskbehandlingen? -clean -create partition primary -select partition 1 -active -format fs=fat32 -assign -exit Prøve da usb på den andre maskin. Du skal få feilmeldning at bootmgr i missing. Etter på er bare å kopiere filer inn i den. Ingeting annet. Vista du har prøvd å installere, har du prøvd å starte en annen maskin med? (jeg tenker på om du har noe feil i boot.wim file din) Endret 28. februar 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Richard_H Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 He he, lykke til da iallefall Jeg slenger meg på Denne tråden, Jeg har nettop bygget en ny Pc. Intel Core i7 920 Asus P6T Deluxe Sony-Nec DVD (Bluray) spiller (Tror det er brenner også) Samsung Spinpoint F1 1tb hdd Gainward Geforce GTX295 GFX-Kort Corsair XMS3 1333mhz DDR3 (4Gig) minne. Jeg får kommet meg inn på installasjonsprogrammet til vista x64 men etter jeg har valgt språk o.l så får jeg en beskjed at den ikke finner enhetsdrivere når jeg prøver å fortsette installasjonen. Prøvde å sette i cd'en som fulgte med hovedkortet men der fant den ingenting, og ingenting lå i vista cd'en heller. Noen som har en anelse på hvor feilen kan ligge? Det er nok diskkontrolleren - sjekk i bios at SATA kontrolleren står IDE modus (eller compatible) og ikke AHCI eller RAID, pass på at harddisken står i en av SATA kontaktene som er kontrollert av ICH10R, de er som regel fargekodet, det er som regel 6 ICH10R kontrollerte porter Takk, skal prøve det imorgen! Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Prøv med bare en minnebrikke. Lenke til kommentar
l3dx Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg har også prøvd å ta ut den ene RAM brikken i håp om at 4gb kunne by på trøbbel. Men det ser ut til å gå bedre med usb stick'en lar høre fra meg etter hvert! @wiberos: takker og bukker forresten! Lenke til kommentar
l3dx Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Endelig! Der var jeg Vista Business x64 installert! Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Var det DVD'en som var problemet? Lenke til kommentar
l3dx Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Tydeligvis. Det funka i allefall når jeg droppa å installere fra DVD Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er som oftest de enkleste ting ;-) Lenke til kommentar
l3dx Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Ja det er typisk! Måtte jo være omtrent siste mulige løsningen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå