Gå til innhold

[LØST] - Ny maskin, får ikke installert Windows (64-bit)

l3dx

Anbefalte innlegg

Hei hå

Fikk meg ny maskin i går med denne hardwaren

EDIT: er ikke P5Q PRO - bare P5Q

Jeg har prøvd flere ganger nå, og får ikke installert hverken 64-bit Vista eller XP (ikke piratvare - begge fra MSDN AA).

I Vista laster den inn filene (svart/hvit progress bar helt i starten), for så å henge seg på neste skjermbilde. Musepekeren kommer frem, men henger seg etter noen minutter. Restarter av seg selv etter et par minutter til.

I XP får jeg valgt partisjon og formatert denne. Når den starter kopieringen av filer feiler den på forskjellig sted hver gang.

Linux derimot (Linux Mint 6.0 i dette tilfellet) lot seg installere uten noen problemer.

Jeg har også prøvd å ta ut den ene RAM brikken i håp om at 4gb kunne by på trøbbel. Jeg har IKKE prøvd å installere 32-bit windows.

Nå setter jeg STOR pris på tips :)

Endret av l3dx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Auda - Chieftec er bob bob, beste fall litt under midt på treet.. og selv med et 400W highend power ville jeg sagt det er for lite - ikke sikkert den er problemet ditt nå (men sannsynlig...), men bare vent til du begynner å dra i gang skjermkortet i spill..... Du trenger en 600/650w eller høyere PSU av GOD kvalitet, online PSU kalkulatrorer stoler jeg omtrent like mye på som en tyrkisk gateselger.

Uansett så vil PSU'en din garantert skaffe deg trøbbel senere.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Det er sant, men med såpass enkel hardware som han nevner der er det ikke sikkert det er et problem med 400W, dog jeg hadde problemer med et Chieftec kabinett med 350W PSU som var det jeg brukte før 250W-en. Der fikk jeg meldinger om at jeg hadde for lav spenning på skjermkortet, men når jeg byttet til 250W forsvant alle de meldingene.

Så da kan det jo være at chieftec kabinett også har ganske dårlig PSU.

edit: off-topic

Problemet ser ut til å være med diskoverføringen. Windows bruker DMA til å overføre data fra forskjellige enheter til disken, det kan hende at Linux Mint bruker Interrupts (BIOS) istedet som kan føre til at de ikke støter på samme problemet.

Men jeg vet ikke, slike problemer kan komme av veldig mange ting.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Kan PSU være årsaken til problemene mine da? Hvis ikke skal jeg heller vurdere å kjøpe en ny PSU etter hvert! ;)

Akkurat nå vil jeg helst bare ha gang på den. Tror dere det har noen hensikt å prøve med x86 versjon av Windows?

Endret av l3dx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...