Gå til innhold

Dørvakter som er idioter?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som dørvakt og får ofte ros fra gjestene om at "oi, kan du smile\le?", "Du er den snilleste dørvakta som jeg har møtt" og "Deg liker jeg godt, du går ann å snakke med".

Har bare jobba i døra i ca 6mnd nå og liker hjemmefester best så jeg har hatt liten kontakt med dørvakter.

På de 6mnd jeg har jobbet har jeg kun sett det som nødvendig å være fysisk to ganger.

En gang fordi en gjest taffset på yngre damer, var møkke full og hørte ikke på noe av det jeg sa, den andre gangen gikk en gjest i strupen på en annen dørvakt.

Er det virkelig sånn at 9 av 10 dørvakter er rasshøl\broilere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil nesten si 99 av 100.

99 av hundre er bare marginalt flere enn 9 av 10 da.. :p

Forøvrig tror jeg ikke at jeg er helt enig i at så mange er "idioter"..

Ja, det er nok en stor del av dørvaktene der ute som har komplekser og overkompenserer med unødvendig maktbruk, MEN så skal det til gjengjeld sies til deres forsvar at det er utrolig mye tullete folk ute på nettene...

Personlig har jeg aldri hatt trøbbel med dørvakter, men jeg har sett hvorfor enkelte konstant kommer i klammeri med dørvakter. Det er i en stor del av tilfellene ikke fordi dørvakten er kjip, men fordi denne personen er full og ekkel og ufyselig, og ikke forstår det selv..

Veldig mange går ut med en forutinntatt negativ holdning til dørvakter, noe som igjen gjør det vanskelig for dørvaktene å gjøre jobben sin.. Og skulle dem bli uenig med en dørvakt, så er det automatisk dørvakten som er tullete, ikke en selv.. jeg tror ikke helt på det jeg ;)

EDIT

DalaiLaban; det kan jo virke som du er en av de "snille".. fortsett sånn, smil og vær hyggelig, så skal du se du kommer til å havne i mye mindre bråk enn mange av dine kolleger.. Og ikke bry deg om alle tullingene som mener dørvakter er idioter. Dere gjør en viktig jobb, stå på! ;)

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

vil nå tro det er forskjell på om du går på et vanlig 18/20års sted el et sted med litt eldre klientell.

er så ufattelig mange fulle idioter på byen, spes av den yngre garde.

høylytte,selvopptatte mm.

jeg forstår vaktene godt.

men, finnes jo en god del vakter som bare er drittsekker.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Jeg har inntrykk av at hjemmedørvakter er greiere enn de på byen. Selv både påålevd dørvakter som jeg har kunne stå og slå av en prat med og syntes var veldig hyggelig og jeg har opplevd at en dørvakt drar til meg.

Føler du for å fortelle hvorfor vakta dro til deg?

Regner med det var ikke helt uprovosert ;)

Lenke til kommentar

Nei det var det såklart ikke. Det var i en diskusjon, men likefult, jeg annser det som helt uakseptabelt å slå til noen på grunnlag av en krangel, særlig når du er autoritetspersonen. Tror sjefen hans mente det samme for da sjefen hans fikk vite det var jeg plutselig mer enn velkommen inn ;)

Lenke til kommentar
Nei det var det såklart ikke. Det var i en diskusjon, men likefult, jeg annser det som helt uakseptabelt å slå til noen på grunnlag av en krangel, særlig når du er autoritetspersonen. Tror sjefen hans mente det samme for da sjefen hans fikk vite det var jeg plutselig mer enn velkommen inn ;)

Selvfølgelig er det uakseptabelt.. som sagt, det er nok noen som ikke skulle hatt den jobben.

Poenget mitt er vel egentlig bare at jeg tror en veldig stor del av de diskusjonene eller sammenstøtene som oppstår egentlig skyldes unødvendig fulle og ufyselige mennesker.. og ikke kjipe dørvakter.

Lenke til kommentar

10 ganger forskjell vil jeg si er mer enn marginalt. Har bare møtt på 2-3 ok dørvakter. Kanskje fordi de fleste snakker gebrokkent norsk og tror de eier verden. er ihvertfall det på en god del steder i Oslo.

Lenke til kommentar
Er det virkelig sånn at 9 av 10 dørvakter er rasshøl\broilere?

For å være helt ærlig vet jeg ikke. Jeg tester aldri ut om de er det eller ikke. Jeg står pent i kø når jeg skal inn, og når jeg først er inne prøver jeg å oppføre meg noenlunde anstendig. Har aldri hatt problemer med dørvakter.

Lenke til kommentar

10 ganger forskjell vil jeg si er mer enn marginalt. Har bare møtt på 2-3 ok dørvakter. Kanskje fordi de fleste snakker gebrokkent norsk og tror de eier verden. er ihvertfall det på en god del steder i Oslo.

Og du er ikke en av de som går ut med ei litt unødvendig, forutinntatt holdning til dørvakter?

Jeg mener.. jeg ser folk som synes det er helt usannsynlig urettferdig at de må vise legitimasjon i døra feks.

Blir man bedt om det, er det automatisk dørvakta som tror han eier verden og er maktsyk og sprø..

Hvorfor er det sånn?

Ellers, bare for å være vanskelig.. det er ikke 10 ganger forskjell på 9/10 og 99/100. Det er 90% og 99%, det er kun 9% forskjell, eller 9/100 :roll:

Lenke til kommentar

Synes ikke det er et bra syn når dørvakten plutselig slår til folk i køen rett forran deg fordi en har vært litt ufin i kjeften. Har sett det selv. Når politiet kom så sa bare de andre dørvaktene "at det skjedde ingen ting" og dørvakten som gjorde det gjemte seg på bakrommet. En stund etter at politiet dro så var han tilbake i døren...

EDIT: Har selv ikke hatt problemer med dørvakter. bare observert hva som har skjedd med andre rundt meg.

Endret av Kurume
Lenke til kommentar

Det finnes idiotiske dørvakter, det finnes idiotiske politifolk og den finnes idioter i kassa på Rimi.

Som regel er det fulle som som er begynner å bråke, og noen ganger er det dørvakter som bruker alt for mye makt.

Det finnes også ekstreme eksempler, disse er ikke representative for resten av dørvaktene jeg har truffet på, men jeg tar med en liten historie uansett:

Jeg og et par kamerater var ute og koste oss. Det var forholdsvis tidlig på kvelden, og ingen av oss var veldig fulle.

På et av bordene ved siden av oss, sitter det to jenter som jeg går bort for å snakke med. Etter noen minutter kommer den ene av dørvaktene bort og prikker meg på skulderen, og sier at de er "VIP" og ikke vil bli forstyrret. (Det virket ikke sånn. De snakker da villig med meg...)

Jeg godtar det, rett og slett fordi jeg ikke gidder å krangle. Jeg blir litt nysgjerrig og går bort til dørvakten og spør hvorfor de er så VIP at vi ikke får snakke med de. Da kommer plutselig han andre opp i ansiktet på meg, og sier følgende: "Hvis du så mye som ser på de i løpet av kvelden, så skal jeg knuse ballene dine."

Da har allerede kompisen min som ikke fikk med seg hva som skjedde tidligere beveget seg bort for å snakke med damene igjen. Dørvakten som truet meg går da bort og tar tak rundt halsen på han, klapper til kompisen min og drar han med ut.

Det kommer vel ikke som noen overraskelse at vi dro derfra og aldri kom tilbake. :)

Lenke til kommentar

Har ulike erfaringer med dørvakter. Mange er greie og noen er rasshøl.

En historie: Jeg og noen kompiser skulle på byn, vi går til et sted der dørvakten slipper oss alle inn og vi betaler inngangsbeløpet. Så etter kansje 2-3 minutter skal 2 av de jeg var ute med ut en tur der han ene skal ta seg en røyk. På vei inn igjenn slipper den samme dørvakter han ene av de ikke inn igjenn ettersom han var "for full". Kun 2 minutter etter at han slapp han inn og det er vel unødvendig å si at han ikke hadde drukket mer på 2 minutter. Rett og slett sluppet inn for å betale seg inn og så bli kastet ut eter 2 minutter uten å få pengene tilbake. Det er sånn man bare ikke gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...