Gå til innhold

Trådløse nettet faller ut regelmessig

Anbefalte innlegg

Kjører en USB trådløs dong på min stasjonære. Problemet er at det trådløse nettet slår seg av regelmessig. Da må jeg bare ta ut og inn dongen igjen og vips er jeg på nett igjen.

Maskinen er mindre enn 5 meter unna trådløse routeren.

Bruekr enn dlink dwa-140

Hva kan dette skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde et lignende problem, men da med en 3com ruter. Trodde først det var USB trådløs kortet, men det viste seg å være selve ruteren.

Sjekk om det finnes noen oppdatert firmware til ruteren. Om ikke, se om andre med samme ruter som deg sliter med det samme (google)

Jeg endte opp med å kjøpe ny ruter, da den var såpass gammel at jeg ikke hadde garanti på den lengre. Etter det har jeg aldri hatt problemet.

Lenke til kommentar
Jeg hadde et lignende problem, men da med en 3com ruter. Trodde først det var USB trådløs kortet, men det viste seg å være selve ruteren.

Sjekk om det finnes noen oppdatert firmware til ruteren. Om ikke, se om andre med samme ruter som deg sliter med det samme (google)

Jeg endte opp med å kjøpe ny ruter, da den var såpass gammel at jeg ikke hadde garanti på den lengre. Etter det har jeg aldri hatt problemet.

nå har jeg en veldig ny router så....

og den er oppdatert....

Lenke til kommentar
Det kan likevel være feil på ruteren din da....Dlink er jo ikke kjent for å lage kvalitetsprodukter...etter min mening.

hørt både og ja

men aldri hatt noe problemer med denne eller den forrige

men i tillegg har jeg trådløs på min bærbare....den har ingen problemer.....

Lenke til kommentar

Er det mange trådløse nett i nærheten av deg?

Dersom det er det, kan det hende de forstyrrer signalene såpass at det detter ned. Forsøk å still om routern til å bruke en annen kanal (kan være greit å holde seg til kanal 1, 6 og 11, siden disse ikke fortyrrer hverandre). Du kan også forsøke å laste ned Network Stumbler og se hvilke kanaler nabonettene dine bruker, for så å sette en annen kanal hos deg selv.

Lenke til kommentar

Da er jo neste steg å prøve en annen USB dongel da...så har du eventuelt utelukket feil på ruteren.

Er jo ikke så mange valg muligheter her da...enten er det ruteren, eller så er det USB dongelen. Lite sannsynlig at det er noe programvare messig, og regner med at du har den nyeste programvaren og de nyeste driverene installert på pcen?

Lenke til kommentar

Hvis du har en billig router så har disse en lei tendens til å knele ved mye trafikk(nedlasting og slikt). Dette er fordi prosessoren i routeren er ussel i forhold til pc'n din. Dette vil du kunne sjekke ved at routeren blir varm. Prøv evt. å gi den bedre lufttilgang eller sett den en kjøligere plass..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...