bjorneoen Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Hei! Jeg kjøpte i7 920 forrige uke og har sjekka litt om hva temperaturen blir under max. Jeg kjørte prime95 og da kom max temperaturen på HELE 100 grader under testen :S Er ikke det veldig mye?! Den ligger idle rundt 55 grader. Hva er deres idle temperaturer? Og hvis jeg skal kjøpe ny kjøler, burde jeg da gå for Cooler Master V8 ? Takker for svar EDIT: lol jeg tok av side døren på kabinettet og slo på pc'en. Så kjørte jeg prime95 og nå var maks gradene ui load senket med 30 grader :O bare pågrunn av sidedøren?! Endret 28. februar 2009 av bjorneoen Lenke til kommentar
wim Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Det var veldig høye temperaturer! Jeg bruker ikke boxed kjøleren, jeg bruker en Noctua kjøler. Denne holder prosessoren min på ca. 37c når den idler og ca 60c under load (ikke overklokket). Det er definitivt noe galt med dine temperaturer, er du sikker på at du har montert kjøleren skikkelig ? EDIT: Rart at tempen falt såpass mye etter du åpnet kabinettet. Har du nok kabinettvifter, og er det bra luftgjennomstrømning i det ? Hvis en av kabinettviftene er montert feil vei så kan det ha stor innvirkning på luftgjennomstrømningen Endret 28. februar 2009 av wim Lenke til kommentar
bjorneoen Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Har cpu vifte, tre kabinett vifter, gpu vifte og psu vifte så tror det er nok har kobla de riktig også^^ tror jeg Syns det var veldig rart at temperaturen sank så mye, nå er den idle på 40 grader og 60-65 load og det er jo ganske bra med tanke på at det er stock kjøleren Jeg har ikke satt på sidedøra enda siden alt funka bra nå, men skal prøve i morra og se hva som skjer;) Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 hmm.. 100 grader var litt mye ja... hva bruker du til temp måling ?? kan anbefale "PC wizzard 2008" som viser temp på hver kjerne og CPU generelt, også skjermkort.. Minimer programmet så får du en liten grønn tekst oppe i høyre hjørna som viser det meste.. Men vet også at stock kjøleren til Intel trenger å "kryss" festes for maksimal kjøle effekt.. hvis du ikke har gjort dette kan du prøve det, og smør på ny kjølepasta kansje?? hvis det ikke hjelper, hmm... ny kjøler kansje?? ^^ Thermal right ultra 120 extreme med i7 socket fungerer bra, veit jeg... (har den sjøl på 775) Lenke til kommentar
bjorneoen Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 hva mener du med kryss festes? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 hva mener du med kryss festes? Trykk ned pushpin oppe i høyre hjørne først, deretter pinnen som er på kryss som da vil si nede i venstre hjørne, samme med de 2 siste pinnene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå