IHS Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Er uoverlagt drap i Kristendommens navn greit? Nei, ekte kristne dreper kun i selvforsvar. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Igjen: Einsteinsk religion er ikke annet enn en fascinasjon og hyllest av universet kompleksitet. Endret 28. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Igjen: Einsteinsk religion er ikke annet enn en fascinasjon og hyllest av universet kompleksitet. Det er veldig mye mer enn det, men jeg skal ikke dra den lenger. Hva med Buddhisme da? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Er uoverlagt drap i Kristendommens navn greit? Nei, ekte kristne dreper kun i selvforsvar. Her gjør du to ting, og en av de forundrer meg.. For det første forklarer du oss hva vi alle ville gjort i selvforsvar, det skyldes noe så enkelt som overlevelses instinktet vi har, og det er jo i og for seg greit. Men når du drar frem EKTE kristen lurer jeg litt, for det du faktisk sniker deg til å gjøre er å degradere disse idiotene slik at du, og vi andre, ikke skal tro at de var "ekte" i den tro at ekte kristne, ( whatever that is???) ALDRI ville gjort noe slikt.... Forklarings problemet ditt er at de trodde på gud de også, akurat som alle andre som er kristne... Så hva er "ekte" kristen ? Er det en som aldri dreper andre mennesker? Eller er det en som ikke aksepterer evolusjon? Eller hva? Endret 28. februar 2009 av RWS Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Igjen: Einsteinsk religion er ikke annet enn en fascinasjon og hyllest av universet kompleksitet. Det er veldig mye mer enn det, men jeg skal ikke dra den lenger. Hva med Buddhisme da? Det finnes mange, mange, mange, mange, mange grader av buddhisme. Noen er ekstreme og tror på gjenfødelse. For andre er det kun en filosofi. Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Det finnes mange, mange, mange, mange, mange grader av buddhisme. Noen er ekstreme og tror på gjenfødelse. For andre er det kun en filosofi. Man kan være "rasjonell" buddhist, og anse det som religion. Jeg prøver bare å finne ut hva du anser som rasjonelt. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Hva er din definisjon av overtro og religion? Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Hva er din definisjon av overtro og religion? Det er vel ikke interessant Det er ganske stor konsensus blant definisjonene. Endret 28. februar 2009 av fuzzyboots Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Lurer på hva folk i usa hadde sakt om det var noen satanister som bedde til satan om hjelp til og styrke ungen mot sykdommen. Hadde sikkert blitt mye mer blest rundt saken. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Tror heller jeg ville ha brukt ordet "vannskjødsel" istedet for "drap". Nei, ekte kristne dreper kun i selvforsvar. Ekte kristne som lever etter regler som "snu det andre kinnet til" eller "elsk dine fiender"? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Nei, ekte kristne dreper kun i selvforsvar. Ekte kristne som lever etter regler som "snu det andre kinnet til" eller "elsk dine fiender"? Vår Herre overdrev litt for å få frem forskjelige poeng. Jesus > "Om ditt høyre øye lokker deg til fall, så riv det ut og kast det fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen blir kastet i helvete. Og om din høyre hånd lokker deg til fall, så hogg den av og kast den fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen kommer til helvete." Endret 28. februar 2009 av IHS Lenke til kommentar
Vault Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Står jo i de 10 bud at man ikke skal drepe. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Nei, ekte kristne dreper kun i selvforsvar. Ekte kristne som lever etter regler som "snu det andre kinnet til" eller "elsk dine fiender"? Vår Herre overdrev litt for å få frem forskjelige poeng. Jesu ord > "Om ditt høyre øye lokker deg til fall, så riv det ut og kast det fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen blir kastet i helvete. Og om din høyre hånd lokker deg til fall, så hogg den av og kast den fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen kommer til helvete." Står jo i de 10 bud at man ikke skal drepe. Tema er kristendommen ikke jødedommen (se trådens navn) Endret 1. mars 2009 av IHS Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Dette var gode kristne! De stolte 100% på Guds godhet og Guds makt. De trodde på det Jesus og Bibelen har sagt. Be, og du skal få! Det burde de nok ikke gjort. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Står jo i de 10 bud at man ikke skal drepe. Tema er kristendommen ikke jødedommen (se trådens navn) Trådens navn: Er uoverlagt drap i Kristendommens navn greit? Hvorfor er ikke drap og "det å drepe" relatert, IHS? Trodde de kristne også fulgte de 10 bud jeg. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Nei, ekte kristne dreper kun i selvforsvar. Ekte kristne som lever etter regler som "snu det andre kinnet til" eller "elsk dine fiender"? Vår Herre overdrev litt for å få frem forskjelige poeng. Jesu ord > "Om ditt høyre øye lokker deg til fall, så riv det ut og kast det fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen blir kastet i helvete. Og om din høyre hånd lokker deg til fall, så hogg den av og kast den fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen kommer til helvete." Står jo i de 10 bud at man ikke skal drepe. Tema er kristendommen ikke jødedommen (se trådens navn) Hvorfor er ikke drap og "det å drepe" relatert, IHS? Trodde de kristne også fulgte de 10 bud jeg. Ikke nødvendigvis, O3K De kristne står mye friere der Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg er blitt utsatt for en del Kristendom i barndommen (søndagsskole osv.) og De 10 bud var en særdeles vesentlig del av budskapet. Nydelig hvordan kristne gladelig bruker GT til å hetse homofile, men GT teller plutselig ikke lenger når den kan stille dem selv i et dårlig lys. Lenke til kommentar
pekaman77 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Det er noe galt med kristendomen og de som følger den, personlige kristne er helt ok, men en personlig kristen er egentlig ikke veldig kristen siden de selekterer verdiene grovt. For eksempel tar de det med en klype salt hvor gammel jorda var og lignende. Det er i det minste bedre en ekstremistene som følger den egentlige religionen. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 De 10 bud er forferdelig oppskrytt. Jeg kunne enkelt laget 10 leveregler som er mye bedre. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Uoverlagt drap pleier vel ikke å bli straffet? Med mindre det er opptrådt uaktsomt. Trådens navn kan vel misforstås, jeg ville heller kalt det uaktsomt drap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå