Djengo^^ Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 heisann. jeg har brukt mine 3 år jeg hadde krav på, siste året mitt var i 2007. etter jeg dimma fra militæret ifjor sommer, har jeg flyttet på leilighet. nå har det seg slik at jeg nettopp søkte et års IKT studie på VGS igjen. hvis jeg over all formodning skulle få plassen, kan nav hjelpe meg med husleia, eller må jeg låne penger eller BE til mamma om å flytte hjem (sistnevnte vil være jævlig)? setter veldig pris på svar. takk djengo mulig å få rehabiliteringspenger hvis du har rett grunn, i ett år? er ikke slik støtte så du skal komme deg opp og inn i arb. livet igjen, hvis du har hatt diverse problemer som hindret deg i å gjøre det bra på skolen o.l før? Lenke til kommentar
Djengo^^ Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 ser kansje ut som jeg prøver å rive til meg masse penger fra staten her, men fakta er at jeg ikke har vært i en slik situasjon før, så må bare spør, ingen andre kan svare meg, og nav er ikke åpent i helga ^^ sist jeg gikk på skole bodde jeg hos mora mi. og jeg klarer nok ikke skole, og jobb etter skoledagen. Lenke til kommentar
Djengo^^ Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 hva som de ikke vil gi meg mer lån? jeg har alt et lite lån hos de, fra sist jeg gikk på vgs som jeg sliter med å betale tilbake. akkurat nå er det på 12,000 men har blitt utrolig med forsinkelser et par ganger. Lenke til kommentar
JesperA Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Du må nok ta opp lån. Du får vel 85000 for et år. Og 40% av disse blir til stipend dersom du står. Går på privatskole selv. Almennpåbygning. Har flere "skattesnyltere" som faktisk får betalt lønn for å gå på dyr skole(For de som er syke er selvfølgelig dette et kjempebra tiltak, men det blir desverre kraftig missbrukt). Selv må jeg betale masse penger da jeg ikke har rett til VGS opplæring. Lenke til kommentar
Gnimmels Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Du får nok lån fra lånekassen. Når jeg endelig blir ferdig på skole har jeg nok mange hundre tusen i studielån:) Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Lånekassen er veldig trege på henvendelser som krever saksbehandling, så du bør egentlig bare søke deg på skole og forberede deg på at du kanskje må bo hjemme. Enten får du støtte eller så får du brev om at du har for mye forsinkelse. Skjer det sistnevnte må du bare bite i det sure eplet å jobbe inn det tapte som alle andre som blir forsinket. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Du må nok ta opp lån. Du får vel 85000 for et år. Og 40% av disse blir til stipend dersom du står. Går på privatskole selv. Almennpåbygning. Har flere "skattesnyltere" som faktisk får betalt lønn for å gå på dyr skole(For de som er syke er selvfølgelig dette et kjempebra tiltak, men det blir desverre kraftig missbrukt). Selv må jeg betale masse penger da jeg ikke har rett til VGS opplæring. Trodde ikke denne summen gjaldt for vgs. Kun høyere utdannelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå