Splash Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Plutselig en dag kom det over meg, etter og ha surfa og irca i et år nå, har jeg gått lei av og bare gjøre det og ville lære noe på pcen, gjøre no nyttig. Tenker da på og programere eller designe eller et eller annet som kan gjøres på pcen. Men klarte ikke finne ut hva, fant mye, men fant liksom aldri så mye ut om hva akuratt det kunne brukes til og om det var interesant. Så mitt spørsmål til dere er: Hva skal jeg lære meg og hvorfor? Mvh Anders Pettersen Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 spurt meg selv om det samme nå i 2 år. endte med et webmaster studei og nå er det webdesign. desverre dårlige tider for it folk men alltids noen ting man kan finne på Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Anbefaler å kombinere det du synes er morsomt med det å lære noe nytt. Jeg lærte meg mer avansert webdesign da jeg spilte i en DeltaForce Klan og nettsidene våre trengte å bli bedre. Kast deg inn i noe, få vann over hodet, lær av å feile og prøve, mye morsommere enn å lese seg til alt. Dog ønsker du en IT stilling en gang i tiden, vil jeg anbefale deg å ta en IT udanning, enten en prosjektadmnistrativ en eller spesialisere deg på Hardware, som f.eks. nettverksprodukter fra Cisco. Det er altid behov for folk som kan lede andre i IT prosjekter og det er altid behov for folk som er eksperter på nettverk. Det går fint ann å være selvutdannet, men det er enklere den andre veien. (er selvlært selv). Ting som er greit å kunne: PHP/MySQL og/eller ASP/SQL - De fleste avanserte webløsninger er basert på dette. Diverse programeringsspråk - softwareutvikling trenger programerere Hardware, nettverk - Ingen ting tyder på at vi kommer til å slutte med nettverk. Sikkerhet - Trengs i alle nettverk, bra kombo med gode kunnskaper på nettverkshardware. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Begynne med linux kanskje? Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Har akkurat samme følelsen. Fikk linux av en kamerat for noen dager siden, og håper at det skal endre seg nå...... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Når du sitter og surfer, kommer du da ikke over ting som får deg til å si til deg selv; 'Slik vil jeg lage også!' ? Ganske sikker på at du har... Neste gang du ser noe slikt(hva enn det er casemod, bilde, film, program, webside, whatever...), skaff deg det du trenger for jobben og prøv deg fram! Er du motivert og har et mål så er halve jobben gjort, og hvis du går lei har du vertfall fått litt erfaring til neste gang. (PS: denne metoden funker dårlig hvis du vil ha spisskompetanse, men vil etterhvert gi deg kunnskaper innen mange felt.) Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg for min del sitter ofte og tenker "Hvorfor bruker jeg ikke mer tid på å lære meg ting, slik jeg gjorde da jeg var fjortiss (!)". Lærte meg ganske mye da, men det har gått litt nedover med kreativiteten og inspirasjonen Uansett, webdesign er artig og lærerikt. Andre ting du kan gjøre er jo å lære deg programmering ja (Visual Basic er fint å starte med. Senere kan du jo gå over til f.eks. C++) Jeg for min del har hoppa litt fram og tilbake, så jeg kan både programmere og håndtere diverse level-editorer til bl.a. Half-Life og UT2003. Dette er relativt unyttig, men klype så artig det er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå