Robin Hood Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Mitt nye vannkjølesystem: Magicool vanntank m/ pumpe Slangenippel, 1/4"BSPx3/8"ID 2x Durelene, slange 3/8"ID - 9/16"OD Feser One Cooling Fluid - UV Grønn Slangeklemme, Ø5.6 - Ø15.9 Swiftech vannblokk, chipset, MCW30 Swiftech CPU-vannblokk APOGEE GT Cooltek radiator, 1x80, m/nipler 3x MIST vifte, MISTYLFA80LSCL, klar plast 3x AC radiatorgrill, for 1x80mm radiator Cpu ligger på ca 34 grader idle. Hvis jeg spiller går den opp mot 45 grader. Kan det være at 3stk 80x80 radiatorer er litt lite? HW: Asus M3A78 hovedkort AMD dual core 3.1Ghz (ikke overklokket) Endret 28. februar 2009 av Robin Hood Lenke til kommentar
Robin Hood Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Prøvde å spille litt nå. Satt akkurat på Sidedekslet. Cpu temp gikk opp på 43 grader og MB temp 45 grader. Når jeg avslutter spillet går Cpu tempen rett ned til 36 grader. MB temp følger rett etter. Er litt usikker på om 3 små 80x80mm radiatorer er nok. Noen andre som har erfaringer med disse? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Det er nok helt rett det. Kan selvfølgelig hente noe på en anne cpu blokk og pumpe. Men du vil nok hente mer på å få mer radiator kraft. Men tror du skal være rimelig førnøyd med den tempen du har med såppas "dårlige" radiatorer. Bilder av systemet? Lenke til kommentar
Robin Hood Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Det er nok helt rett det. Kan selvfølgelig hente noe på en anne cpu blokk og pumpe. Men du vil nok hente mer på å få mer radiator kraft.Men tror du skal være rimelig førnøyd med den tempen du har med såppas "dårlige" radiatorer. Bilder av systemet? Byttet kjølepasta idag til en med sølv og sånne ting. tror den er litt bedre. Jeg brukte nesten 2 meter med slange, kan dette ha noe å si? Pumpen skal vel klaare det. To av radiatorene sitter oppe i kabinettet, og den siste sitter i forkant. Her kommer bilder: Hovedkortet før montering Oversikt, litt trangt i mitt coolermaster elite 334 midi tower. Viftedeksel for to av radiatorene oppå Tower'et. Endret 28. februar 2009 av Robin Hood Lenke til kommentar
Robin Hood Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Kunne det ha vært noe å hente med kraftigere vifter? Kan det ha noe å si hvis man har veldig mye slanger? Har snudd viftene så de suger luft vekk fra radiatorene. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Det du kan gjøre er at du kjøper to vifter til av samme type og setter på undersiden av radiatorene. Det vil nok hjelpe på et par grader. Men jeg tror egentlig du må bytte ut radiator, pumpe og cpu blokk for å få ned tempen med rundt 5-10 grader. Lenke til kommentar
Robin Hood Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Kan det ha noe å si om slangen blir litt flat/bøyd? Ser på det ene bildet at det blir litt krapp vinkel på bøyen. Lenke til kommentar
Robin Hood Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 hvis jeg skal oppgradere radiator, burde jeg fjerne de 3 små og koble til en stor(2x120/3x120)? tenker på flow osv. eller har det ikke så mye å si? er nesten 2 meter med slange nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå