Hrodebert Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg har ikke utelukket det. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 roberteh, hvordan kan du ikke mislike disse folkene? Igjen missoppfattes tolkningen fra undertegnede. Les det jeg faktisk skriver i stedet for å lage sine egne meninger om hva andre uttaler. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 roberteh, hvordan kan du ikke mislike disse folkene? Igjen missoppfattes tolkningen fra undertegnede. Les det jeg faktisk skriver i stedet for å lage sine egne meninger om hva andre uttaler. Kan du ikke bare skrive din mening nå? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Undertegnede har ikke fått tid til å lese det fulle "partiprogrammet" til NorgesPatriotene har derfor ikke enda fått gjort meg opp en mening om partiet utifra politikk. Utifra mediabildet om nevnte parti virker dette ikke som noe jeg personlig kunne tenke meg å stemme. Vil ikke med dette utelate de fra den politiske debatt, da det faktisk går an å ha to tanker i hodet samtidig. Det er ingen tvil om at deres metoder, ei heller fremgangsmåte er sterkt kontroversiell og til tider svært på kanten. Om de ønsker å fremstå som "seriøst" parti burde de fjerne de nevnte "vitser" og holde seg for gode til å bruke nedsettende argumentasjon og komme med drapstrusler. Deres politiske budskap trenger i så måte en moderering for å passe inn i det politiske Norge. Som vi har vært inne på ørtten ganger før forsvarer jeg ikke nødvendigvis politikken, men deres rett til å ytre seg. Aldri uttalt i klartekst at jeg kunne tenke med å stemme på disse, om det blir mulig. Selvsagt skal de følge norsk lov. Dette partiet er i så måte relativt i gråsonen. Partiprogrammet deres er lite gjennomtenkt og de kunne hatt godt av noen politiske rådgivere. Men de har likevel livets rett. Og det er dette jeg forsvarer. Om du leser allerede eksisterende innlegg i tråden, ser du at det hevder liten tvil om at partiet er ekstremt. Det er i så måte en nisjeparti for spesielt interesserte. Som uttalt er dette partiet i gråsonen. Partiprogrammet deres er lite gjennomtenkt og de kunne hatt godt av noen politiske rådgivere. Men de har likevel livets rett. I motsetning til SOS-Rasisme samt enkelte debattanter i denne tråden vil ikke undertegnede innføre en selektiv ytringsfrihet som kun skal gjelde for de vi alle enes om. Det må være husrom. Også til typer av Øyvind Heian sitt kaliber og partier som Norgespatriotene. Uten at man dermed automatisk er en tilhenger av politikken partiet fører. Undertegnede støtter heller ikke rasisme eller nazisme, til tross for at jeg vet mange brukere ville elsket om jeg hadde gjort det, slik at alle deres fordommer ville blitt realisert og de kunne sovet godt om natten. Vil derfor ikke utelukke noe for fremtiden. Jeg er ærlig på at jeg ønsker en strengere asylpolitikk og innvandringspolitikk. At jeg ville stemt på Norgespatriotene har jeg ikke uttalt, på samme tid som jeg har uttalt at jeg ikke vil stemme på SV, vil jeg likevel ikke utelukke det. Rett og slett fordi jeg ikke vet hva fremtiden bringer. Jeg har gått mange runder med meg selv og kommer sikkert til å gjøre det igjen. Til tross for at dette kan virke paradoksalt med tanke på Heiand og vedkommende sitt parti, har jeg har lært at man ikke skal utelukke, men være åpen. Jeg er villig til å forsvare Heian sin rett til partipolitisk innflytelse og deres rett til og stifte et politiskparti, dette viser i så måte at demokratiet og ytringsfriheten fungerer. Så kan vi godt debattere metoder og retorikk. Det er viktig at vi har denne debatten. Og at Heiand får komme med sine synspunkter, også de ekstreme. De som tror at bare vi ikke hører om dette, så vil disse krefter forsvinne, tar feil. Skal jeg være ærlig, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg lurer på om jeg hadde fått noe mer respons hvis jeg hadde hintet frampå at jeg lurte på å bli med eller virket opprinnelig interessert i NP fremfor å stille kritiske og saklige spørsmål? Det virker som de har null interesse av å svare meg dessverre. Absolutt ikke. Vi har sett deg i diskusjon før og vil dermed ikke tro at du støtter NP. Men er det så mange NP-supportere supportere her. Det er bare Roberteh som har sag at han kanskje vil stemme på dem. Er jeg med i den gruppen siden jeg mener at vi ikke bør forby meningene deres. Jeg mente da ikke her, jeg sendte en mail til kontaktmailen på siden deres og ba de utdype enkelte ting ved politikken deres. Konkretisere. Jeg har derimot ikke fått svar. Derfor jeg lurte på om jeg hadde fått svar fra dem hadde jeg virket mer positiv, fremfor å bare stille spørsmål. Lenke til kommentar
gneis Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Ingenting gale med meninger. Å mene noe om meninger er greit, men de skal ha akkurat like muligheter som f.eks. AP og FrP. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Er det ikke noe galt med noen type meninger? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Vil utvise innvandrere som drar for ofte til hjemlandet NorgesPatriotene stiller til Stortingsvalg med ett mål: Innvandringsstopp. Verken SOS Rasisme eller valgforsker Anders Todal Jenssen tror nasjonalistpartiet har noen sjanse. I dag ble det kjent at nasjonalistpartiet NorgesPatriotene har samlet nok underskrifter i Vestfold til å søke om å stille liste til høstens stortingsvalg. På partilisten som venter godkjenning fra Vestfold fylkeskommune står det 11 navn, alle er medlemmer av partiet, ifølge leder Øyvind Heian. Innvandrere som ofte drar tilbake til sine opprinnelige hjemland er blant truslene mot det norske samfunnet, uavhengig om de er første- eller tredjegenerasjons innvandrere, mener nasjonalistpartiet. Han har ingen forståelse for at folk oppfatter dem som rasistiske, og mener at alt de baserer uttalelsene sine på er fakta. Vi har én sak på partiprogrammet, og det er full innvandringsstopp. I tillegg vil vi sende hjem alle ikke-vestlige innvandrere som ikke vil lære seg norsk, eller tilpasse seg våre normer og levesett. Integrering er et fint ord, men det fungerer ikke i praksis. Det vil alltid være sånn at vi holder oss til våre egne, og de fleste har ingen ønsker, lyst eller vilje til å tilpasse seg. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, jeg vil anslå at rundt 10 prosent av de som bosetter seg i nye kulturer kan klare å integrere seg Begynner NorgesPatriotene nå å bli et reelt parti? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) De er ikke ett reellt parti, de er en rasistisk interesseorganisasjon. Hvorfor er en tredjegenerasjonsinnvandrer som reiser til andre land en trussel mot Norge? Problemet: Han er ikke etnisk hvit. edit: rart ord Endret 30. mars 2009 av Rampage Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Dersom du mener reelt av type "går det ann å stemme på dem", så er de jo åpenbart et reelt parti. De er fortsett et ettsaksparti bestående av marginaliserte rasister, men de er jo reelle fordet. Hva skal man egentlig gjøre med tredjegenerasjonsinnvandrere som drar ofte til hjemlandet? Disse er vel generelt sett statsborgere? Dersom du mener reelt som i "seriøst", så vil jeg påstå frem til NP har en vedtatt politikk som omfatter noe som helst annet enn mennesker av en annen etnisitet, så er de ikke reelle. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg synes utviklingen i denne saken er interessant. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det vet vi. Det er forsåvidt interessant. Dog også svært skummelt. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hvordan er det interessant at en som har 2 generasjoner bak seg som har blitt født og oppvokst i Norge, som er norsk statsborger, skal bli utvist fordi den personen reiser på tur til utlandet? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hvordan er det interessant at en som har 2 generasjoner bak seg som har blitt født og oppvokst i Norge, som er norsk statsborger, skal bli utvist fordi den personen reiser på tur til utlandet? NorgePatriotene har jo tradisjonelt operert med slagordet "Norge Fritt - Norge Hvitt", så det mest interessante er vel faktisk at noen kan hevde at de ikke er rasistiske. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Det er forsåvidt interessant. Dog også svært skummelt. Skummel fordi? Hvordan er det interessant at en som har 2 generasjoner bak seg som har blitt født og oppvokst i Norge, som er norsk statsborger, skal bli utvist fordi den personen reiser på tur til utlandet? Tenke mer på utviklingen i saken og at de faktisk fikk deres fem hundre underskrifter. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 500 underskrifter hvor kanskje halvparten er rasister og den resterende halvparten er forvirra idealister som tror de gjør demokratiet en tjeneste ved å skrive under på lista til rasistene. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det er forsåvidt interessant. Dog også svært skummelt. Skummel fordi? Av alle mennesker, så er vel du den siste som burde stille spørsmål ved at noen syns ekstremisme er skummelt. Du har hvertfall gitt utrykk for forståelse for dette synspunktet mange ganger før. Hva skulle i så fall gjøre denne saken annerledes? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Det å sidestille dette med de ekstreme krefter undertegnede har uttalt seg om i helt andre debatter og situasjoner er lite redelig. Jeg spurte hvorfor du mener dette var skummelt. Ikke hva jeg har rett til å spørre om eller ikke, det er irrelevant for denne tråden. Jeg ser forsåvidt heller ikke på disse som særlig ekstreme i den store sammenheng. Riktignok har de kommet med noen uttalelser og kommentarer som har vært lite gjennomtenkt, men det til side. De er ærlige på hva de mener, men det er da ikke ekstremt i seg selv, selv om deres meninger og ytringer kan være det. Endret 30. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Du syns ikke at en utbrytergruppe fra Vigrid med slagordet "Norge Fritt, Norge Hvitt" er ekstremt? Hvor langt må egentlig en rasistisk gruppe gå før du syns de er ekstreme, Robert? Personlig mener jeg det er svært skummelt at et parti grunnlagt ene og alene på rasisme får støtte, selv om det bare er hos en liten del av det norske folket. På et mer generelt plan syns jeg det er trist at innvandringsdebatten skal domineres så til de grader av ekstreme elementer og svartmaling. Dette må selvsagt de mer moderate partiene ta kritikk for selv, ettersom de ikke makter å ta fokuset i debatten. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Du syns ikke at en utbrytergruppe fra Vigrid med slagordet "Norge Fritt, Norge Hvitt" er ekstremt? Hvor langt må egentlig en rasistisk gruppe gå før du syns de er ekstreme, Robert? I prinsippet nei. Dette er i så måte heller ingen "utbrytergruppe fra Vigrid". Det er korrekt at partiformann Øyvind Heiand er tidligere medlem av Vigird, men å sidestille Norgespatriotene med Vigrid medfører ikke riktighet (jeg registrerer forøvrig at SOS-Rasisme også prøver denne vinklingen). De har selv distansert seg fra disse, ved å ta avstand fra nazisme og rasisme. Det er heller ikke klar definisjon på hvor lang noen må gå før undertegnede skal erklære de for ekstreme, men om jeg ved et senere tidspunkt finner grunnlag for å kalle de dette vil jeg gjøre det. De er altså ikke rasister i følge partilederen selv. Kan tildels være enig i at det ikke er noen fordel for norsk innvandringsdebatt at kun de såkalt "ekstreme" skal slippe til, heldigvis er heller ikke dette situasjonen. For noen av oss er jo en hver "innvandringsmotstander" ekstrem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå