Gå til innhold

Norgespatriotene stiller stortingsliste! 0,7% oppsluttning på ny måling. Et godt initiativ? (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke deg. Du mener partiet på mange måter er uspiselig, men er åpen for å svelge det fordi..?
Det eneste du har kritisert i denne tråden er måten de legger fram budskapet sitt på, ikke budskapet deres
NorgesPatriotene vil understreke at vi på ingen måte støtter verken rasisme eller nazisme. Det vi ønsker er å sikre at vi etniske nordmenn også for fremtiden skal ha full råderett over eget land.

Jeg tar utgangspunkt i disse uttalelser. Undertegnede støtter heller ikke rasisme eller nazisme, til tross for at jeg vet mange brukere ville elsket om jeg hadde gjort det, slik at alle deres fordommer ville blitt realisert og de kunne sovet godt om natten.

Vil derfor ikke utelukke noe for fremtiden. Jeg er ærlig på at jeg ønsker en strengere asylpolitikk og innvandringspolitikk. At jeg ville stemt på Norgespatriotene har jeg ikke uttalt, på samme tid som jeg har uttalt at jeg ikke vil stemme på SV, vil jeg likevel ikke utelukke det. Rett og slett fordi jeg ikke vet hva fremtiden bringer. Jeg har gått mange runder med meg selv og kommer sikkert til å gjøre det igjen.

Til tross for at dette kan virke paradoksalt med tanke på Heiand og vedkommende sitt parti, har jeg har lært at man ikke skal utelukke, men være åpen. Jeg er villig til å forsvare Heian sin rett til partipolitisk innflytelse og deres rett til og stifte et politiskparti, dette viser i så måte at demokratiet og ytringsfriheten fungerer. Så kan vi godt debattere metoder og retorikk.

Det er viktig at vi har denne debatten. Og at Heiand får komme med sine synspunkter, også de ekstreme. De som tror at bare vi ikke hører om dette, så vil disse krefter forsvinne, tar feil.

Skal jeg være ærlig, vet jeg ikke.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Jada, føreren skal gjerne få spre sitt hat og sin rasisme, det betyr ikke at vi andre med vettet i behold ikke kan påpeke at partiet til føreren Heian er et rasistisk (og totalitært, sjekk mot slutten av filmen hvor denne mørke skikkelsen blir lyst opp som "the one". Hele filmen bygger opp til dette øyeblikket. Om ikke det er totalitært så vet ikke jeg) parti.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke deg. Du mener partiet på mange måter er uspiselig, men er åpen for å svelge det fordi..?
Det eneste du har kritisert i denne tråden er måten de legger fram budskapet sitt på, ikke budskapet deres
NorgesPatriotene vil understreke at vi på ingen måte støtter verken rasisme eller nazisme. Det vi ønsker er å sikre at vi etniske nordmenn også for fremtiden skal ha full råderett over eget land.

Jeg tar utgangspunkt i disse uttalelser. Undertegnede støtter heller ikke rasisme eller nazisme, til tross for at jeg vet mange brukere ville elsket om jeg hadde gjort det, slik at alle deres fordommer ville blitt realisert og de kunne sovet godt om natten.

Men du utelukker ikke at du kunne ha stemt på NP, på tross av deres rasistiske program. "Det vi ønsker er å sikre at vi etniske nordmenn også for fremtiden skal ha full råderett over eget land." er jo feil, da de ikke har noe imot vestlige hvite innvandrere, de har bare noe imot "dyrene" fra øst.

Til tross for at dette kan virke paradoksalt med tanke på Heiand og vedkommende sitt parti, har jeg har lært at man ikke skal utelukke, men være åpen. Jeg er villig til å forsvare Heian sin rett til partipolitisk innflytelse og deres rett til og stifte et politiskparti, dette viser i så måte at demokratiet og ytringsfriheten fungerer. Så kan vi godt debattere metoder og retorikk.

Hva med å diskutere faktisk politikk og målsetninger da? Jeg må bare påpeke at de har ikke tatt seg tid til å svare på min henvendelse, å krangle med småunger har de derimot funnet tid til. De ønsker kanskje ikke å utdype på det som bekrefter den etniske rensningen de ønsker. Som sagt tidligere, det er ikke etniske nordmenn, men etniske hvite ariere de ønsker å bevare.

Du vet ikke om det å omtale menneskegrupper som dyr er rasistisk? Men da er det jo veldig greit å si at man ikke er rasistisk.

"Disse dyrene er ikke verdt noe og ødelegger bare for gode hvite mennesker, men det er ikke rasistisk ment altså"

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Undertegnede har gått langt i å kritisere de i denne tråden.

Det er da ikke sant. Du har gått til underlige lengder for å forsvare dem, mens du opprettholder en språkbruk som virker ment til å garantere deg selv "plausible deniability".

Videoklippet er latterlig. Det er ikke noe morsomt, for det representerer helt syke holdnigner, men latterlig er det uten tvil. Betviler vi fortsatt at det er rasister vi snakker om?

Lenke til kommentar
Undertegnede har gått langt i å kritisere de i denne tråden.

Det er da ikke sant. Du har gått til underlige lengder for å forsvare dem, mens du opprettholder en språkbruk som virker ment til å garantere deg selv "plausible deniability".

Eller nesten: "Jeg kunne stemt på dem hvis de var flinkere til å skjule rasismen."

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om jeg hadde fått noe mer respons hvis jeg hadde hintet frampå at jeg lurte på å bli med eller virket opprinnelig interessert i NP fremfor å stille kritiske og saklige spørsmål? Det virker som de har null interesse av å svare meg dessverre.

Lenke til kommentar
Men du utelukker ikke at du kunne ha stemt på NP, på tross av deres rasistiske program.

Nei. Jeg er ærlig på at jeg ikke utelukker at jeg kunne stemt på de. Per dags dato en dette ikke noe jeg kommer til å gjennomføre, på lik linje som jeg ikke ville stemt SV i dette valget. Utelukker det likevel ikke for fremtiden. Men som uttalt ørttenhundreogførti ganger må de begrense sin politikk (eller begrunne den) samt finjustere på retorikken. En ting skal de ha, de tør å føre sin egen politikk og attpåtil fremføre den. Det er mer en hva vi kan si om enkelte debattanter på forumet som er livredd for å ikke mene det alle andre mener.

Hva med å diskutere faktisk politikk og målsetninger da?

Svært gjerne. Undertegnede har gjentatte ganger refert fra pariprogramm samt vedtekter for Norgespatriotene. Retorikken fra partiet bør justeres om de øsnker aksept (i den grad de noengang vil få det). Nå kjenner ikke jeg Heian personlig, om vedkommende øsnker å fremstå som en med ekstreme meninger må han gjerne få lov til dette. Det betyr ikke at alle andre innad i Norgespatriotene også bør mene akkurat det samme.

På lik linje som undertegnede høster kritikk for å være generaliserende ovenfor muslimer, ser vi akkurat den samme generaliseringen ovenfor de som stemmer, eller vurderer å stemme på Norgespatriotene. Et paradoks, men ingen overraskelse.

Lenke til kommentar
Det betyr ikke at alle andre innad i Norgespatriotene også bør mene akkurat det samme.

Det var da SVÆRT så apologistisk du insisterte på å være ovenfor rasistene da. Det er et ensaksparti. Selvsagt er alle medlemmene enig i den ene saken! Akkurat som alle medlemmene i "Nei til EU" er mot EU...

Lenke til kommentar

Hvorfor denne gjentagelse av hva du/dere mener de er? Selv uttaler de at de er langtifra rasister. I stedte for å gjenta dette gang på gang i tråden, synes jeg du kan sende en e-post til de og spørre de selv! Her taes det utgangspunkt i egne oppfatninger, undertegnede tar utgangspunkt i hva de selv uttaler.

Lenke til kommentar
Hvorfor denne gjentagelse av hva du/dere mener de er? Selv uttaler de at de er langtifra rasister. I stedte for å gjenta dette gang på gang i tråden, synes jeg du kan sende en e-post til de og spørre de selv! Her taes det utgangspunkt i egne oppfatninger, undertegnede tar utgangspunkt i hva de selv uttaler.

Jeg har da allerede gjort dette uten å få svar.

Når det gjelder SV, så er du da uenig med politikken deres, hos NP er du uenig med måten de fremlegger budskapet sitt på, ikke selve budskapet hvis jeg har forstått det riktig?

Jeg vet ikke helt hvordan man kan gi noen anerkjennelse fordi de besitter den noe håpløse evnen til å fremme sin rasistiske agenda.

Hva er det du betegner som retorikk fra NP? Og ærlig talt er det en svært betydelig forskjell fra en verdensspennende fraktert religion til ett ettsaksparti.

Man kan godt kalle tilhengere eller de som vurderer å stemme på abortpartiet konservative religiøse tullinger. Det er en generalisering, men basert på ettsakspartiet de vurderer å stemme på, så er det i all forstand svært treffende.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Herregud, Roberteh? Kødder du nå? Du skjønner vel at det ikke holder å si "jeg er ikke rasist" for å ikke være rasist.

La oss helt hypotetisk si at noen sier, "Jeg er ikke rasist", men så sier de, "Jeg ville aldri stemt på Obama, for han er mørk i huden". En av de to setningene må da være løgn. Norgespatriotene sier nok at de ikke er rasister, men kanskje du skal ta utgangspunkt i hva de står for, ikke hva de sier om seg selv.

Lenke til kommentar
Jeg har da allerede gjort dette uten å få svar.

De har sikkert mye å gjøre. Prøv igjen.

Når det gjelder SV, så er du da uenig med politikken deres, hos NP er du uenig med måten de fremlegger budskapet sitt på, ikke selve budskapet hvis jeg har forstått det riktig?

Prinsippet mot en strengere innvandringspolitikk er jeg ikke imot. Den hilser jeg velkommen. Undertegnede er i høyeste grad uenig i politikken til SV også måten de fremlegger den på, i likhet med Norgespatriotene. SV er også et ekstremt parti på mange områder, enn om ikke så ekstreme som Norgespatriotene, enda legere til venstre finner vi partiet Rødt som også er et ekstremparti. Dette partiet oppfordrer til revolusjon og støtter kommunismen. Så lenge disse for opprettholde sin marginale status bør også Norgespatriotene få gjøre det.

Hva er det du betegner som retorikk fra NP? Og ærlig talt er det en svært betydelig forskjell fra en verdensspennende fraktert religion til ett ettsaksparti.

De allerede refererte ytringene som sameligninger innvandrere med dyr ol. Dette hører ikke hjemme i en oppegående debatt, dette må justeres.

Man kan godt kalle tilhengere eller de som vurderer å stemme på abortpartiet konservative religiøse tullinger. Det er en generalisering, men basert på ettsakspartiet de vurderer å stemme på, så er det i all forstand svært treffende.

De innehar flere saker og kunngjøringer på tapetet en innvandring, de begynner med innvandringspolitikken som etter partiets syn er det viktigste å ta tak i.

På partiprogrammet vil vi konsentrere oss om to punker: Stopp innvandringen fra ikke-vestlige land og hjemsend flest mulig ikke-vestlige innvandrere. Etter vårt syn finnes det mange viktige politiske saker å ta tak i, som for eksempel skole, helse, eldreomsorg, veier med mer. Men alt dette blir irrelevant dersom dagens innvandringspolitikk fortsetter. Det spiller liten rolle når etniske nordmenn er blitt i mindretall i eget land.
En av de to setningene må da være løgn. Norgespatriotene sier nok at de ikke er rasister, men kanskje du skal ta utgangspunkt i hva de står for, ikke hva de sier om seg selv.

Ja takk, begge deler.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Quoter fra NP sitt partiprogram:

Etter vårt syn finnes det mange viktige politiske saker å ta tak i, som for eksempel skole, helse, eldreomsorg, veier med mer. Men alt dette blir irrelevant dersom dagens innvandringspolitikk fortsetter. Det spiller liten rolle når etniske nordmenn er blitt i mindretall i eget land.

Hvorfor spiller det egentlig en liten rolle?

Lenke til kommentar

Norgespatriotene angående drapet på Martine Vik Magnussen:

NorgesPatriotene har ingen medfølelse eller sympati med Odd Petter Magnussen for tapet av sin datter. Tvert imot, han har selv bidratt til hennes død. Enhver som støtter det gigantiske flerkulturelle eksperimentet som Norge og Europa blir utsatt for, har bare seg selv å takke dersom en selv eller noen i ens nærmeste familie blir utsatt for grov kriminalitet fra ikke-vestlige innvandrere. Gjennom deres aktive eller stilltiende samtykke får de alle som fortjent dersom tragedien innhenter dem.
Kun gjennom aktiv motstand mot det flerkulturelle samfunnet, får man vår støtte og sympati.

haha hvem vil ha slike folk sin støtte og sympati?

roberteh, hvordan kan du ikke mislike disse folkene?

Lenke til kommentar

Tja, marginaliserte rasistpartier er vel ikke akkuratt et flunkende nytt fenomen i Norge. Jack Erik Kjuus og hans Hvit Valgallianse er vel det mest kjente eksempelet, og de la vel ned driften i 1997. Det er dog en hårreisende uttalselse, og sier selvsagt sitt om hvor "partiet" står.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om jeg hadde fått noe mer respons hvis jeg hadde hintet frampå at jeg lurte på å bli med eller virket opprinnelig interessert i NP fremfor å stille kritiske og saklige spørsmål? Det virker som de har null interesse av å svare meg dessverre.

Absolutt ikke. Vi har sett deg i diskusjon før og vil dermed ikke tro at du støtter NP. Men er det så mange NP-supportere supportere her. Det er bare Roberteh som har sag at han kanskje vil stemme på dem. Er jeg med i den gruppen siden jeg mener at vi ikke bør forby meningene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...