Gå til innhold

Norgespatriotene stiller stortingsliste! 0,7% oppsluttning på ny måling. Et godt initiativ? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Tror du Stoltenberg eller Bondevik hatte grepet situasjonen på samme måte?

 

De er to klubber som er i tottene på hverandre, de ene ikke bedre enn de andre, men skal de bli tatt seriøst, må de oppføre seg slik andre partier, og ha litt stolthet. Slike pubertale krangler hører ikke hjemme på stortinget, men på Petters blogg eller liknende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke peiling på hvordan Stoltenberg hadde reagert.

 

Jeg synes dermed det er flott at de ikke driver å anmelder dem og tull og faenskap som folk vanligvis gjør når de blir utsatt for slikt. Denne prepubertale krangelen har heller ikke vært på Stortinget. Den ble kvelt ved hjelp av en telefon til foreldrene til disse smårollingene noe som forhindret at situasjonen ble dratt lenger.

Lenke til kommentar

men de er da noe som prøver å fremstå som et seriøst parti, og så synker de like dypt som en ungdomsorganisasjon? hva er logikken i det? Om rød ungdom hadde kastet egg på huset til Erna Solberg, skal hun da ta saken i egne hender og kaste tilbake? En vanlig person kan kansje gjøre det, men ikke en politiker.

Lenke til kommentar

Hvorfor er dette å synke dypt? Hadde de begynt å anmelde de og svare med samme mynt hadde det vært noe helt annet. De har rett og slett bare tatt en telefonsamtale for å få dem til å holde opp.

 

Nå driver ikke NP med telefonterror tilbake som du impliserer med Solberg-eksemplet ditt. Her har de ikke gjort noe galt.

Lenke til kommentar
Hvorfor er dette å synke dypt? Hadde de begynt å anmelde de og svare med samme mynt hadde det vært noe helt annet. De har rett og slett bare tatt en telefonsamtale for å få dem til å holde opp.

 

Nå driver ikke NP med telefonterror tilbake som du impliserer med Solberg-eksemplet ditt. Her har de ikke gjort noe galt.

Jeg skrev nå bare at jeg begynte å le av hvor useriøst det hele fremstod, det hele virker jo som en dragkamp mellom gutteklubben og jenteklubben på skolefritidsordningen. Men ellers enn denne saken har jo Norgespatriotene til vane å gå til sak mot meningsmotstanderne.

Lenke til kommentar

Dette kom i så tilfelle ikke ut av filmklippet slik jeg oppfattet det. Synes produksjonen var heller uproff. Om de faktisk er interessert i politisk innflytelse må de umiddelbart slutte med denne type propaganda. Organiseringen innad i partiet viker for utenforstående lite organisert og lite gjennomtenkt. Blir bare forvirret av dette.

Lenke til kommentar

Filmklippet er da rett og slett barbarisk. Vi ser masse blodige ansikter, men ikke hvorfor de er blodige. De er jo tatt ut av sin kontekst og misbrukt.

Synes det var såpass upassende at jeg viste det til klassekameratene mine. De lo som bare det. Men de er vel nødt tilfåå gjøre sånt for å få oppmerksomhet. Men tror nok de er det eneste "partiet" som ville laget en slik video.

Lenke til kommentar

Det som var morsomt var jo at alt er jo snudd totalt på hodet.

 

Og denne kritiseringen av FrP er jo grunnløs. De har da aldri hatt noe serlig med politisk makt i realiteten. De har aldri vært i regjering.

 

Men det er jo kommentarer som:"som røverbander kom de, forkledd som venner"

 

Det blir bare latterlig, når noe er latterlig, så ler man.

Lenke til kommentar
Slutt å være så tåpelig, du ser vell selv hvor idiotisk den filmen er?

Idoti er ikke det samme som humoristisk i min bok. Jeg synes ikke blodige mennesker og propaganda er humoristisk.

 

Men det er jo kommentarer som:"som røverbander kom de, forkledd som venner"

Retorikken kan være festlig, men ikke humoristisk.

 

Vi ser altså forskjellig på humor. Ingenting galt i det.

Lenke til kommentar

Du hadde vel ledd tilsvarende om tjen folket eller sos rasisme hadde laget det samme :)

 

neida men om man ler eller ikke er vi vel alle enige om at den filmen ikke er særlig virkelighetsnær.

 

For å føre debatten litt videre, burde ikke NP ha flere saker i valgprogrammet sitt om de skal stille til valg?

Man vet jo ingenting om partiet, økonomisk politikk, skattenivå,utenriks osv

Lenke til kommentar

roberth

 

Jaha. Men å bruke det eldste rasisttrikset i boka, å lenke innvandrere til dyr (ulvehyl), fant du ikke bryet med å kommentere? Er det også et 'retorisk knep', a la hvordan jøder har blitt knyttet til rotter?

 

Hvis du fortsatt ikke klarer å ta avstand fra dette partiet, og fortsatt holder det åpent for at du kan stemme på partiet (noe du tidligere eksplisitt har hevdet du gjør), vet jeg virkelig ikke hvorfor. Det burde være den enkleste ting i verden å ta avstand fra rasistmøkk, eller skrive at å gi dem en stemme er uaktuelt.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...