Angeleno Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 NorgesPatriotene vil understreke at vi på ingen måte støtter verken rasisme eller nazisme. Det vi ønsker er å sikre at vi etniske nordmenn også for fremtiden skal ha full råderett over eget land. roberteh, forsvarer du virkelig Heian og NorgesPatriotenes rett til et rasistisk parti med dette sitatet? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Den moralske retten har de på sin side. Ytringsfrihet er - for å sitere en av mine lærere - litt som graviditet. Du kan ikke være litt gravid. Enten er du gravid, eller så er du ikke gravid. Det er mitt standpunkt, rent moralsk og prinsippielt. I praksis ser jeg behovet for å beskytte mennesker mot de mest hatske utsagn, før de utsagnene utarter seg til vold. Man kan også argumentere for at et element av ytringsfrihet er retten til å drapstrue andre, men det er naturlig nok forbudt i Norge (og i de fleste land, så vidt jeg kjenner til), så begrensninger av ytringsfrihet i ekstreme tilfeller er ikke så merkelig. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg ser ikke noe problem med at NP skal få lov å prøve seg. Hvis de faktisk mener det de mener og tør stå for det synes jeg de skal få gjøre et forsøk. Jeg ser ikke noe problem med deres ytringer heller. De er nok mer xenofobe enn rasistiske. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 NorgesPatriotene vil understreke at vi på ingen måte støtter verken rasisme eller nazisme. Det vi ønsker er å sikre at vi etniske nordmenn også for fremtiden skal ha full råderett over eget land. Jada Roberteh, det er lett å si at man ikke er rasist. Men i likhet med visse andre som sier de ikke er rasister, så er de rasister. De driver nemlig med rasisme. Det er ingen som betviler det. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jada Roberteh, det er lett å si at man ikke er rasist. Men i likhet med visse andre som sier de ikke er rasister, så er de rasister. De driver nemlig med rasisme. Det er ingen som betviler det. Really? De er nok mer xenofobe enn rasistiske. Å være xenofob vil si at man har fremmedfrykt. Det er ikke fremmedfrykt alene å ønske etnisk rensing. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 NorgesPatriotene vil understreke at vi på ingen måte støtter verken rasisme eller nazisme. Det vi ønsker er å sikre at vi etniske nordmenn også for fremtiden skal ha full råderett over eget land. Jada Roberteh, det er lett å si at man ikke er rasist. Men i likhet med visse andre som sier de ikke er rasister, så er de rasister. De driver nemlig med rasisme. Det er ingen som betviler det. Jeg vil også kalle dem rasister, men hva er vitsen. Du fjerner ikke ekstreme meninger med å stigmatisere dem. De eneste som biter på slikt er barn, eller folk som ikke er i nærheten av de ekstreme meningene. Dette er det største problemet med SOS rasisme, fordi de snakker om de forferdelig nazistene (som en del ganger bare er rasister) i Norgespatriotene og Vigrid, og de latterligjør FRP. Dette hjelper ingenting. Det gjør det mindre sannsynlig at folk går vekk fra de ekstreme partiene og FRP fordi de vil føle det som å gå over til fienden, og de som er midt på vil helle mer mot FRP, fordi de misliker taktikken deres. De eneste de får til er å få de som støtter dem enda sikrere i sin tro og overbevise de som ikke bryr seg i det hele tatt. Det er mye bedre å argumentere mot dem og forklare hvorfor deres politikk ikke fungerer. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Å være xenofob vil si at man har fremmedfrykt. Det er ikke fremmedfrykt alene å ønske etnisk rensing. De er fulle av frykt for det ukjente. NP er bare redd for alt som ikke er blenda-hvitt. Frykten deres driver dem til å ønske alle som ikke ser ut som dem vekk. Tviler på at det er noe spesielt ondsinnet bak det, men man kan jo aldri vite. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 De er fulle av frykt for det ukjente. NP er bare redd for alt som ikke er blenda-hvitt. Frykten deres driver dem til å ønske alle som ikke ser ut som dem vekk. Tviler på at det er noe spesielt ondsinnet bak det, men man kan jo aldri vite. Har du lest grundig gjennom det de fronter på nettsiden? Jeg tror det er mer enn en underliggende frykt for alt som ikke er blenda-hvitt. Man kan godt begrunne Hitlers ideologi med frykten for alt som ikke er blenda-hvitt, eller hva? Før jeg får dere alle på nakken: nå snakker jeg om ideologien, ikke handlingene. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Har du lest grundig gjennom det de fronter på nettsiden? Jeg tror det er mer enn en underliggende frykt for alt som ikke er blenda-hvitt. Man kan godt begrunne Hitlers ideologi med frykten for alt som ikke er blenda-hvitt, eller hva? Før jeg får dere alle på nakken: nå snakker jeg om ideologien, ikke handlingene. Har jo lest en del, men jeg prøver å la være å lese alt for mye bullshit. ^^ Nå ligger vel Hitler sinnsykt langt vekke fra NP, men Godwins Law feiler aldri ser jeg. Jeg synes det virker bare som om NP ikke vil ha dem her, og ikke mer enn det. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg synes det virker bare som om NP ikke vil ha dem her, og ikke mer enn det. Det i seg selv er en meget farlig tankegang. Begrunnelsene bak det er enda verre. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Digger at det er 325 ord i partiprogrammet, og av disse er nesten en tiendel enten "muslim, islam, innvandrer, etnisk" eller en variant av disse. Dette er ikke et parti. Det er en sekt. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Det i seg selv er en meget farlig tankegang. Begrunnelsene bak det er enda verre. Farlig for hvem? Ser ikke for meg at NP kommer til makten med det første. La nå de suse rundt. Vi kommer ikke til å oppnå noe med å prøve å stilne dem hvertfall. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Digger at det er 325 ord i partiprogrammet, og av disse er nesten en tiendel enten "muslim, islam, innvandrer, etnisk" eller en variant av disse. Dette er ikke et parti. Det er en sekt. Eventuelt en hatgruppe. Deres partiprogram har klare fremmedfientlige undertoner, men de som virkelig ikke mener at dette er et parti som fronter rasisme i aller høyeste grad bør tenke seg om to ganger og lese mer på deres hjemmeside. Spesielt humorseksjonen inneholder mye rasistiske vitser og direkte håning av etniske minoriteter. De har som formål å sende hjem flest mulig ikke-vestlige minoriteter og skylder på andelen kriminalitet uten å en gang nevne vitale faktorer som integrering og fremmedfrykt. Dette er et parti gjennomsyret av rasisme. Vi anerkjenner ikke islam som religion, men ser på islam som en politisk ideologi som har som uttalt formål å få verdensherredømme. Må ta det med. Hvor generaliserende er ikke dette? Når har religionen Islam uttalt noe som helst? Farlig for hvem? Ser ikke for meg at NP kommer til makten med det første. La nå de suse rundt. Vi kommer ikke til å oppnå noe med å prøve å stilne dem hvertfall. En slik ideologi er alltid skremmende, og slår det rot i flere og flere miljøer kan det få større påvirkning enn forventet. Nei, de kommer neppe inn på Stortinget, men betyr det at vi skal tolerere rasisme i Norge? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 roberteh, forsvarer du virkelig Heian og NorgesPatriotenes rett til et rasistisk parti med dette sitatet? Jeg kommer med det dette sitatet da Norgespatriotene selv uttaler dette. Jeg vil tro de selv vet hva de er og hva de står for? Som uttalt vil jeg be deg lese tråden. Jeg forsvarer i så måte ikke nødvendigvis politikken, men jeg er villig til å forsvare deres rett til å uttale seg. Jeg mener dessuten det er sunt at slike meninger kommer frem i det offentlige, så det kan møtes med argumentasjon. Hva tror du vil skje om vi forbyr de? Ikke tro at de vil pakke sammen, det vil de nemlig ikke. Nei, de kommer neppe inn på Stortinget, men betyr det at vi skal tolerere rasisme i Norge? Så du vil i likhet med SOS-Rasisme innføre en selektiv ytringsfrihet som kun skal gjelde for de vi alle enes om. Hvem skal da bestemme hva som tolereres eller ikke? Enten så har vi ytringsfrihet i dette landet, eller så har vi det ikke. Men hva mener du? Undertegnede har ikke fått tid til å lese det fulle "partiprogrammet" til NorgesPatriotene har derfor ikke enda fått gjort meg opp en mening om partiet utifra politikk. Utifra mediabildet om nevnte parti virker dette ikke som noe jeg personlig kunne tenke meg å stemme. Vil ikke med dette utelate de fra den politiske debatt, da det faktisk går an å ha to tanker i hodet samtidig. Ønsker derfor en debatt for å opplyse og kartlegge. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Hvorvidt NP er et rasistisk pari eller ikke er det ikke vits i å diskutere. Det er hevet over enhver tvil at de er det. Om disse ikke kan klassifiseres som rasister så kan vi like gjerne fjerne ordet fra ordboka. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 "Har ikke fått tid til å lese det fulle partiprogrammet" :D:D:D:D:D HAHAHA! Det er 325 ord! Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 "Ikke rasist, bare rasebevisst." "Ikke gjerrig, bare sparsom med å spandere" "Ikke tykk, bare fyldig." Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 haha jeg lo meg halvt ihjel av å lese om kranglene mellom sos rasisme og Norgespatriotene. Det hele endte med at lederen av Norgespatriotene, angivelig et politisk parti ringte hjem til foreldrene til lederen i sos rasisme og sa at han måtte slutte å tulleringe. Og foreldrene sa at de skulle ta en alvorsprat med sønnen sin. Hehe virkelig seriøst parti må jeg si. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Nå skal ikke jeg forsvare NP, men å drive med telefonterror er noe av det mest patetiske jeg har hørt om. 'Vi tør ikke konfrontere dere, men plage dere det skal vi'. Små barn som tror de kjemper for en nobel sak ved hjelp av slike tragiske virkemidler greier vi oss uten. Jeg hadde gjort det samme. Her vil jeg faktisk si noe som jeg aldri før eller sannsynligvis igjen vil si: Kudos til NorgesPatriotene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå