Gå til innhold

Norgespatriotene stiller stortingsliste! 0,7% oppsluttning på ny måling. Et godt initiativ? (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spurnaden er jo om det er ei grense for ytringsfridomen i Noreg. Kor går grensa?

Er det rett at eit parti som Noregspatriotane får stille til stortingsvalg når dei så heilt klart ynskjer å kaste ut så mange som bur her? Når dei kjem med rasistiske fråsegn?

Eg er mot politisk sensur, men dette byrjer ligne meir og meir på noko heilt anna enn vanleg politikk.

Lenke til kommentar
Astralnoise: Kristne? haha, nei. Kristne er nok enda mer verre, de er på lik linje med islam : )

*hytte med neven mot*

:mad:

Kristendommen og Islam er, i likhet med jødedommen, ganske like.

Nej, kristendommen er ganske forskjellig ifra både islam og jødedommen.

Hverken islam el jødedommen har hatt en jesus som har "reformert" og beveget seg vekk ifra de verste middelalderuskikkene.

De er enda der kristendommen var før jesus (GT)

Lenke til kommentar
Nei, vet dere hva. Nå var sammenligningen, slik jeg tolket den, at agnostikere faller under samme kam som troende.

"Du tviler eller vil ikke ta et endelig standpunkt, DA MÅ DU VÆRE EN AV DEM!!!11"

Jeg er enig i din respons, men skjønner ikke hva det er du svarer på...

Lenke til kommentar
[...]Hverken islam el jødedommen har hatt en jesus som har "reformert" og beveget seg vekk ifra de verste middelalderuskikkene.

Du er selvsagt klar over at middelalderen var drøyt 1500-år etter Jesus, og at det derfor er gode muligheter for at det er helt andre påvirkninger og tilfeldigheter som har gitt "oss" vår kultur og teknologi, enn Jæsus?

Lenke til kommentar
Nei, vet dere hva. Nå var sammenligningen, slik jeg tolket den, at agnostikere faller under samme kam som troende.

"Du tviler eller vil ikke ta et endelig standpunkt, DA MÅ DU VÆRE EN AV DEM!!!11"

Jeg er enig i din respons, men skjønner ikke hva det er du svarer på...

Haha! Jeg misforsto laffe. Jeg så ikke før nå at han egentlig mente kristne!

Lenke til kommentar

Vel, la meg korrigere mitt innlegg:

Kristendommens gamle testamente, islam og jødedommen er rimelig like.

Men sammenligningen holder ikke vann mtp det nye testamente(som er gjeldene for kristendommen idag) islam og jødedommen.

Sammenligningen blir gjort for å forsøke fortie islam og dens grusomheter, altså forsøke stoppe islamkritikk.

Etter min mening unnskylder det ingenting at også kristendommen og jødedommen er og har vært grusomme i sin religionsutøving.

Personlig vil jeg ha ett samfunn uten noen av disse syke midtøstenreligionene.

Endret av sony123
Lenke til kommentar

Noen som har fått med seg siste nytt på hjemmesiden deres? Om de vil fremstå som et reelt, seriøst og oppgående politiskparti burde de unngå nettopp dette, etter min mening.

Les saken.

(Med henhold til retningslinjene punkt 6, har jeg klarert dette på forhånd).

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Er dine tanker forresten noe bedre en deres? Du kaller de " taperske egoister", du stigmatiserer og forhåndsdømmer på lik linje med Norgespatriotene. Du kommer også med faktafeil i eget utspill, da du etter mitt inntrykk ikke har satt deg godt nok inn i saken.

Man trenger ikke å stigmatisere og forhåndsdømme for å få frem at NP er et parti bygget på rasistiske prinsipper.

Lenke til kommentar

Man stigmatiserer jo ved å fremlegge at "alle" i partiet innehar disse meninger? Om da ikke vedkommende har ringt rundt for å spørre alle medlemmene i partiet, noe jeg tviler på. Vedkommende legger da altså sin fordomsfulle mening på partiet, og kaller medlemmer for "taperske egoister".

Slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Man stigmatiserer jo ved å fremlegge at "alle" i partiet innehar disse meninger?

Du har kanskje rett når du mener at det er å gå drastisk til verks om man kaller alle partiets medlemmer taperske egoister.

Jeg er selvfølgelig ikke av den oppfatning at man skal bli stemplet som det ene eller andre om man bare er registert i partiet, da det vil være generalisering. Selvfølgelig kan jeg for eksempel ikke stemple alle FrPere som fremmedfryktige eller biaserte kapitalisert. Men det i seg selv å representere et parti som Norgespatriotene og stå for det dets leder Øyvind Heian har frontet, er i seg selv så drastisk at toleransen ovenfor generalisering enklere kan legitimiseres. Meningene er så sterke at man går rimelig langt i bare å forsvare partipolitikken.

Lenke til kommentar

Om du leser allerede eksisterende innlegg i tråden, ser du at det hevder liten tvil om at partiet er ekstremt. Det er i så måte en nisjeparti for spesielt interesserte. Som uttalt er dette partiet i gråsonen. Partiprogrammet deres er lite gjennomtenkt og de kunne hatt godt av noen politiske rådgivere. Men de har likevel livets rett. I motsetning til SOS-Rasisme samt enkelte debattanter i denne tråden vil ikke undertegnede innføre en selektiv ytringsfrihet som kun skal gjelde for de vi alle enes om. Det må være husrom. Også til typer av Øyvind Heian sitt kaliber og partier som Norgespatriotene.

Uten at man dermed automatisk er en tilhenger av politikken partiet fører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...