Gå til innhold

Norgespatriotene stiller stortingsliste! 0,7% oppsluttning på ny måling. Et godt initiativ? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Leste på nettsiden deres...

 

Noen her som kan refere meg til når og hvor muslimer har drept millionervis av mennesker? Jeg er klar over Islams ekspandering fra rundt 800 tallet til 1100 ca, og også korstogene,men med tanke på at de sammenligner dette med Sovjetkommunismen og nazismen, er det store "tall" i "Moderne Historie"? Hvis det er det, så enlighten me! :D

 

Sovjetkommunismen, nazismen og islamismen er alle totalitære ideologier som er ansvarlig for drap på flere tiltalls millioner mennesker verden over.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det virker for meg, for å være helt ærlig, verre å ha så liten tillit til folk at man tror disse vil få solid oppslutning. Vi er nok litt mer opplyst og eksponert for global informasjon enn Tyskland i mellomkrigstiden...
Sant nok, men man trenger ikke å nå ut til mange før det kan få veldig uheldige konsekvenser, som Benjamin drapet for noen år siden viser.

 

For å ta den andre siden: Jeg tror de fleste hadde stilt seg tvilende til en norsk videregående skole med muslimsk flertall som lot Mullah Krekar komme på besøk i ny og ne. Enig i at det er en vanskelig balanse, men dette er ytterligående grupperinger med ideologier som verden har sett før og vet hva fører til. De er små og har meninger som er irrelevante og direkte skadelige for den nyttige samfunnsdebatten (det gjør det f.eks. vanskeligere å sette lys på relle problemstillinger rundt innvandring fordi man automatisk assosieres med rene rasistpartier som dette). Jeg synes ihvertfall ikke at vi skal hjelpe dem med å få ut budskapet sitt blant ungdom.

Lenke til kommentar

Det som skremmer meg aller mest er hvordan en minoritet er med å bedømme en majoritet. Jeg jobber med personer som er av invandrer bakgrunn, men når jeg står med kaffekoppen i hånda i en pause og snakker med mine kolegaer, tenker jeg ikke at dette er en invandrer eller en muslim men heller at det er nettopp det, en kolega.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor man i dagens samfunn skal være så rask med å klassifisere folk og bedømme ut etter denne klassifiseringen. At norge må gjøre noe med politikken for invadrere det er klart, men det er mer for å sørge for at dem som trenger det får bli mens dem som faktisk kommer kun for kvalme og utnyttelse ikke får bli. Det er viktigere å fokusere på dette fremfor å dra alle under en kam. De som trenger de har jeg ikke noe imot at de får bli fordi de bidrar til et rikere land. Om det skulle være slik at alle "invandrere" skulle sendes ut av et land de ikke er "født" inn i så hadde USA aldri blitt til det man kjenner det til i dag.

 

Man er nødt til å følge med tiden og hvordan den endrer seg og der ser jeg ikke noe problem. Hadde man bare begrenset det til dem som faktisk trenger det, og brukt resurser på faktisk dette, hadde det ikke vært noe problem.

 

Så jeg anser det heller slik at man må fokusere invandringspolitikken mot dem som trenger det, være litt streng mot dem som har et kriminelt rulleblad fra før av men aller mest ikke forhåndsdømme folk før man vet hva som er hva.

Lenke til kommentar
Enig i at det er en vanskelig balanse, men dette er ytterligående grupperinger med ideologier som verden har sett før og vet hva fører til. De er små og har meninger som er irrelevante og direkte skadelige for den nyttige samfunnsdebatten (det gjør det f.eks. vanskeligere å sette lys på relle problemstillinger rundt innvandring fordi man automatisk assosieres med rene rasistpartier som dette). Jeg synes ihvertfall ikke at vi skal hjelpe dem med å få ut budskapet sitt blant ungdom.

Det NP tar til orde for er egentlig etnisk rensing basert på rase. Sånn sett er det merkverdig at "the Establishment" ikke reagerer kraftigere.

 

Hva ville skjedd hvis "Hasj-partiet" møtte opp å propaganderte for fri & lovlig hasjomsettning? eller "Det Liberale Barnesex partiet"?

 

Vil det si at fordekker man seg som et "politisk parti" kan man budbringe hvilket budskap man vil? dvs. fri tilgang til skole debatter osv?

Lenke til kommentar

Hasj-partiet hadde man da ikke hatt for mye imot. Barnesexpartiet derimot, kommer helt ann på hva du legger i dette. Sex med mindreårige vil selvfølgelig være en alvorlig krenkelse av mennesker som ikke er kapable til å ta vare på seg selv og bør selvfølgelig ikke tillattes. Sex mellom barn? Vel, er jo ikke akkurat noe sjokk at barn eksprimenterer med ulike ting.

 

Når det det gjelder NP, så bør man vurdere om man skal tillatte de å stille som politisk parti. Med tanke på hva konsekvensene blir for religionsfrihet og etnisk diskriminering. Organisasjonsmessig bør de selvfølgelig få lov til å boltre seg som de måtte ønske. Men innføre slik politikk? Tvilsomt. Problemet blir da hvilke mål man setter i forhold til hva som ikke er "ønskelig politikk", noe som også kan bli veldig farlig.

Lenke til kommentar
Hasj-partiet hadde man da ikke hatt for mye imot.
Nja, sikker på det? Skulle i forundre meg om en del rektorer hadde utestengt noe sånt. Apropos parti-program kunne de jo sagt at de ville arbeide for å få hasj inn i Frukt & Grønt ordningen i skolen :p

 

 

Barnesexpartiet derimot, kommer helt ann på hva du legger i dette. Sex med mindreårige vil selvfølgelig være en alvorlig krenkelse av mennesker som ikke er kapable til å ta vare på seg selv og bør selvfølgelig ikke tillattes.
Det er nok ganske utenkelig ja. På den annen side hvis "parti-programmet" sier de vil arbeide for å senke den seksuelle lavalder til 12 år så er vel dette legitimt juridisk sett. "Age is just a number" :p

 

 

Når det det gjelder NP, så bør man vurdere om man skal tillatte de å stille som politisk parti. Med tanke på hva konsekvensene blir for religionsfrihet og etnisk diskriminering. Organisasjonsmessig bør de selvfølgelig få lov til å boltre seg som de måtte ønske. Men innføre slik politikk? Tvilsomt. Problemet blir da hvilke mål man setter i forhold til hva som ikke er "ønskelig politikk", noe som også kan bli veldig farlig.
En ting som er felles for "mine partiforslag" og NP, er at dagens lovverk må forandres for at partiprogrammene kan settes ut i livet. Skulle nesten vært interessant om noen forsøkte et stunt, bare for å sette søkelyset på Norgespatriotene.
Lenke til kommentar

Helt enig med deg Okapi, og jeg stiller meg svært kritisk til dems måte å føre politikk på. Men jeg syntes til tider at "den andre siden" også går litt langt.

 

Jeg ønsker da særlig å rette lyse mot den siste tids skoledebatter i Vestfold. En del av poenget med skoledebatter må være å lære elevene å kjenne de forskjellige partiene, høre hva dem har og si, og ikke minst oppleve Norsk demokrati og Norsk yttringsfrihet i praksis. Dette er det første møtet med Norsk politikk for de aller fleste, og det er derfor viktig at man lærer dette på korrekt måte.

 

Jeg syntes derfor det er svært uheldig at skoleelever lærer allerede fra første debatt de er på, at hvis det er noe man ikke liker å høre, så kan man bare kaste en flaske på personen, bue ned personen, eller reise seg opp og snu ryggen til. Er dette slik vi vil lære opp den nye generasjonen å praktisere valgdebatter på?

 

Det er tross alt valg; det er nå man skal velge et parti som representerer mine meninger, og gi dem min stemme. For at jeg som skal stemme skal kunne velge det partiet som representerer meg best, er det veldig viktig at jeg kan lytte til alle partiene først, for så å gjøre meg opp en mening. Dersom noen konstant hindrer et parti i å si hva dem står for, hindrer de også meg i å gjøre et fullstendig gjennomtenkt valg.

 

Jeg sitter med en følelse av at det som har skjedd i Vestfold er en slags kollektiv jungeltelegraf der man har hørt fra bekjente at NP er kriminelle, nasizter og det som værre er, og at man derfor ikke må høre på dem. Jeg er redd svært få av dem som kollektivt deltok på "demonstrasjonene" faktisk noen gang har lyttet på hva NP har å si, har lest dems partiprogrammer eller satt seg inn i dems politikk og historie. Kan man da ta et selvstendig valg på om man vil være med å demonstrere mot dette? Er man sikkre på at handlingen man gjør ytrer ens egene meninger?

 

Dette er ikke noen glorifisering av NP, dette er noe som burte gjelde alle Norske partier som stiller til valg! Det er ytterst viktig for demokratiet at alles ytringer kommer frem, sålenge ytringene ikke bryter med annet lovverk.

Lenke til kommentar
Det NP tar til orde for er egentlig etnisk rensing basert på rase. Sånn sett er det merkverdig at "the Establishment" ikke reagerer kraftigere.

 

Hva ville skjedd hvis "Hasj-partiet" møtte opp å propaganderte for fri & lovlig hasjomsettning? eller "Det Liberale Barnesex partiet"?

 

Vil det si at fordekker man seg som et "politisk parti" kan man budbringe hvilket budskap man vil? dvs. fri tilgang til skole debatter osv?

 

"Det NP tar til orde for er egentlig etnisk rensing basert på rase". // trenger direkte sitat

/* De nevner ikke rase, men kultur, dvs oppførsel; altså det samme som man bruker mot kriminelle for etnisk å rense dem vekk fra gata og inn i fengslene (og i noen tilfeller ta livet av dem) eller kaste dem ut av landet. Etnisk rensing er heller ikke ulovlig og den eneste grunnen du bruker det ordet er at det gir negative assosiasjoner, det er hitling.*/

 

"Hva ville skjedd hvis "Hasj-partiet" møtte opp å propaganderte for fri & lovlig hasjomsettning? eller "Det Liberale Barnesex partiet"?" //Du mener DLF?

 

"Vil det si at fordekker man seg som et "politisk parti" kan man budbringe hvilket budskap man vil? dvs. fri tilgang til skole debatter osv?" /*Skolene burde bestemme hvem som kan møte opp, gitt at det er helt private skoler som ikke får overføringer fra det offentlige. VGS er drivi av fylkeskommunen og jeg mener derfor de ikke burde ha skoledebatter og skolevalg, og iallefall ikke der oppmøte er obligatorisk for elevene da det ikke er/burde være skolens oppgave å drive propaganda for å stemme, hjernevaske elevene eller legge forholdene til rette for at elevene hjernevasker hverandre ved å være tvunget til å ha sosial kontakt med hverandre.*/

Lenke til kommentar
NP fikk 184 av 3545586 talte stemmer. Det vil si ca. 0.005% oppsluttning tror jeg (korriger meg gjerne).

Du mangler en null eller to. :)

 

Og så har du regnet ut fra antall stemmeberettigede. Nå var valgoppslutning på bare 70%, og dermed havner NP på ca. 0,00007%.

 

Man kan undre seg på hva de 500 som skrev under på partiregistreringen stemte. Og at de har fått 0,7% på noen meningsmåling må være tidenes skivebom, med mindre det var basert på en ringerunde i Åsgårdstrand...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
[...]Og så har du regnet ut fra antall stemmeberettigede. Nå var valgoppslutning på bare 70%, og dermed havner NP på ca. 0,00007%.[...]

 

Siden NP vel ikke stillte med liste i hele landet er det vel litt urettferdig å bruke alle landets stemmeberettigede. Er vel ca. 170.000 stemmeberettigde i Vestfold så da har de fått en slapp promille av mulige stemmer, fremdeles lite og langt uder 0,7% men litt mer enn 0,00007% :)

Lenke til kommentar

Joda, du har rett i det, men det var fristende å vise hvor marginale disse gruppene er. Det er en grunn til at de ikke klarer å stille lister i flere fylker. Og med mindre geografisk utstrekning minker også antall mandater de har sjansen på å kapre. Vestfold har vel 7 mandater.

 

Poenget står fremdeles: De klarte å samle 500 underskrifter til sin valgsøknad, men bare 184 av dem stemte faktisk på partiet ved valget.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det var en haug med ytringsfrihetsfundamentalister som holdt seg for nesen og signerte valgsøknaden til patriotene, av "prinsipp".

 

Og det viser seg at disse "fundamentalistene" som har lyst å unngå bruk av sensur, i motsetning til visse andre, hadde rett. Når partiet får profilere seg selv, så ser folk hvor latterlig dette er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...