Gå til innhold

Norgespatriotene stiller stortingsliste! 0,7% oppsluttning på ny måling. Et godt initiativ? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Liker man ikke et politisk parti, så leser man seg opp og debatterer dem ihjel med så vanntett argumeter som mulig. Denne krone/flaskekasteren er dagens "nyttige idiot", fordi at h*n fikk demonstrert sin mening med en primitiv måte slik at NP kom i riksavisene og SOS fikk vist sine utilstrekkelige kunnskaper til å beherske media. Hurra! Hva kom ut av det da? Nekter man ekstreme meninger ut på offentlige arenaer KAN man redusere oppslutningen til dem, men også kan det bli undergrunnsbevegelser som lever på sine egne løgner. SOS er fantastisk tette i pappen, hadde NP blitt invitert på ALLE skoledebattene i fylkene de har liste, kunne man ha spurt dem om løsninger på eldreomsorg/bompenger/skatteletter/sysselsettingstiltak osv. - da hadde trollet sprukket i dagslys! Istedet rekruterer NP stille grupper som holder sine egne meninger/fordommer for seg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg kan se er eneste forskjellen mellom Norgespatriotenes ideologi vs. Nazi-tysklands jøde-forfølgelse at Norgespatriotene ikke foreslår gasskammre.

 

I stedet vil de kvitte seg med det de anser som uønskede folkeslag i Norge (både muslimer og andre ikke-vestlige) gjennom etnisk rensing og deportasjon. Dette er et lovbrudd i.h.t. Genevkonvensjonen og menneskerettighetskonvensjon. Sånn sett burde aldri Norgespatriotene få stille noen liste i valg(her må det ha vært en glipp i systmet), da de allerede i utgangspunktet indirekte med sitt program vil bryte norsk og internasjonal lovgivning.

 

post-10740-1251566811_thumb.jpg

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Fra et rent ideologisk ståsted er jeg enig i at NP er fryktelig. Men se på det på denne måten: Partiet er for lite til å kunne klare å raske til seg et eneste mandat, så noen reell trussel for sine politiske motstandere er de ikke. De er derimot en trussel mot FrP, for det er FrP de tar velgere fra. NP fremstår sånn sett som en nyttig liten svamp for venstresiden. Splitt og hersk lzm.

Lenke til kommentar

Det kan du si. Men jeg er i mot at partiet i heletatt har fått lov og kalle seg politsik parti/stille valgliste.

 

Det må ha vært en glipp, og de som syssler med denslags i stat/fylke må ha oversett hva de egentlig står for.

 

Bare tenk etnisk rensing, og bytt ut ordet muslim og ikke-vestlig med jøde så skjønner alle hvilket rabalder det hadde blitt (også internasjonalt)

 

Det Norgespatriotene sier, er brudd både på diskrimineringsloven, grunnloven og Genevakonvensjonen.

Lenke til kommentar

Norge fritt - Norge hvit

 

Er det bare jeg som får kald guffs nedover ryggen av det "ordslaget"? Det bringer assosiasjoner til det jeg har lest om nazismen, dens oppstart og dens fremgang at det er sykt. Det er et parti som støtter en tilnærmet klinisk rensing av Norge for andre kulturer enn den norske. En tilnærmet "arisk" rase ja med etnisk norske innbyggere.

 

Partiet står selvfølgelig fritt til å ha sine synspunkter om Norge men jeg stiller meg langt fra bak dem. Jeg finner dem skremmende. Jeg er enig i at man må bli strengere med invandringspolitikken men det er mer for å gi dem som faktisk trenger det den hjelpen de trenger, vi trenger ikke huse kriminelle som kun kommer for å gjøre kriminell vinning i Norge. For mye trid og resurser brukes på dette, resurser vi kunne ha brukt andre plasser når det kommer til invandrings spørsmålet. Men det får være en annen diskusjon.

 

NorgesPatriotene kunne like godt kalt seg NSDAP avdeling Norge.

Lenke til kommentar
Norge fritt - Norge hvit

Det er et parti som støtter en tilnærmet klinisk rensing av Norge for andre kulturer enn den norske. En tilnærmet "arisk" rase ja med etnisk norske innbyggere.

 

 

Hvem er renraset "norske"? Selv Kongen er opprinnelig utlending... Er det ingen som graver litt i bakgrunnen til Tveit & Co, tviler på om de er renraset norske helt fra vikingtiden.... Hadde vært utrolig pinlig for dem om de hadde utenlands blod i slekta... Da hadde den "ariske rase" greia fått en bra skudd på baugen! :hmm:

Lenke til kommentar
Norge fritt - Norge hvit

Det er et parti som støtter en tilnærmet klinisk rensing av Norge for andre kulturer enn den norske. En tilnærmet "arisk" rase ja med etnisk norske innbyggere.

 

 

Hvem er renraset "norske"? Selv Kongen er opprinnelig utlending... Er det ingen som graver litt i bakgrunnen til Tveit & Co, tviler på om de er renraset norske helt fra vikingtiden.... Hadde vært utrolig pinlig for dem om de hadde utenlands blod i slekta... Da hadde den "ariske rase" greia fått en bra skudd på baugen! :hmm:

Hitler hadde jo jødiske slektninger...

Lenke til kommentar
Liker man ikke et politisk parti, så leser man seg opp og debatterer dem ihjel med så vanntett argumeter som mulig. Denne krone/flaskekasteren er dagens "nyttige idiot", fordi at h*n fikk demonstrert sin mening med en primitiv måte slik at NP kom i riksavisene og SOS fikk vist sine utilstrekkelige kunnskaper til å beherske media. Hurra! Hva kom ut av det da? Nekter man ekstreme meninger ut på offentlige arenaer KAN man redusere oppslutningen til dem, men også kan det bli undergrunnsbevegelser som lever på sine egne løgner. SOS er fantastisk tette i pappen, hadde NP blitt invitert på ALLE skoledebattene i fylkene de har liste, kunne man ha spurt dem om løsninger på eldreomsorg/bompenger/skatteletter/sysselsettingstiltak osv. - da hadde trollet sprukket i dagslys! Istedet rekruterer NP stille grupper som holder sine egne meninger/fordommer for seg selv.

Problemet her er at man har gitt rasistpartiet Norgespatriotene en plattform å spre møkka si fra. Hva rasistene skriver på hjemmesiden sin skal ikke jeg legge meg borti, men jeg reagerer på at fylkeskommunen/skolene lar rasistene og konspirasjonsgærningene fra Norgespatriotene og Vigrid snakke til lettpåvirkelig ungdom. Det er utover det fullstendig uinteressant å debattere med marginale og rasistiske grupperinger som dette. Alt man oppnår med det er å legitimere galskapen deres. Det hindrer dem ikke å rekruttere ungdom og det minsker ikke den minimale støtten de har, heller tvert imot.

Lenke til kommentar
Hvor stor er egentlig oppslutningen i deres målområde? De har ikke en realistisk sjanse til å få inn noen på Stortinget, har de?

Nei.

 

Men la oss tenke et scenario der Norgespatriotene/Øyvind Heian fikk nok stemmer, da dukker det opp en delikat problemstilling om hvorvidt han får slippe inn på Stortinget fysisk. For saken er at man må sikkerhetsklareres for å slippe inn der, og det er vel et åpent spørsmål om Heian passerer en slik test tatt i betraktning at han er dømt både for trussler mot politi og justisminister Knut Storberget

 

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1577024.ece

 

Det hadde nok blitt ei nøtt for jurister om hva som teller mest, -folkevalgt representant går foran alt, eller om det ikke er urimelig at Storberget skal måtte oppholde seg i samme rom som en som har uttalt at han vil drepe deg.

Lenke til kommentar
Lederen i Norgespatriotene er ikke oppegående nok til at de har mulighet til å få noe særlig oppslutning. Da trenger de noen som har litt karismatisk utstråling og appellerer til folk.

 

Haha, da han var på skolen var var det noen jenter som kom med kommentaren at det så ut som om mora hans hadde kledd på han. Og folk tulla med at de skulle gå bort og si: "Stakkars deg, du har vel ikke hatt en fin barndom har du vel?"

 

Det sier kanskje litt om hvordan han var som person og hvor seriøst folk tok han :p

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Det virker noe naivt å la disse slippe til blant lettpåvirkelig ungdom.

 

Det virker for meg, for å være helt ærlig, verre å ha så liten tillit til folk at man tror disse vil få solid oppslutning. Vi er nok litt mer opplyst og eksponert for global informasjon enn Tyskland i mellomkrigstiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...