Gå til innhold

Norgespatriotene stiller stortingsliste! 0,7% oppsluttning på ny måling. Et godt initiativ? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

De har en kampsak, det er rasediskriminering (og religionsdiskriminering). Du er villig til å stemme. Da støtter du opp om de sakene. Enkelt og greit. Det er litt lettere å "velge og vrake" i ordentlige partier. Men i et parti, med en kampsak. Så er det vanskelig å snakke seg rundt den kampsaken.

 

Merkelige preferanser forsåvidt. Du er villig til å stemme et totalitært rasistisk parti, samtidig som du er villig til å stemme på et libertariansk parti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De har en kampsak, det er rasediskriminering (og religionsdiskriminering). Du er villig til å stemme. Da støtter du opp om de sakene. Enkelt og greit. Det er litt lettere å "velge og vrake" i ordentlige partier. Men i et parti, med en kampsak. Så er det vanskelig å snakke seg rundt den kampsaken.

 

Merkelige preferanser forsåvidt. Du er villig til å stemme et totalitært rasistisk parti, samtidig som du er villig til å stemme på et libertariansk parti.

Havner under linja på political kompass, og omtrent helt til høyre, så synes ikke det er rart. Og de, DLF er på høyresiden så vidt jeg vet, iallefall ikke på venstresiden som de fleste partiene i norge er.

Lenke til kommentar

Så du er for en rasediskrimenerende politikk og en politikk som vil nekte mennesker å ha frihet til religion. Men havner UNDER linja på hvor autoritær du er. Tror du legger litt for mye vekt på et slikt politisk kompass og faktisk ikke tenker over hva du vil stemme på her.

 

Du vurderer to partier, som er motsetninger av hverandre på den eneste saken det ene partiet har.

Lenke til kommentar
Så du er for en rasediskrimenerende politikk og en politikk som vil nekte mennesker å ha frihet til religion. Men havner UNDER linja på hvor autoritær du er. Tror du legger litt for mye vekt på et slikt politisk kompass og faktisk ikke tenker over hva du vil stemme på her.

 

Du vurderer to partier, som er motsetninger av hverandre på den eneste saken det ene partiet har.

 

De er ikke på toppen av lista. Tenker omtent slik: (1ste) PP, DLF, NF, sammfunnspartiet (anarkistisk), NP.

 

Jeg stemmer ikke pga saker, men pga ideologi eller om jeg tilhører gruppen (alder, kjønn, yrke) som stemmer de partiene. PP: unge menn med data som hobby. DLF: menn med lignende personlighet som meg så vidt jeg vet + OK ideologi. NF og NP: høyresida politisk antagelig og hvite og anarkistisk: unge og ikke-totalitært.

 

Kontra de som jeg ser på som en interesseorganisasjon som vil jobbe mot meg.

Pensjonistpartiet: pensjonister.

Kystpartiet: fiskere.

SV: jenter

AP: gamlinger

KRF: kristne

FRP: kristne

SP: bønder

 

Og alle de andre på stortinget er alt for langt venstre ved at de skal ha så høye skatter og subsider og for totalitære med alle forbuda og avgiftene.

Lenke til kommentar

Angrepet under skoledebatt

1251466439891_973.jpg

Norgespatriotenes leder Øyvind Heian (28) forlot skoledebatten på Færder videregående skole med blod rennende fra hodet.

 

(....)Han mener selv det var et kronestykke som ble kastet fra salen.

lol :!:

 

Uansett, hvor mye jeg er imot standpunktet til Øyvind Heian og Norgespatriotene så, syns jeg ikke at det er OK å angripe politikere under en debatt, uansett parti.

Vi beveger oss nedover en farlig vei viss det blir akseptert å angripe noen fysisk.

Lenke til kommentar
Kan til en viss grad være enig i det, tok utgangspunkt i artikkelen som presiserte at "I en pressemelding velger organisasjonen å ikke ta avstand fra kastingen".

Men da kan du sannsynligvis også skrive: i en pressemelding velger organisasjonen å ikke støtte aksjonen.

 

Det er selvsagt synd at skoledebatter ender på en slik måte, men aksjonen om å snu ryggen når Heian snakket likte jeg.

 

Etterhvert synes jeg mer og mer synd på Heian. Men en politiker skal ikke score på medlidenhet.

Lenke til kommentar
Det er selvsagt synd at skoledebatter ender på en slik måte, men aksjonen om å snu ryggen når Heian snakket likte jeg.

 

Det at SOS Rasisme forfekter sensur er skremmende i seg selv, men det at de ikke tørr å gå i dialog med Norgespatriotene er enda mer skremmende. Man må bekjempe slike partier gjennom dialog, ikke voldsepisoder og andre sensurmekanismer som Norgespatriotene senere kan bruke til å skaffe seg medlidenhet.

Lenke til kommentar
At skoleelever engasjerer seg mot rasisme på en sånn måte synes jeg er en oppløftende og sunn holdning.

Ja, det er vitterlig sunt å bruke vold. Ytringsfriheten er jo som kjent noe dritt? Det er bedre med en selektiv ytringsfrihet som sådan, slik at vi er sikker på at det vi ikke liker ikke får fotfeste og kan få bli debattert. Flott!

 

:)

Lenke til kommentar
At skoleelever engasjerer seg mot rasisme på en sånn måte synes jeg er en oppløftende og sunn holdning.

Ja, det er vitterlig sunt å bruke vold. Ytringsfriheten er jo som kjent noe dritt? Det er bedre med en selektiv ytringsfrihet som sådan, slik at vi er sikker på at det vi ikke liker ikke får fotfeste og kan få bli debattert. Flott!

 

:)

Jeg mente aksjonen med å snu ryggen til. Elever skal ikke tvinges til å høre på rasister, det velger de selv. Som sådan synes jeg det er positivt at ungdom tar et standpunkt mot rasisme.

 

Saken med kronestykket er en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...