Gå til innhold

Norgespatriotene stiller stortingsliste! 0,7% oppsluttning på ny måling. Et godt initiativ? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste meg til side ti, Robert(eh) er flink til å ro, det skal han ha. Burde virkelig bli politiker av denne karen, sier ingenting sikkert, bare kommer med vage antydninger, utelukker ikke å stemme på dem, men er i mot etnisk rensning samtidig som han støtter deres eksistens og mener at det er feil å kalle dem rasister (på tross av den lille haken med etnisk rensing av Norge).

Lenke til kommentar
Hvorfor er det relevant hva Robert stemmer?

LEst tråden i det hele tatt? Den har fått sitt eget liv (og gått et stykke vekk fra opprinnelig sak), dette er en diskusjon og Robert er på den ene siden av DISKUSJONEN på DISKUSJON.NO og derfor er det relevant.

Endret av Bata
Lenke til kommentar
LEst tråden i det hele tatt, dne har fått sitt eget liv, dette er en diskusjon og Robert er på den ene siden av DISKUSJONEN på DISKUSJON.NO og derfor er det relevant.

Igjen, hvorfor er det relevant hva Robert stemmer? Hva tilbringer det diskusjonen om du får vite hva Robert stemmer? Diskusjonen handler om NP og deres forsøk (som kommer til å ende i latterliggjørelse) til å få istand et parti.

Lenke til kommentar

Det handler om at argumentene til Robert til tider er ganske hullete, igjen, LES tråden. Han sier på den ene siden at han kunne ha vurdert å stemt på dem, men er i mot etnisk rensing og måten de legger fram ting på, på samme tid er han for VELDIG restriktiv innvandringspolitikk etcetc.

Lenke til kommentar

I fare for å virke flåsete synes jeg det er litt søtt hvordan enkelte er så opptatt av undertegnede :wee:

 

Det er ingen tvil om at deres metoder, ei heller fremgangsmåte er sterkt kontroversiell og til tider svært på kanten. Om de ønsker å fremstå som "seriøst" parti burde de fjerne de nevnte "vitser" og holde seg for gode til å bruke nedsettende argumentasjon og komme med drapstrusler. Deres politiske budskap trenger i så måte en moderering for å passe inn i det politiske Norge.
Som vi har vært inne på ørtten ganger før forsvarer jeg ikke nødvendigvis politikken, men deres rett til å ytre seg. Aldri uttalt i klartekst at jeg kunne tenke med å stemme på disse, om det blir mulig. Selvsagt skal de følge norsk lov. Dette partiet er i så måte relativt i gråsonen. Partiprogrammet deres er lite gjennomtenkt og de kunne hatt godt av noen politiske rådgivere. Men de har likevel livets rett.

 

Og det er dette jeg forsvarer.

Om du leser allerede eksisterende innlegg i tråden, ser du at det hevder liten tvil om at partiet er ekstremt. Det er i så måte en nisjeparti for spesielt interesserte. Som uttalt er dette partiet i gråsonen. Partiprogrammet deres er lite gjennomtenkt og de kunne hatt godt av noen politiske rådgivere. Men de har likevel livets rett. I motsetning til SOS-Rasisme samt enkelte debattanter i denne tråden vil ikke undertegnede innføre en selektiv ytringsfrihet som kun skal gjelde for de vi alle enes om. Det må være husrom. Også til typer av Øyvind Heian sitt kaliber og partier som Norgespatriotene.

 

Uten at man dermed automatisk er en tilhenger av politikken partiet fører.

Undertegnede støtter heller ikke rasisme eller nazisme, til tross for at jeg vet mange brukere ville elsket om jeg hadde gjort det, slik at alle deres fordommer ville blitt realisert og de kunne sovet godt om natten.

 

Vil derfor ikke utelukke noe for fremtiden. Jeg er ærlig på at jeg ønsker en strengere asylpolitikk og innvandringspolitikk. At jeg ville stemt på Norgespatriotene har jeg ikke uttalt, på samme tid som jeg har uttalt at jeg ikke vil stemme på SV, vil jeg likevel ikke utelukke det. Rett og slett fordi jeg ikke vet hva fremtiden bringer. Jeg har gått mange runder med meg selv og kommer sikkert til å gjøre det igjen.

 

Til tross for at dette kan virke paradoksalt med tanke på Heiand og vedkommende sitt parti, har jeg har lært at man ikke skal utelukke, men være åpen. Jeg er villig til å forsvare Heian sin rett til partipolitisk innflytelse og deres rett til og stifte et politiskparti, dette viser i så måte at demokratiet og ytringsfriheten fungerer. Så kan vi godt debattere metoder og retorikk.

:)

Lenke til kommentar
Problemet er et dette ikke er et ja, eller nei svar, det er rett og slett ikke så enkelt. Kan ikke utrykke meg noe klarere enn det som allerede er gjort, så kan vært enkelt tolke det dit det passer best. Så kan vi andre debattere Norgespaterotene på et generelt grunnlag, som var intensjonen med tråden.

 

:)

så svaret er at du kan tenke deg å stemme på partiet til høsten?

 

Jeg tror du gjør tråden en tjeneste om du bare svarer sånt folk slipper å lure og beveger seg tilbake til topic.

Lenke til kommentar

Problemet er et dette ikke er et ja, eller nei svar, det er rett og slett ikke så enkelt. Kan ikke uttrykke meg noe klarere enn det som allerede er gjort, så kan vært enkelt tolke det dit det passer best. Så kan vi andre debattere Norgespatriotene på et generelt grunnlag, som var intensjonen med tråden.

 

:)

 

så svaret er at du kan tenke deg å stemme på partiet til høsten?

Kanskje, kanskje ikke. Det står mellom tre partier per nå, Norgespatriotene er en av de.

 

:)

Lenke til kommentar

Hvilket parti er det tredje? Norgespatriotene, Fremskrittspartiet og hvem? Har alltid sett for meg deg som en av FRPs kjernevelgere, og det er ikke alt for mange partier som er nærme FRP.

 

Burde kanskje tatt dette på PM, så hvis du ikke ønsker å ha det her kan du bare fjerne posten og svare (hvis du har lyst selvfølgelig) på PM.

Lenke til kommentar

Ingenting er avgjort for mitt vedkommende og det kan forsatt oppstå mange skjær i sjøen, per nå er dette mn personlige liste for hvem som skal få min stemme til høsten (i prioritert rekkefølge);

  • FrP
  • Demokratene
  • Norgespatriotene

Disse partiene står for mye av det samme, enn om enkelte av de kan fremstå som mer ekstreme enn andre. Som uttalt er ingenting bestemt og det skal mange runder til før jeg gjør mitt endelige valg.

 

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ingenting er avgjort for mitt vedkommende og det kan forsatt oppstå mange skjær i sjøen, per nå er dette mn personlige liste for hvem som skal få min stemme til høsten (i prioritert rekkefølge);
  • FrP
  • Demokratene
  • Norgespatriotene
 
Da kan det kanskje være greit å vite hva ett av disse partiene har å si om et annet av partiene du vurderer å stemme på; fra forsiden av hjemmesiden:
 
Nazismen, islam og FrP går hånd i hånd
 

Disse partiene står for mye av det samme, enn om enkelte av de kan fremstå som mer ekstreme enn andre. Som uttalt er ingenting bestemt og det skal mange runder til før jeg gjør mitt endelige valg.

 

:)

 

Vi kjemper for et Norge for etniske nordmenn, det vil si hvite nordmenn. Andre europeiske land bør se det som sin plikt å kjempe for det samme for sitt land. Samtlige europeiske land bør deretter samarbeide på tvers av landegrenser for å se hvordan de kan styrke et hvitt Europa. Dersom dette ikke lykkes, vil det bety slutten for den hvite rase.

 

Den dagen Fremskrittspartiet publiserer en slik setning på hjemmesidene sine, kommer de forhåpentligvis til å miste de aller fleste av velgerne de har i dag. Ville du også vært en av dem som strøk dem av listen over potensielle kandidater, Robert?

Lenke til kommentar
Ingenting er avgjort for mitt vedkommende og det kan forsatt oppstå mange skjær i sjøen, per nå er dette mn personlige liste for hvem som skal få min stemme til høsten (i prioritert rekkefølge);
  • FrP
  • Demokratene
  • Norgespatriotene

Disse partiene står for mye av det samme, enn om enkelte av de kan fremstå som mer ekstreme enn andre. Som uttalt er ingenting bestemt og det skal mange runder til før jeg gjør mitt endelige valg.

 

:)

 

Jeg har sett at du ved flere anledninger har prøvd å vri deg unna et rasiststempel, men hva forventer du egentlig? Du vurderer altså å stemme NP, et parti som har kamp mot innvandring som sin eneste politiske sak, et parti som forsøker å samle til seg alt avskummet på ytterste høyre fløy og bli høyreekstremismens fanebærer i Norge. Det minner egentlig ganske mye om hva rasistene i British National Party har forsøkt å gjøre i Storbritannia. Demokratene er ikke mye bedre de heller, ikke bare er de spinn ville i synet på innvandring, men de har også kommet med uttalelser som at kvinner burde sprike mer med beina for å unngå bråk i heimen. Og dette er folk du kan tenke deg å stemme på? Det at FrP har vokst så veldig de siste årene var illevarslende nok, men å se at folk som er i stand til å lese og skrive, seriøst vurderer å avgi sin stemme til hønsehjernene i NP, er et sikkert tegn på alt er i ferd med å gå til helvete. Er virkelig innvandringsspørsmålet så viktig at du er villig til å kaste all fornuft over bord?

 

PS: Jeg er klar over at tonen i innlegget er krass, men en vaskeekte frepper som Robert setter nok pris på litt folkelig rett-fra-levra tale.

Endret av Coleridge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...