Gå til innhold

Norgespatriotene stiller stortingsliste! 0,7% oppsluttning på ny måling. Et godt initiativ? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Og da slagordet "Norge hvitt", vitser om døde negere og det å sammenligne negere med dyr er da ikke bevis? Sistnevnte er jo hele essensen i rasisme.

 

Bevis på at han er f**ked up er det jo selvfølgelig, men ikke konkrete bevis på at han vil begå eller har begått overgrep som burde vært det viktigste i dette tilfelle overgrep mot mennesker. Derimot så er det bevis på Mullah Krekar HAR gjort det. :)

 

 

Rasisme er i UiOs ordbok definert som «menneskesyn, politikk el. ideologi som byggjer på rasefordommar». Mener du virkelig at det å sammenlikne en «neger» med et dyr ikke er rasisme?

 

Har jeg sagt noe annet?

 

Og da slagordet "Norge hvitt", vitser om døde negere og det å sammenligne negere med dyr er da ikke bevis? Sistnevnte er jo hele essensen i rasisme.

 

Jeg aner ikke om Øyvind Heian er rasistisk eller nazistisk, rett og slett fordi han har uttalt det motsatte.

Jeg er helt enig med alle som poster at de vitsene som står der inne er rasistiske, men det forteller meg knøtt lite om Heian sin person, selvom han leder partiet. Står det en nyhetsoverskrift der hvor han har banket opp en med mørk hudfarge pga. hudfargen, så kan han ikke si det motsatte nei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må man virkelig fysisk angripe noen for å vise at man er rasist? Vel, de oppfordrer ihvertfall til å ta ibruk slåvåpen, stikkvåpen og hvis mulig, skytevåpen til å kjempe mot innvandrerene.

 

Partiet til Heian er basert på rasisme, og de har planer om å føre overgrep både mot religionsfriheten og de har tenkt å kaste ut alle ikke-hvite innvandrere. Alt har basis i et slagord om et hvitt Norge.

 

Hva Krekar har med det å gjøre kan jeg ikke helt se.

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke om Øyvind Heian er rasistisk eller nazistisk, rett og slett fordi han har uttalt det motsatte.

Jeg er helt enig med alle som poster at de vitsene som står der inne er rasistiske, men det forteller meg knøtt lite om Heian sin person, selvom han leder partiet. Står det en nyhetsoverskrift der hvor han har banket opp en med mørk hudfarge pga. hudfargen, så kan han ikke si det motsatte nei.

 

Synes du ikke dette blir en svært naiv tolkning. Du bør heller basere deg på norsk lov.

 

Jeg skjønner ikke hvordan du ikke klarer å trekke slutninger om Heians rasistiske aspekter. Dette minner meg mest om god gammeldags blånekting. Heian, som leder av NP er ansvarlig for innholdet på partiets nettside, dette skjønner du vel? At han da tillater soleklare rasistiske utsagn stå som en del av partiets offisielle nettinnhold sier faktisk ekstremt mye om Heian som person og hans forhold til rasisme.

Lenke til kommentar
Rasisme er i UiOs ordbok definert som «menneskesyn, politikk el. ideologi som byggjer på rasefordommar». Mener du virkelig at det å sammenlikne en «neger» med et dyr ikke er rasisme?

 

Må man altså velge mellom å være rasist eller kreasjonist? :p

Lenke til kommentar
Vanskelig spørsmål. Jeg støtter deler av politikken deres.

F. eks?

 

Dessverre ødelegger de mye for partiet og seg selv ved alt dette fjaset. De har dessverre vist at de enn så lenge har liten kunnskap om hvordan de faktisk bør drive et politisk parti, uten og bedrive mye av det som er lite ønskelig.

Riktig. At disse menneske vil/skal inn på Stortinget er forferdelig. De er altfor ekstreme.

 

Så svaret er både ja og nei. Jeg støtter deres rett til å ytre seg 100%, samt deres ønske om å bevare Norge og mange av dets stolte tradisjoner.

Hvorfor det egentlig? Norge er bare et land, vi har landegrenser. Vi lever alle i en verden, så har vi delt opp landene så vi kan styre hver for oss. Jeg skjønner meg ikke på patrioter og nasjonalister.

 

Nå er heller ikke Norgespatriotene nazistiske i følge Heian selv.

Det hjelper jo ikke det, når det han driver med går mye utpå det samme som nazismen. Greit at han ikke vil utrydde de, men å "rense" landet for innvandrere er idiotisk.

Lenke til kommentar
Latterlig. HVEM er det som har fremmet forslag om å forby homofili robert?

Det er partiet Independent Labour Party ledet av vår gode venn Ghufoor Butt som har foreslått dette. Ja, det er kun forslag enn så lenge. Det er også Norgespatriotene sin politikk. Kun forslag.

 

Jeg er sjokket over dine meninger, og at slike meninger eksisterer i år 2009. Du er med på å gjøre det enda vanskeligere for innvandrere å komme til Norge og integrere seg.

Vel, jeg også sjokkert over den manglede vilje blant majoriteten i Norge. Men jeg respekterer forsatt deres meninger, det gjør jeg også med andre politiske motstandere fra feks. ILP, SV og Rødt. Jeg tillater meg å være høyst uenig med de, men jeg respekterer deres ønsker like fult. De brenner også for sine saker og det er felles for oss alle. At noen stiller seg negative til innvandring burde ikke være særlig sjokkerende. Jeg er ikke interesser i å gjøre det vanskeligere for noen i Norge, men jeg er interessert å sette krav og premisser for innvandringen.

 

Usa består av 95% innvandrere, so fucking what?

Jeg vet at Amerika er et av de mest multikulturelle samfunn i verden, men noen tall på 95% innvandrere har jeg aldri sett. Har du noen eksakte kilder for denne påstanden?

 

Senest i dag kunne vi lese at, imam siktet for vold mot barn. En imam ble i forrige uke pågrepet og siktet for vold mot barn på en koranskole i drammensdistriktet. Barna skal ha blitt slått med stokker eller kjepper. Independent Labour Party vil øremerke mere penger til refererte moskeer, samt opprette enda flere moskeer i Norge.

 

Jeg frykter for fremtiden.

 

:)

Lenke til kommentar
Vanskelig spørsmål. Jeg støtter deler av politikken deres.

F. eks?

En full eller midlertidig innvandring pause fra ikke vestlige land. Dette må opphøre til vi får kontroll og oversikt over de innvandrere som allerede befinner seg i riket. Vi vet også at i år kommer det over 14.000 asylsøkere uten identitetspapirer til Norge. Ifølge tall fra Statistisk sentralbyrå lever det nå rundt 18.000 illegale innvandrere i Norge, flesteparten i Oslo. Av disse er to tredeler tidligere asylsøkere, som har valgt et liv i skjul fremfor å reise hjem.

 

:)

Lenke til kommentar
Ingen vil bli kalt rasist.

 

Hvorfor ikke? Føler ikke at jeg kom noe nærmere et svar på spørsmålet mitt.

Fordi det er negativt å være det.

Hvorfor er rasister det om de synes det er negativt å være rasist?

 

Om Heian synes det er negativt å være rasist så hadde det vel vært smartere å slutte å være rasist enn å nekte på at han er rasist? Alle skjønner jo at han er rasist.

Lenke til kommentar

Blir de det? Jaha. Det er vel helt individuelt, vet ikke jeg. Er ikke rasist selv så, jeg..

 

Men det kan være fordi rasister blir sett ned på istor grad når de driver med rasisme? Ingen vil vel være venn med rasister, untatt folk i rasistiske grupper osv.

 

Ingen vil bli kalt rasist.

 

Hvorfor ikke? Føler ikke at jeg kom noe nærmere et svar på spørsmålet mitt.

Fordi det er negativt å være det.

Hvorfor er rasister det om de synes det er negativt å være rasist?

Som sagt, det er nok ekstremt individuelt, men jeg tror ikke hovedpoenget er at det er negativt allikevel; tror mer det er det at de ikke vil at folk skal vite det. Det er jo også helt individuelt om folk vil skjule at de er rasist også, så her er det mye å hente egentlig.

Lenke til kommentar
Senest i dag kunne vi lese at, imam siktet for vold mot barn.

 

Hvorfor tror du han er representativ? Vi har også kunnet lese om

 

http://www.nettavisen.no/innenriks/article951395.ece

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikke...p?artid=1383597

 

Betyr det at du er like skeptisk til kristendom og kirker som du er til islam og moskeer? Nei, det betyr det ikke.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Fysisk avstraffelse har også aksept i enkelte kristne miljøer; blant annet ACE-skolene som fikk endel presse her i landet for noen år siden, forkynnet i lærebøkene sine at det var ok at foreldre slo sine barn når de var ulydige.

 

Denne imamen er vel kanskje også et enkelttilfelle, og ikke videre representativ? Hvis ikke burde man da ha hørt om sånt langt flere ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...