Gå til innhold

Norgespatriotene stiller stortingsliste! 0,7% oppsluttning på ny måling. Et godt initiativ? (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Jeg har nå søkt igjennom hjemmesiden til Norgespatriotene og har ikke funnet "etnisk rensing" med et eneste ord? Hvorfor gjentas dette?

Følgende er hjertesaker for Norgespatriotene:

• Stopp innvandringen fra ikke-vestlige land

• Hjemsend flest mulig ikke-vestlige innvandrere

De er kritiske til den muslimske innvandringen. De anerkjenner ikke islam som religion, men ser på islam som en politisk ideologi som har som uttalt formål å få verdensherredømme. De uttaler også at de respekterer islam i andre deler av verden. Men at her i Europa er islam uforenlige med våre verdier, skikker og kulturarv.

Hvor kommer den etniske rensingen inn i bildet?

:)

Seriøst?

http://www.norgespatriotene.org/flyer_voldtekt.doc

NorgesPatriotene: Norge fritt, norge hvitt.

Det er ikke mye tolkningsrom der gitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det sier meg ikke eksplisitt "etnisk rensing".

Etnisk rensning refererer til forskjellige typer tvangsmessig fjerning av uønskede etniske grupper fra et gitt territorium, dette kan gjerne skje gjennom f.eks. deportasjon eller folkemord. Genève-konvensjonene definerer etnisk rensning som en krigsforbrytelse, mens i tilfeller hvor etnisk rensning ikke skjer i en krig regnes det som en forbrytelse mot menneskeheten; i praksis vil det ofte være en kombinasjon av de to.

Det står intet om deportasjon eller folkemord på hjemmesidene deres, det står "Hjemsending av flest mulig ikke-vestlige innvandrere", det er da vitterlig noe annet?

NEI? Tvangsmessig fjerning av uønskede etniske grupper og hjemsending av muslimer er vel det samme?

Roberteh, kan du for EN gang skyld si nøyaktig hva du er for og hva du er imot, i stedet for å hjemme deg i en skog av ord, masse svada om ytringsfrihet, rettigheter og diskusjonsteknikk. Noen ganger kommer det faktisk til et punkt der det ikke er mulig å forstå hva du mener.

Lenke til kommentar
Noen ganger kommer det faktisk til et punkt der det ikke er mulig å forstå hva du mener.

Det er faktisk ganske lett å se hva han mener. Han har bl.a. uttalt at han ikke ville stemt på Obama pga dennes hudfarve.

Ganske artig å si "Det står ingenting om deportasjon" i setningen før du siterer ordet "hjemsending".

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar

Jeg håper da det, ingen skal tvinges til å reise fra Norge ubegrunnet. Regner med at Norgespatriotene i sterk posisjon skal endre regelverket slikt at dette blir muliggjort? Hvordan de skal få det til vet jeg ikke. Det er som sådan feil å anta at de skal begå folkemord og etnisk rensning. Angående denne lenken til dette .doc dokumenterte skjønte jeg ikke helt intensjonen ved den? Kan du utdype Rampage? Eneste jeg får ut av denne er at de er mektig lei innadvarere som voldtar og vil gjøre noe med denne problematikken.

Endret av roberteh
Korreksjon.
Lenke til kommentar
Jeg håper da det, ingen skal tvinges til å reise fra Norge ubegrunnet.

Unnskyld, men du følger ikke helt med i timen her? Problemet er ikke en manglende begrunnelse, problemet er at begrunnelsen er en omformulering av "fordi du er brun i huden".

Lenke til kommentar
Jeg håper da det, ingen skal tvinges til å reise fra Norge ubegrunnet. Regner med at Norgespatriotene i sterk posisjon skal endre regelverket slikt at dette blir muliggjort? Hvordan de skal få det til vet jeg ikke. Det som sådan feil å anta at de skal begå folkemord og etnisk rensning. Angående denne lenken til dette .doc dokumenterte skjønte jeg ikke helt intensjonen ved den? Kan du utdype Rampage? Eneste jeg får ut av denne er at de er mektig lei innadvarere som voldtar og vil gjøre noe med denne problematikken.

Det er da begrunnet, de er ikke hvite. Ingen sier noe om folkemord, men å tvinge norske statsborgere ut fordi de har feil hudfarge. Er etnisk rensning. Jeg kan ikke skjønne hvordan hjemsendelse skal være frivillig.

Utdype? Hva tror du Norge fritt - Norge hvitt betyr?

Lenke til kommentar
Men de er for etnisk rensing, det beviste du selv med å quote fra wikipedia.

Nei, det gjorde jeg ikke. Som uttalt er det forskjell å tvang "sende hjem flest mulig".

Kan du slutte med det dritet der? svar på spørsmålene.

Lenke til kommentar

Norgespatriotene mener de som står i deres prinsipp og partiprogram. Hva de mener eksplisitt med slagordet, vet jeg ikke. Dette kommer i frem av deres vedtekter, annet enn at de som allerede uttalt, at er kritiske til den muslimske innvandringen. De anerkjenner ikke islam som religion, men ser på islam som en politisk ideologi som har som uttalt formål å få verdensherredømme. De uttaler også at de respekterer islam i andre deler av verden. Men at her i Europa er islam uforenlige med våre verdier, skikker og kulturarv. Man kan tolke dit man selv føler det passer.

Jeg støtter deres rett til å ytre seg 100%, samt deres ønske om å bevare Norge og mange av dets stolte tradisjoner. Jeg støtter ikke nazisme og utkastelse av allerede integrerte og etablerte innvandrere. Så har svart gjentatte ganger på diverse spørsmål.

Lenke til kommentar
Men de er for etnisk rensing, det beviste du selv med å quote fra wikipedia.

Nei, det gjorde jeg ikke. Som uttalt er det forskjell å tvang "sende hjem flest mulig".

Skjønte ikke helt setningen din her. Selvfølgelig blir det tvang når man skal sende hjem ikke-etnisk-hvite innvandrere for å oppnå målet sitt om et hvitt og fritt Norge?

Hvorfor limer du inn samme innlegget igjen?

Vil du i det hele tatt ta en kvalifisert gjetning på hva slagordet betyr?

Vil det si at den norske tradisjonen innebærer en homogen hvit befolkning?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Slutt åunngå spørsmålet. Det er nesten skummelt hvordan du vrir argumentasjonen din for å forsvare rasismen mest mulig, mens du garanterer deg selv "plausible deniability". Hva tror du de mener når de ønsker "Norge Hvitt".

Om du syns spørsmålet er for vanskelig, så kan du hvertfall svare på dette: "Hva vil du, dersom du legger til grunn en normal språkforståelse, tro at slagordet "Norge Hvitt" betyr i dette tilfellet."

Lenke til kommentar

Jeg gjentar meg selv, da spørsmålene allerede er besvart. Jeg skjønner godt spørsmålene og svarer i den grad det er relevant. Personlig tror jeg at slagordet burde fjernes. Som uttalt ødelegger de mye for partiet og seg selv ved alt dette, som kan tolkes "på kanten". Selv tror jeg slagordet bunner i deres partiprogram, altså et Norge med mindre innvandrere og innvandring.

Endret av roberteh
Korreksjon.
Lenke til kommentar

Et norge med mindre farvede innvandrere, i så fall. Du, innser du hvor dumt det er å si at norgespatriotene ikke er rasistiske? Det blir litt som å påstå at IRA ikke var for en Irsk Republikk. Rasisme er hele eksistensgrunnlaget og formålet til Norgespatriotene. Det er derfor de har slagordet "Norge Fritt - Norge Hvitt". Det er faktisk akkurat det det betyr. At de vil ha norge hvitt. Ved å fjerne de som ikke er hvite.

Lenke til kommentar

Norge fritt - NORGE HVITT er et slagord "på kanten"? Da lurer jeg viiiirkelig på hva over den kanten kan være.

Norge fritt - Norge jødefritt, ville da blitt, kremt, et Norge med mindre jøder? Eller ville det, som det faktisk står, betydd ingen?

Burde slagordet fjernes fordi det er galt eller fordi det ødelegger for partiet?

Lenke til kommentar

Når det står "Hjemsend flest mulig ikke-vestlige innvandrere" så er det et uttrykk for ønske om etnisk rensing.

Hadde det stått "Hjemsend flest mulig ulovlige innvandrere" eller "Hjemsend flest mulig kriminelle innvandrere" så hadde det vært mindre avskyelig. Men igjen så er det her en problemstilling knyttet til fordommer i rettsvesnet som må tas hensyn til.

Når det står "ikke-vestlige" så er dette for meg helt klart en diskriminering basert på geografisk tilhørighet og på kanten eller over hva rasismeparagrafen tillater.

Det er min fastsatte oppfatning at man ikke med rette kan bedømme en persons integritet basert kun på miljøet denne personen har vokst opp i.

Statistisk sett så er enkelte grupper overrepresentert i strafferegisterene i forhold til det totale antallet personer fra den gruppen i landet. Men det er ikke dermed noe som helst belegg for å trekke i tvil en enkeltperson integritet eller rettskaffenhet.

...hvis alle hadde tenkt likt så hadde vi fortsatt bodd i huler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...