Gå til innhold

Norgespatriotene stiller stortingsliste! 0,7% oppsluttning på ny måling. Et godt initiativ? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, og da er du ikke tilhenger av individuell frihet i forhold til yttringer.

Individuell frihet skal ikke gå bå bekostning av menneskerettigheter. Individuell frihet skal i hvert fall ikke krenke og støtte opp mot rasistiske utsagn som NorgesPatriotene har kommet med. Ytringsfriheten er en gave til folket og en rettighet vi skal prise oss lykkelige over å ha, men slik det er i dag har dessverre alt for mange funnet det for godt å misbruke ytringsfriheten som et skalkeskjul for rasisme.

 

For hva nazismen angår, får du tolke dette som du vil;

 

Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf. § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte.

 

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,

b) religion eller livssyn, eller

c) homofile legning, leveform eller orientering.

Lenke til kommentar

Nazisme er ikke ulovlig, siden det er abstrakt. Lover går på handlinger, eller i det minste å ønske å handle. Å være nazist er i så måte ikke ulovlig. Man kan til og med stå frem som tilhenger av full underkasting overfor staten, som er et sentralt prinsipp i nazismen. Men man kan ikke stå frem som tilhenger av raselover, drap på raser eller kreve kastrering av mennesker av en gitt rase. Da går det under rasismeparagrafen.

 

:)

Lenke til kommentar
nasjonalsosialisme

fascistisk bevegelse som oppstod i Tyskland etter den første verdenskrigen[...], nazisme

fascisme

2 ekstremt rasistisk politisk syn el. styre, som særlig dyrker staten, eliten og lederen

Nå kan det være at noen bruker en annen definisjon av "nazisme" enn "ekstremt rasistisk politisk syn som oppstod i Tyskland etter første verdenskrig", men slik jeg oppfatter nynazister (og ja, jeg kjenner veldig mange) så er de først og fremst rasehatere som søker en gruppetilhørighet og et fiendebilde for å fremme sin personlige velfølelse.

Lenke til kommentar

Vanskelig spørsmål. Jeg støtter deler av politikken deres. Dessverre ødelegger de mye for partiet og seg selv ved alt dette fjaset. De har dessverre vist at de enn så lenge har liten kunnskap om hvordan de faktisk bør drive et politisk parti, uten og bedrive mye av det som er lite ønskelig. Så svaret er både ja og nei. Jeg støtter deres rett til å ytre seg 100%, samt deres ønske om å bevare Norge og mange av dets stolte tradisjoner. Jeg støtter ikke nazisme og utkastelse av allerede integrerte og etablerte innvandrere. Nå er heller ikke Norgespatriotene nazistiske i følge Heian selv.

 

:)

Lenke til kommentar

Heian mener kanskje ikke det, men hva med Tore Tveit (eller hva han heter).. Eller er han Vigrid han kanskje?

 

Fordi han tror jeg nemlig har uttalt seg selv som "nazi".

 

Nå skal jeg dessverre legge meg, synd, for dette var interessant. Jeg kommer tilbake i morgen, med min Lenin-avatar klar.

Lenke til kommentar
Jeg støtter deler av politikken deres.

 

Dette er interessant, når man tenker på at NP er et ettsaksparti, og den ene saken er etnisk rensing.

Enig. Det virker som det eneste NP vil er å få vekk utlendinger, og klage på at andre ikke liker dem. På hjemmesiden er det stadig vekk folk som blir kalt svikere, landsforrædere, osv.

Lenke til kommentar

Jeg har nå søkt igjennom hjemmesiden til Norgespatriotene og har ikke funnet "etnisk rensing" med et eneste ord? Hvorfor gjentas dette?

 

Følgende er hjertesaker for Norgespatriotene:

  • Stopp innvandringen fra ikke-vestlige land
  • Hjemsend flest mulig ikke-vestlige innvandrere

De er kritiske til den muslimske innvandringen. De anerkjenner ikke islam som religion, men ser på islam som en politisk ideologi som har som uttalt formål å få verdensherredømme. De uttaler også at de respekterer islam i andre deler av verden. Men at her i Europa er islam uforenlige med våre verdier, skikker og kulturarv.

 

Hvor kommer den etniske rensingen inn i bildet?

 

:)

Lenke til kommentar

Det sier meg ikke eksplisitt "etnisk rensing".

 

Etnisk rensning refererer til forskjellige typer tvangsmessig fjerning av uønskede etniske grupper fra et gitt territorium, dette kan gjerne skje gjennom f.eks. deportasjon eller folkemord. Genève-konvensjonene definerer etnisk rensning som en krigsforbrytelse, mens i tilfeller hvor etnisk rensning ikke skjer i en krig regnes det som en forbrytelse mot menneskeheten; i praksis vil det ofte være en kombinasjon av de to.

Det står intet om deportasjon eller folkemord på hjemmesidene deres, det står "Hjemsending av flest mulig ikke-vestlige innvandrere", det er da vitterlig noe annet?

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...