Blåbær Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Stemmer, man kan kun stemme på de om de stiller liste i det fylket du tilhører. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Men får de over 5000 stemmer ved valget kan de stille overalt nesten automatisk ved neste valg. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Les mer her under punkt 4. http://www.regjeringen.no/nb/dokumentarkiv...k.html?id=88359 Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Men får de over 5000 stemmer ved valget kan de stille overalt nesten automatisk ved neste valg. Hvis det skjer er jeg bekymret hvor dum en del av den norske befolkning er. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Innlegg fra en tilsvarende tråd er flyttet over i denne. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 NP kan kanskje få 0,5 % av stemmene om de har max uttelling. De fleste foretrekker å bruke stemmen på noen over sperregrensen. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 NorgesPatriotene-profil måtte eskorteres bort av politiet Politiet måtte gripe inn med makt da det kom til konfrontasjon mellom antirasister og lederen for organisasjonen Stopp Islamiseringen av Norge. Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Den antirasistiske markeringen i Oslo endte med at politiet måtte eskortere bort innvandrerfiendtlige motdemonstranter i kraftig undertall. Opprinnelig var det en demonstrasjon mot islamhets som skulle dominere gatebildet i Oslo sentrum fredag ettermiddag. Men en håndfull motdemonstranter under ledelse av Arne Tumyr i organisasjonen Stopp Islamiseringen av Norge (SIAN) var møtt fram på Egertorget. Tumyr sammenligner innvandring med nazistenes invasjon i Norge i 1940. I en forsvarssituasjon er det klart at da har vi nøyaktig den samme situasjonen som vi hadde i 1940-1945. Da hadde vi valget om å enten underkaste oss disse overgriperne eller å gripe til våpen. Se video av konfrontasjonen på TV2Nyhetene.no. Har vi fortsatt ytringsfrihet i Norge? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Herrefred, så useriøse de folka er. De skader jo bare sin egen sak. Og slutt å still teite spørsmål om ytringsfrihet. Det har ingenting med saken og gjøre. De fikk lov til å demonstrere. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Tingen er vel at når man bevisst provoserer og oppfordrer til hat og vold, så må man forvente å få pepper. "Vi må ta til våpen, innvandring er som nazistenes invasjon" liksom. Har vi fortsatt ytringsfrihet? Ja, de fikk da lov til å demonstrere. Hvor eksakt er det ytringsfriheten har "forsvunnet" her? Endret 24. mai 2009 av Rampage Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Om ikke ytringsfrihet har med denne saken å gjøre, lurer jeg på hva som har det. Dette er selve kjernen i ytringsfriheten. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Om ikke ytringsfrihet har med denne saken å gjøre, lurer jeg på hva som har det. Dette er selve kjernen i ytringsfriheten. Ja, og hvor er egentlig problemet Robert? Begge partene fikk lov til å demonstrere og si sine meninger. Heian og gjengen var der utelukkende for å provosere og fremme sitt budskap og politiet brøt inn for at ingenting skulle komme ut av kontroll. Det selvgode gliset på mannen sier sitt om hva han var der for. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Det er tydelig at du er opptatt av ytringsfrihet, Robert, men du har ikke helt forstått hva det er, eller hvordan det fungerer i Norge. Jeg anbefaler deg å lese Grunnlovens §100 og straffelovens §135a, og så lese Kjuus-dommen fra 1997, Boot Boys dommen fra 2002, og Tore Tvedt dommen fra 2007 for å se hvordan man anvender relevante paragrafer. Jeg vil også minne, slik jeg har måttet minne deg mange ganger i løpet av debatten rundt David Irving, om at ytringsfrihet ikke innebærer at man har rett på en talerstol. Det innebærer heller ikke at meningsmotstandere ikke har rett til å forsøke å overdøve deg, snu ryggen til deg, etc. Det innebærer rett og slett en rettsbeskyttelse av ytringer. I dette tilfelle har rasistene og innvandringsskeptikerne åpenbart sin ytringsfrihet i behold, da de ikke bare holdt en demonstrasjon, de hadde allerede fått godkjenning. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Bra innlegg! Skal ikke påberope meg å være særlig bevandret innen jussen, ei heller saksmapper til tidligere straffedømte, men jeg klarer likevel å skille på hva som er ytringer og hva som er den hver sin individuelle rett. Enn hvor mye Heiand hadde som intensjon å provosere i denne sammenheng, synes jeg det var direkte sjofle metoder som ble brukt fra vedkommende sine meningsmotstandere. De ropte sågar "pedofil voldtekts mann" og "jævla nazifaen" til vedkommende. I et dannet samfunn burde man vitterlig kunne uttrykke seg noe mer rasjonelt. Dette gjeler selvsagt for begge sider av bordet. Derfor jeg satte i spørsmål om man i det hele hadde ytringsfrihet i dette landet, eller om den er selektiv til å omfatte noen få utvalgte. Og hvorfor har man ikke rett til en talerstol? Er ikke dette to sider av samme sak? Rettsbeskyttelse skulle bare mangle. Budskapet til Heiand i denne sammenheng ble druknet av bråk. Motdemonstrantene bestod av muslimer og ventreekstremister fra SOS Rasisme og deres voldsaper i Blitz. Disse gruppene klarte i fellesskap å belyse at islam står for nettopp de verdiene SIAN hevder denne ideologien står for, nemlig hat og intoleranse for andres ytringer. NorgesPatriotenes formann, Øyvind Heian, var til stede i demonstrasjonen og var den som fikk gjennomgå mest av demonstrantenes vrede. Hatet mot Heian lyste klart og tydelig ut fra øynene på motdemonstrantene. Flere diskuterte seg imellom hvordan de skulle "grisebanke" Heian når demoen var over. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Merkelig hvordan FrP-ere er veldig opptatt av ytringsfriheten når det er hvite nordmenn som taler hvite norske rasisters sak. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Sjofle metoder? De bannet og steiket til ham, var det ikke du som snakket om ytringsfrihet? Når mannen dukker opp og kommer med de minst gjennomtenkte tankene man kan ha i det politiske miljøet, må man forvente pepper. At det kommer stygge bemerkninger in the heat of the moment mot en person som er så mislikt er en ting, å ha en "offisiell statement" på hjemmesiden sin der man kaller mennesker for voldsaper er vel omtrentelig enda mer tragisk. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Som sagt. Man har ikke rett på en hvilken som helst talerstol, det sier seg selv. Jeg er mot pelsoppdrett, og det veit jeg at du er og. Vi har rett til å ytre dette, og dersom vi søker på forhånd har vi rett til å demonstrere mot det. Det vi ikke har er rett til å brase inn på f.eks minkoppdretternes landsforbunds årsmøte for å holde appeller der. Vi har heller ikke rett til å nekte folk som er for pelsoppdrett å ytre det. Dersom de blir voldlige, så har vi selvsagt krav på vern fra politiet, og vi har krav på vern mot å bli kneblet av staten. Men å ikke bli invitert er ikke det samme som å bli kneblet. Når det gjelder NP, så syns jeg der er morsomt når noen kan klage på mangel på toleranse og respekt samtidig som de bruker betegnelser som "voldsaper", trykker artikler som denne, og bruker slagordet Norge fritt - Norge Hvitt. Edit: Vil også påpeke. Få, om noen, her forsvarer blitz sine metoder. De er idioter. Dette fratar heldigvis ikke NP eller SIAN fra noe av ansvaret rundt sin egen idioti. Endret 24. mai 2009 av Alinoe Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Selvsagt skal de få uttale dette om ønskelig, men jeg satte i spørsmål om vi ikke i et dannet samfunn burde kunne uttrykke seg noe mer rasjonelt og at dette selvsagt gjaldt for begge sider av bordet. Hadde det vært opp til de refererte krefter altså, "venstreekstremister fra SOS Rasisme og deres voldsaper i Blitz" (Heiands ord), hadde ikke vedkommende fått ytret seg i det hele tatt. Det er i så måte mer betenkelig. Jeg er mot pelsoppdrett, og det veit jeg at du er og. Da er vi jaggu enig om noe. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Flott det. Resten av posten min var dog et par hakk viktigere. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Det skal også nevnes Robert, at hadde det vært opp til Heian. Så hadde all form for praktisering av den muslimske religionen blitt forbudt og man ville utvist norske statsborgere fordi de ikke var hvite i huden. Hvordan er dette noe bedre enn om SOS-rasisme og Blitz helst hadde sett de ikke ytre seg i det hele tatt? Ser ikke hvordan negervitser, jødevitser, begrep som voldsaper er noe særlig rasjonell diskurs. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Flott det. Resten av posten min var dog et par hakk viktigere. Joda, jeg leste også resten av innlegget ditt. Er enig med poenget at det finnes et sted og en tid for alt. Nå var dette i så måte på "åpen gate" og ingen lukket arena, men skjønner poenget. Det er "dumt" av Heiand og møte opp i løvens hule med plakater av denne sort, likefullt synes jeg det er både ærverdig og tøft gjort. Og da tenker jeg ikke nødvendigvis på budskapet, men handlingen (dette er viktig å presisere). Slagordet til Norgespatriotene frembringer deres budskap, hvordan de skal oppnå dette er heller uvisst. Og Blitz er også som kjent ganske dobbelt moraliserende og kan på mange måte samelignes med Norgespatriotene, men på motsatt side. De er begge "ekstreme" på mange måter. De refererte "neger vitsene" har vært oppe til debatt i denne tråden før, som den gang sier jeg at disse bør fjernes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå