Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg fikk inntrykk av at du mente man ikke kunne kalle dem et rasistisk parti før de faktisk fikk utført politikken sin, men jeg tar forbehold for at jeg misforsto deg. NorgesPatriotene vil understreke at vi på ingen måte støtter verken rasisme eller nazisme. Det vi ønsker er å sikre at vi etniske nordmenn også for fremtiden skal ha full råderett over eget land. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Det merkelige her er jo at du ikke bruker den samme typen logikk når det gjelder "snikislamisering" og argumenter fra enkelte av våre nye landsmenn. Det bør jo være like enkelt å avvise at truslene om "snikislamering" er reelle med den logikken du bruker her? Det kan godt tenkes. Jeg velger å angripe saker som jeg ser de. I fremtiden kan det tenkes jeg bruker samme retorikk i flere spørsmål per nå, har jeg sett noen grunn til dette, da disse spørsmål er såpass ulike, enn om prinsippet er det samme. Endret 31. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Slik som apartheid-regimet i Sør-Afrika bare ønsket råderett for etnisk hvite? Jeg spesifiserer igjen, de har ingenting imot andre hvite fra den vestlige sfæren. Det er bare de som ikke er hvite de har noe imot. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Disse spørsmålene er da ganske så like: Et lite mindretall muslimer fremmer forslag eller ytrer meninger som det ikke er reellt at vil bli offisiell og akseptert norsk politikk, på samme måte som NorgesPatriotene gjør. (Nei, jeg snakker ikke om relativt uproblematiske forslag som halalmat i fengsler som ikke påfører andre noen skade eller ulempe). Det sier i grunnen mest om dine holdninger når du rasjonaliserer bort det ene problemet (NorgesPatriotene) og bruker mye tid og krefter på å poste innlegg etter innlegg om hvor stort det andre problemet er eller kan bli. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Som allerede uttalt skjønner jeg at disse merkelappene er opportune å plassere på sine meningsmotstandere, men det bidrar i så måte ikke til noe konstruktivt for debatten. Vi får enes om at vi er uenige. Hvem som i så måte er mest generaliserende her er jeg usikker. Mine motstandere hevder undertegnede innehar fordommer og at dette sier noe om mine holdninger, jeg vil si at denne debatten vitterlig sier noe om den motstridene part sine fordommer og holdinger på samme tid. Bare så det er klart, personlig bryr jeg meg ikke det skvatt at enkelte gjør alt de kan for å stemple undertegnede som nazist-rasist. Helt greit. Jeg vet hva jeg kan stå innfor og hva jeg mener. Selv kunne jeg ønske vi kunne debattere saken og ikke at enkelte åpent forsvarer den og kommer med andre synspunkter. Dessverre er dette en argumentasjons teknikk som dessverre går igjen på forumet og blant enkelte "anti-rasister". Nå skal jeg ta kvelden for i dag. Sov godt og drøm søtt. Endret 31. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Her diskuterer vi saken. Hvorfor er NP sin politikk i orden? Når du kommer med kommentarer om at du ikke utelukker å stemme på de, omtaler rensning i hermetegn og sier de ikke er rasister så er det din oppgave å argumentere for det. Det gjør du ikke. Du refererer til at de sier at de ikke er rasister (sjokk) og sier at siden de ikke har skadet noen (as said, unntaket er Heian som allerede har truet mennesker på livet, men har vel teknisk sett ikke skadet noen), så er de i orden. Da lurer vi veldig på hvorfor denne politikken er i orden. Når du nekter å svare, så blir det opp til oss å trekke konklusjoner, det kommer når du nekter å svare på elementære spørsmål Robert, annet kan du ikke forvente. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Bare fordi Norgespatriotene ikke marsjerer i gatene med hevd arm og slagstøvler så betyr ikke det at de er stuereine. Nå er Norgespatriotene amatører å regne i forhold til Sverigedemokratene da førstnevnte "parti" ikke virker å være særlig oppegående eller forsøker så alt for hardt å distansere seg fra sin aggressive nazifortid. Sverigedemokratene fremstår i dag omtrent som frP, i dress. Det var ikke tilfelle på 90-tallet: Sverigedemokratene anno 1996: Sverigedemokratene anno 2006: Norgespatriotene er amatører i sammenligning og vil nok aldri få mer enn et par hundre stemmer. Folk stemmer ikke på gærninger som glorifiserer seg selv i amatørmessige nazipropagandafilmer, som ikke evner å skrive et partiprogram og hvis største bragd er å ha kranglet med en 18 år gammel antirasist ... Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg fikk inntrykk av at du mente man ikke kunne kalle dem et rasistisk parti før de faktisk fikk utført politikken sin, men jeg tar forbehold for at jeg misforsto deg. NorgesPatriotene vil understreke at vi på ingen måte støtter verken rasisme eller nazisme. Det vi ønsker er å sikre at vi etniske nordmenn også for fremtiden skal ha full råderett over eget land. De kan si akkurat hva de vil fordi deres politikk reflekterer hvertfall noe som jeg ønsker å kalle 'mild rasisme'. Man har egentlig ikke noe i mot innvandrere, man er bare sterkt xenofobe og har dratt det et steg videre til hvor mørkhudede ikke skal ha adgang til Riget. Selv om jeg sier til deg at jeg aldri har tisset i dusjen betyr ikke det at det er sant. Det betyr bare at jeg ikke vil du skal vite om jeg gjorde det eller ikke. Mine uttalelser kan heller ikke sees på som en objektiv kilde ettersom min agenda er å skjule sannheten for deg. Det samme gjelder i Heian og kompanis tilfelle. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Det er ikke grenser for hvor langt du går for å forsvare partiet ditt. Når har jeg gått noen runder med deg i denne tråden samt andre tråder Aleksander. Du vet godt at undertegnede ikke støtter nazisme ei heller etnisk rensing av Norge. Så du er imot politikken til NorgesPatriotene? De vil jo ha etnisk rensing av Norge. og en ting til: denne tredjegenerasjonsregelen er jo helt latterlig. Skal jeg forskjellsbehandles fordi mine foreldre flyttet til norge på 1800-tallet? Og er det bare mørkhudede som ikke skal få besøke sine slektninger? Eller skal svensker også ha forbud mot det? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Min tese er at om disse noen gang skulle oppnå politisk innflytelse vil den ekstreme politikken fort svinne hen. Din tese er at hvis alle stemmer på rasistene så slutter de å være rasister. Vær så snill å si at du selv skjønner hvor idiotisk det høres ut. Og du må virkelig slutte å trekke frem det sitatet om at de selv sier de ikke er rasister. De sier også at de ønsker etnisk rensing, de bruker selv slagordet "norge fritt, norge hvitt". Det er ikke noe spørsmål om hvorvidt de er rasister. Selv et barn ser at de er rasister. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 God aften. Ser ser debatten begynner å bli opphetet. Jeg er glad for at brukere kommer med ærlige meninger om hva de synes, men jeg verdsetter ikke at de går på person. Selv går jeg ikke av veien for en god debatt, men da på visse premisser. Her diskuterer vi saken. Hvorfor er NP sin politikk i orden? Gjør vi det? Jeg synes det er en rekke debattanter i denne tråden som ikke klarer å se forskjell på epler og pærer. Politikken til Norgespatriotene er kontroversiell. Om den er i orden eller ikke, får være opp til hver enkelt å bestemme. Selv setter jeg meg ikke på noen moralsk høyborg i denne sammenheng. Jeg med flere har gått særs langt i og kritisere de i denne tråden. Dette blir i midlertidig ikke lest. Det som blir lest er at undertegnede "forsvarer" de slemme rasistene. Interessant, men trist for debatten. Hva jeg personlig synes, i det grad det er interessant for debatten, har jeg allerede redegjort for en rekke ganger. Jeg har i så måte sagt at jeg ikke er for verken nazisme eller rasisme. Men tar utgangspunkt i deres egne uttalelser om at ikke støtter disse ideologier. Når du kommer med kommentarer om at du ikke utelukker å stemme på de, omtaler rensning i hermetegn og sier de ikke er rasister så er det din oppgave å argumentere for det. Det gjør du ikke. Dette var da satt i en sammenheng. Prinsipielt kunne jeg like gjerne stemt på disse som på Rødt. Dette fordi jeg velger å være åpen. Per dags dato skal det mye til for at jeg stemmer på verken Norgespatriotene eller Rødt. Jeg avkrefter heller ikke at dette kan skje. Om så er dette mitt personlige valg, noe jeg står i min fulle rett til. Da lurer vi veldig på hvorfor denne politikken er i orden. Når du nekter å svare, så blir det opp til oss å trekke konklusjoner, det kommer når du nekter å svare på elementære spørsmål Robert, annet kan du ikke forvente. En strengere innvandringspolitikk ønsker jeg velkommen. Etnisk rensning og hjemsendelse av allerede integrerte innvandrere som gjør en jobb for samfunnet og bidrar til felleskassa, støtter jeg ikke. Jeg mener vi må bli mer selektive ved grensen samt innføre strengere sanksjoner mot de som allerede befinner seg i Norge og gjøre lite for å bidra eller integrere seg. Jeg stemmer i så måte FrP da jeg tror disse har gode og uprøvde løsninger på denne problematikken. Som tidligere uttalt trenger man ikke å være enig i alt ved et parti for å kunne vurdere å stemme på de. Man velger i så måte sine hjertesaker og velger parti utifra dette. Bare fordi Norgespatriotene ikke marsjerer i gatene med hevd arm og slagstøvler så betyr ikke det at de er stuereine. Nå er Norgespatriotene amatører å regne i forhold til Sverigedemokratene da førstnevnte "parti" ikke virker å være særlig oppegående eller forsøker så alt for hardt å distansere seg fra sin aggressive nazifortid. Sverigedemokratene fremstår i dag omtrent som frP, i dress. Det var ikke tilfelle på 90-tallet: Nei. Men det hadde gjort det betraktelig lettere, for alle parter. Dette er forsåvidt ikke noe nytt. Såkalte "rasist-partier" som utgir seg for å ikke være rasister. Jeg mener likevel vi skal dømme de på hva de faktisk utretter enn hva de kan utrette. Jeg tar Heiand på ordet når har uttaler at han ikke er rasist. Hvordan han og partiet skal gjennomføre den hypotetiske rensingen av Norge, uten å fremstå som nettopp dette, vet jeg ikke. Om nevnte parti er amatører eller ikke, har jeg ikke noen sterk formening om, men som tidligere uttalt gjør de klokt i å begrense sine uttalelser og fjerne (helt klart) rasistisk materiale fra sine hjemmesider. Med tanke på Svergie har disse også større tradisjon for disse grupperinger og organisasjoner. Vi vet blant annet hva Blitz og andre venstre radikale har utført i den sammenheng Så du er imot politikken til NorgesPatriotene? De vil jo ha etnisk rensing av Norge. Helt klart deler av den. Den vil i så måte aldri kunne gjennomføres. Derfor blir dette kun hypotetisk. og en ting til: denne tredjegenerasjonsregelen er jo helt latterlig. Skal jeg forskjellsbehandles fordi mine foreldre flyttet til norge på 1800-tallet? Og er det bare mørkhudede som ikke skal få besøke sine slektninger? Eller skal svensker også ha forbud mot det? Hva de konkret mener med denne regelen og hvordan de skal gjennomføre den, samt hvor de skal sette grensene vet jeg rett og slett ikke. Slik jeg har tolket dette gjelder dette først om fremst mennesker fra den tredje verden, altså ikke Svensker og Europeere. Men jeg vet ikke. Anbefaler at du sender en e-post til Heiand og spør han dirkete om dette ([email protected]), da det kunne vært interessant og høre hva vedkommende har svart på dette. Om du velger å prøve dette anbefaler jeg deg å være høflig i e-posten slik at det er større sjanse for svar. Din tese er at hvis alle stemmer på rasistene så slutter de å være rasister. Vær så snill å si at du selv skjønner hvor idiotisk det høres ut. Hvor har jeg konkret uttalt dette? Igjen synes jeg synes det er en rekke debattanter i denne tråden som ikke klarer å se forskjell på epler og pærer. Jeg vet hva jeg kan stå innfor og hva jeg mener. Jeg har også redegjort for dette en rekke ganger i tråden. Selvsagt vil de ikke underslå sitt partipolitiske standpunkt om de noen gang vil inneha en markant oppslutning, dette betyr ikke at de kan gjøre som de vil og feks. frata innvandrere statsborgerskap og rettigheter. Og du må virkelig slutte å trekke frem det sitatet om at de selv sier de ikke er rasister. Aldeles ikke. Som allerede uttalt. Tar jeg Heiand på ordet når har uttaler at han ikke er rasist og at han og partiet ikke støtter nazisme, men vil bidra til at nordmenn skal inneha full råderett over eget land. Hva vedkommende legger i "nordmann" er jeg også usikker på. Om jeg får tid skal jeg sende en e-post til vedkommende selv. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Med dagens aprilspøk så har Norgespatriotene en gang for alle fastslått at de er en gjeng rasistiske gærninger. Hjelpe meg, dette er jo nesten verre enn å lese straffefantasiene til enkelte brukere her på forumet. Herregud. http://www.norgespatriotene.org/ For kort tid siden mottok NorgesPatriotene et tips som vi nå deler med våre lesere. Tipset kom fra 3 norske gutter som var på by´n i Oslo da de ble vitne til en hendelse som ifølge guttene gjorde dem glad til sinns. De var på vei hjem fra by´n da de ble vitne til et basketak mellom ei blond dame og to negre. Dama skjønte fort at hun ikke hadde noen sjanse og negrene fikk lagt dama i bakken. De norske guttene reagerte selvsagt på overfallet og stormet til. Da de kom nærmere, så de at dama var Inga Marte Thorkildsen. Dette stoppet lysten deres på å hjelpe ei dame i nød. Det var ingen andre vitner i nærheten og guttene ble stående litt på avstand å observere overfallet. Guttene håpet på at dama fikk som fortjent og at hun fikk smake sin egen medisin, kanskje det vil få henne på bedre tanker, tenkte de. Negrene rev av henne klærne og Inga Marte Thorkildsen hadde gitt opp all kamp og lå urørlig. Da den ene negeren la seg over henne, gikk de norske guttene sin vei. I sitt tips til NorgesPatriotene uttalte en av guttene følgende: ”Dette har vært min beste opplevelse i livet så langt, endelig får Inga Marte Thorkildsen selv føle den smerten hun urettmessig har påført tusenvis av norske jenter”. At det er mulig å forsvare slike folk er utenfor min forstand. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Jeg registrerte denne i går. Googlet deretter etter dette og jeg fant ikke annet en at Inga Marte angivelig hadde blitt "befølt" på byen. Jeg klarte ikke å fastslå om dette var en aprilspøk eller ikke. Undres på om dette er en form for humor eller noe Heiand har drømt. Helt klart over grensen. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Helt klart over grensen. godt å høre Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Det er nå bekreftet at dette var en aprilspøk. 1. april er dagen da man kan spøke med så å si alt og toleransegrensen er vesentlig høyere enn for resten av året. Tønsbergs Blad gikk fem på NorgesPatriotenes aprilspøk om at Inga Marte Thorkildsen nylig har vært utsatt for en voldtekt. En skulle jo tro at garvede journalister hadde bitt seg merke i datoen 1. april, men den gang ei. Vår aprilspøk vekket uten tvil følelsene blant våre lesere og reaksjonene på artikkelen haglet tett. Vi fikk frem akkurat det vi hadde håpet på. Eller var det? Forivrret. Endret 1. april 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Selvsagt var det en aprilspøk. Problemet er jo at disse amøbene går rundt og fantaserer om slike ting. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 De fikk fram det de håpet? Å vise seg som de idiotiske rasistene de er? Ja, godt jobbet. En så graverende påstand er det naturlig at dekkes. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg tror de misforstod, en spøk skal være morsom. Jeg kan ikke skrive at jeg har tenkt å drepe alle medelevene mine imorgen akkurat som de finske heltene mine og si at det er en spøk. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 For dem var spøken sikkert hysterisk morsom. En så graverende påstand er det naturlig at dekkes. Naturlig, kanskje, men oppmerksomheten vil jo bare oppmuntre dem. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Vestfold stiller de i, men betyr det at man kan stemme på dem i andre fylker? Kravet om underskrifter må innfries i alle fylker? Eller hvordan er det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå