Alinoe Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jada, du har gått like langt i å være apologist for disse menneskene allerede. Greia er bare at spaden kan kalle seg selv en gaffel helt til den blir blå uten at noen vil bruke den til å spise spaghetti med. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Tja. Spade og spaghetti er kanskje vanskelig? Apologet er jeg ikke, men jeg forsvarer deres rett til å stille til valg og fremme sin politikk. Jeg synes også dette er interessant, det legger jeg ikke skjul på. Endret 30. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Du forsvarer deres rett til å føre etnisk rensning mot norske statsborgere fordi de ikke er etnisk hvite? Dette er noe du kunne tenke deg å stemme på? Du synes ikke det er ekstremt å kaste ut norske statsborgere som har familie her i tre generasjoner bare fordi de ikke er hvite? Hvordan kan det IKKE være rasistisk? Endret 30. mars 2009 av Rampage Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg kunne tenkt meg mindre innvandring i norge, men disse gjør jo ikke annet enn å sverte navnet patriot Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Du forsvarer deres rett til å føre etnisk rensning mot norske statsborgere fordi de ikke er etnisk hvite? Dette er noe du kunne tenke deg å stemme på? Med all respekt å melde har ikke Norgespatriotene enda gjort en flue fortred. De har verken hatt politisk innflytelse eller politisk makt til å verken utføre politikk eller å fatte vedtak som får konsekvenser. Om disse noengang skulle få disse to faktorer, må de forsatt følge norsk lov, som ettertrykkelig har blitt presisert i tråden. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Så alt de vil gjøre er greit fordi de ikke har gjort noe enda? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Du forsvarer deres rett til å føre etnisk rensning mot norske statsborgere fordi de ikke er etnisk hvite? Dette er noe du kunne tenke deg å stemme på? Med all respekt å melde har ikke Norgespatriotene enda gjort en flue fortred. De har verken hatt politisk innflytelse eller politisk makt til å verken utføre politikk eller å fatte vedtak som får konsekvenser. Om disse noengang skulle få disse to faktorer, må de forsatt følge norsk lov, som ettertrykkelig har blitt presisert i tråden. De har ikke enda gjort en flue fortred. Min gode mann, de ønsker å kaste ut norske statsborgere fordi de ikke er hvite. Selv om de enda ikke har gjort en flue fortred (med unntak muligens av Heian som har kommet drapstrusler). Nå er ikke poenget hva de har hatt makt til, men hva de ønsker å gjøre hvis de får den makten. For det hypotetiske scenarioet sitt skyld, hva hvis de fikk nok makt til å gjennomføre det de ville? Etnisk rensning av Norge, er det da greit? Det er ikke grenser for hvor langt du går for å forsvare partiet ditt. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Man må da vitterlig bedømme mennesker for hva de faktisk gjør og ikke hva de kan gjøre? Om ikke jeg tar feil, har du ambisjoner innen jussen Magnus? Burde ikke da prinsippet "uskyldig inntil det motsatte er bevist", bety noe? @Alinoe Endret 30. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Man må da vitterlig bedømme mennesker for hva de faktisk gjør og ikke hva de kan gjøre? Om ikke jeg tar feil, har du ambisjoner innen jussen Magnus? Burde ikke da prinsippet "uskyldig inntil det motsatte er bevist", bety noe? Etter det ressonementet kan man jo ikke bedømme noen partier utifra deres partiprogram, uttalelser, og vedtekter. Du skjønner selv hvorfor det ikke fungerer slik i politikken. Sammenligningen din fungerer ikke, alle skjønner at man må bedømme et uprøvd politisk parti etter hva de uttaler at de ønsker. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Det er ikke grenser for hvor langt du går for å forsvare partiet ditt. Når har jeg gått noen runder med deg i denne tråden samt andre tråder Aleksander. Du vet godt at undertegnede ikke støtter nazisme ei heller etnisk rensing av Norge. Og påstå noe annet blir derfor relativt søkt. Jeg skjønner at disse merkelappene er opportune å plassere på sine meningsmotstandere, men det bidrar i så måte ikke til noe konstruktivt for debatten. Dette er aldeles ikke "partiet mitt", men partiet til Heiand. Såpass burde denne tråden redegjort for. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Ja, og jeg vil gjerne at du svarer på spørsmålet. Er denne politikken grei? Du har uttalt at måten de formidler budskapet er dårlig. Du sier du ikke støtter etnisk rensning, men du har ikke noe imot dette de ønsker? Du har også sagt at du ikke ser bort ifra å stemme på dette partiet. Kan jeg få ett klart svar? Støtter du denne politikken de ønsker? Det er ikke noe galt å ha planer om å etnisk rense Norge sålenge de ikke har gjort noe nå? Jeg vet du egentlig er FrP-er, men så sterkt som du forsvarer disse nazistene. Så begynner jeg selvfølgelig å lure (sammen med kommentaren din at du ikke stoler på Obama fordi han ikke er hvit, så er det klart at du dette partiet havner høyt oppe på listen din). Endret 30. mars 2009 av Rampage Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Etter det ressonementet kan man jo ikke bedømme noen partier utifra deres partiprogram, uttalelser, og vedtekter. Du skjønner selv hvorfor det ikke fungerer slik i politikken. Sammenligningen din fungerer ikke, alle skjønner at man må bedømme et uprøvd politisk parti etter hva de uttaler at de ønsker. Selvsagt skal man bedømme disse etter hva de faktisk øsnker, men man skal ikke kunne angripe de ved sensur og nazist stemplet før de faktisk utfører noe av denne såkalte "rasistiske og nazistiske" politikken. At de redegjør for hva de øsnker er en del av politikken og særs lurt med tanke på stemmer. Min tese er at om disse noen gang skulle oppnå politisk innflytelse vil den ekstreme politikken fort svinne hen. Da (igjen) de må følge norsk lov. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 * Når du slutter å være uredelig i din argumentasjon og slutter å ta ting ut av sammenheng, skal jeg gjerne svare deg. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Hvordan er jeg uredelig? NP ønsker å kaste ut norske statsborgere fordi de ikke er hvite. Noe som er etnisk rensning. Hvis du kunne tenke deg å stemme på de, så støtter du etnisk rensning. Du har tidligere kritisert måten de legger frem budskapet på og "burde roe retorikken". Nå snakker du nedlatende om beskrivelsen "rasistisk og nazistisk" politikk, i hermetegn, fordi du er uenig at politikk rettet mot ikke-hvite, PGA. de ikke er hvite, er rasistisk politikk. Det er en annen ting å forvente at ett parti modererer seg, f.eks FrP sin økonomiske politikk skulle de fått makt. Enn ett ettsaksparti som bare ønsker å hive ut de som ikke er etnisk hvite. Jeg gjentar, skulle de hypotetisk sett fått makt til å endre lovene, og gjennomført politikken sin, ville dette vært greit? Jeg har forøvrig ikke tatt noen ting ut av sammenheng. Frykten mot Obama PGA. at han ikke er hvit er da høyst relevant. Endret 30. mars 2009 av Rampage Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Selvsagt skal man bedømme disse etter hva de faktisk øsnker, men man skal ikke kunne angripe de ved sensur og nazist stemplet før de faktisk utfører noe av denne såkalte "rasistiske og nazistiske" politikken. At de redegjør for hva de øsnker er en del av politikken og særs lurt med tanke på stemmer. Min tese er at om disse noen gang skulle oppnå politisk innflytelse vil den ekstreme politikken fort svinne hen. Da (igjen) de må følge norsk lov. Dette ble noe tullball. Det er mange partier som ikke får utført sin politikk, men det er fortsatt nok av knagger å henge deres synspunkt på. Hvit valgallianse fikk aldri utført noe av politikken deres, var ikke de rasistiske? Kan ikke DLF kalles et liberalistisk parti? Deres synspunkter og holdninger definerer dem som parti og å skulle hevde at man ikke kan angripe dem fordi de ikke har fått utført politikken deres er bortforklaring av de sjeldne. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Da missforsto du GrandMa, eller så uttalte jeg meg klønete. Et partiprogram er i så måte et "speil" av den politiske agendaen til det aktuelle partiet, det bestrider ingen. Det som blir så vanskelig i denne sammenheng det faktum at om Heiand og kompaniet skal gjennomføre den såkalte "rensingen" av Norge, vil de måtte kaste storting, politi og rettsamfunnet på dør. Dette er derfor helt utenkelig og derfor kan man heller ikke argumentere for dette punktet med et reelt utgangspunkt, da det aldri vil bli en realitet. Dett er er heller ikke er ønskelig blant befolkningen. Om dette partiet noengang skulle få politisk innflytelse er det ingen automatikk i at disse ikke skal følge loven. Noe annet ville være utenkelig. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det kommer selvfølgelig aldri til å skje hvis ikke noe veldig drastisk finner sted. De fører derimot en rasistisk politikk og kvalifiserer også i så henseende som et rasistisk parti. Jeg fikk inntrykk av at du mente man ikke kunne kalle dem et rasistisk parti før de faktisk fikk utført politikken sin, men jeg tar forbehold for at jeg misforsto deg. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det som blir så vanskelig i denne sammenheng det faktum at om Heiand og kompaniet skal gjennomføre den såkalte "rensingen" av Norge, vil de måtte kaste storting, politi og rettsamfunnet på dør. Dette er derfor helt utenkelig og derfor kan man heller ikke argumentere for dette punktet med et reelt utgangspunkt, da det aldri vil bli en realitet. Dett er er heller ikke er ønskelig blant befolkningen. Om dette partiet noengang skulle få politisk innflytelse er det ingen automatikk i at disse ikke skal følge loven. Noe annet ville være utenkelig. Det merkelige her er jo at du ikke bruker den samme typen logikk når det gjelder "snikislamisering" og argumenter fra enkelte av våre nye landsmenn. Det bør jo være like enkelt å avvise at truslene om "snikislamering" er reelle med den logikken du bruker her? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Hvordan er jeg uredelig? NP ønsker å kaste ut norske statsborgere fordi de ikke er hvite. Noe som er etnisk rensning. Hvis du kunne tenke deg å stemme på de, så støtter du etnisk rensning. Du har tidligere kritisert måten de legger frem budskapet på og "burde roe retorikken". Nå snakker du nedlatende om beskrivelsen "rasistisk og nazistisk" politikk, i hermetegn, fordi du er uenig at politikk rettet mot ikke-hvite, PGA. de ikke er hvite, er rasistisk politikk. Det er en annen ting å forvente at ett parti modererer seg, f.eks FrP sin økonomiske politikk skulle de fått makt. Enn ett ettsaksparti som bare ønsker å hive ut de som ikke er etnisk hvite. Jeg gjentar, skulle de hypotetisk sett fått makt til å endre lovene, og gjennomført politikken sin, ville dette vært greit? Jeg har forøvrig ikke tatt noen ting ut av sammenheng. Frykten mot Obama PGA. at han ikke er hvit er da høyst relevant. Ikke helt. De som stemmer FrP må ikke dermed være enig i 100% av politikken. Som Jens Stoltenberg så det så fint engang, sitat; "Selv jeg er ikke enig i alt Arbeidepartiet beslutter", sitat slutt. Dette gjelder i så måte også undertegnede og mulig flere. Får å stemme på et parti må man etter min bok velge de mest vesentlige ting man er enig i for å bestemmer seg utifra dette. Innvandring er en hjertesak for undertegnede, det vet de fleste. Uten at det er noen automatikk i at man dermed støtter verken nazisme eller etnisk rensing. Videre har jeg ikke utelukket å stemme på disse på lik linje jeg ikke har utelukket på stemme på Rødt, til tross for at dette er lite tenkelig per i dag. Selv har jeg gått flere runder med meg selv og vil sikker gjøre det igjen. Det er ikke noget negativt å være åpen, samtidig man må være realistisk. Selv er jeg i det minste ærlig. Undertegnede støtter ikke nazisme ei heller etnisk rensing av Norge. Endret 31. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Du er altså ikke enig i at det å kaste å ønske å kaste ut norske statsborgere fordi de ikke er etnisk hvite, er etnisk rensing? Siden du bruker hermetegn. Jeg snakker om det hypotetiske scenarioet, hadde disse hatt makt til det, hadde de kastet ut norske statsborgere som ikke er etnisk hvite (legg merke til hvite, ikke norske) og stengt ned samtlige moskèer og gjort Islam forbudt. Det er da virkelig disse holdningene man skal ta utgangspunkt i. Dette er ikke en rasistisk politikk med ønske om ett hvitt Norge? Dette er ett ettsaksparti, det er litt som å vurdere abortpartiet men si at du nødvendigvis ikke er enig i at abort burde forbys. Nå rører du svært forsiktig i kantene av grøten Robert. Forskjellen her er at du faktisk har forlengst utelukket rødt, mens du ikke utelukker dette partiet. Jeg bare "call it as I see it", det er slik det er. Du kommer ikke langt med den retorikken. Endret 31. mars 2009 av Rampage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå