skyhawk Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg skal bli pappa om en stund å trenger derfor en ny bil. Har tenkt på en bil til rundt 50.000 å har derfor vurdert å ta opp et lån til det. Bilen blir nok en som er eldre enn 10 år og etter det jeg har hørt gis det ikke lån til biler over 10 år? Hvordan lån bør jeg velge, hvor bør jeg ta opp lån, hvor mye kan jeg få? Jeg er helt ny innenfor dette å vet nesten ingenting. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Du kan ta forbrukslån i banken din. Litt dyr rente, men ikke så hy som kredittkort. Mellom 10-12 % tipper jeg. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Eller du kan stille tilleggsikkerhet, oftest i form av egen eller foreldres bolig. Da får du boliglånsrente på hele lånet. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Jeg skal bli pappa om en stund å trenger derfor en ny bil. ??? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Jeg skal bli pappa om en stund å trenger derfor en ny bil. ??? Med plass til barnesete, kanskje? Funker f.eks. dårlig med kun varebil når man går fra to til tre i familien... Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Det blir nok vanskelig å få finansiert en 10 år gammel bil. Og selv om du får det vil det sannsynligvis ikke være særlig gunstig. Tinglysing er for tiden 1300,- og det er ikke uvanlig å betale 2000-3000,- i oppstartsavgift på billån for tiden. Så om du planlegger å betale ned på 1-2 år kommer effektiv rente fort opp i 12-15%, selv om nominell bare er rundt 7%. Da bør man heller betale med kontokreditt eller kredittkort, det er billigere enn billån for små kjøpesummer. Endret 28. februar 2009 av MailMan13 Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Aha, leste feil. Trodde det stod skal TIL pappa, og at du var en av de som måtte vise at du har ny bil hele tiden. Sorry og grattis Lenke til kommentar
ChillyWilly Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 MailMan13 har et bra poeng! Bruker du kreditt slipper du også kasko på bilen. Men.. Anbefaler deg å høre med foreldre eller andre slektninger som vil stille opp med sikkerhet. 50.000 er ikke mye i sikkerhet i et hus, og det vil hjelpe deg mye da du også kan betale ned mye raskere pga rente som er 3-4 ganger lavere.... Lenke til kommentar
Krovell Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hvis du tar opp forbrukslån, er du vel strengt talt ikke nødt til å oppgi hva du skal bruke pengene til, som igjen fører til at du ikke trenger å nevne bilens årsmodell eller bil i det hele tatt. Eller hur? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå