pululf Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hei. Hvorfor er det slik at man klarer å sovne selv om man hører på høy musikk eller hvis det er høye bakgrunnslyder? Jeg sovner selv om jeg hører på speedcore, liksom. Og hadde sikkert også sovna om jeg hadde hørt på den mørkeste death metalen som finns. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Flyttes ifra OT-baren og til helse-delen av forumet. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Om man er trött sovner man, musikk tilpasser hjernen seg raskt naar den skjönner at det ikke er noe farlig, men om du hadde stilt PCen til aa skifte musikk-stil drastisk under sövn hadde du sikkert vaakna igjen. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Hjernen din skal (i utgangspunktet) filtrere ut ikke-truende lyder mens du sover. Siden din favorittmusikk er noe som behager hjernen din og får deg til å slappe av, oppleves det ikke som truende for deg, uansett om det er kategorisert som hard "piggtråmusikk" Er du derimot en Afghansk fjellbonde som er vant til å klimpre litt på sitaren din, vil slik musikk være ypperlig tortur hvis du blir plassert i et amerikansk fengsel på Cuba, noe som forsåvidt var godt utprøvd. Interessant program: http://www.youtube.com/watch?v=0C-5kLayCoA...feature=related Endret 28. februar 2009 av Aurvan Lenke til kommentar
Olum Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg hører ofte på musikk når jeg sover. Alt fra rolig ambient til black metal og brutal death metal. Jeg sover mye bedre da. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg må trenes til og høre på musikk. Jeg hørte på rolig musikk fra SomaFM, men sovnet ikke etter 1 time. Måtte bare slå av. Er liksom 2 moduser. Feks i natt hørte jeg en bil kjøre opp til blokka, jeg var enda i sovemodus (påtur til og sove), men med engang en klassevenninde begynte og prate så drithøyt så slo jeg på våkenmodus... Var veldig vanskelig for meg og flytte til en hybel med folk rundt meg for noen år siden. Er så vandt til ro... Lenke til kommentar
Andreas0 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg klarer nesten ikke å sovne uten å høre på lyden av lastebåter og losseapparater. På f.eks. ei hytte på fjellet blir jeg liggende våken i flere timer fordi det er så stille rundt meg Lenke til kommentar
Olum Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Om jeg ikke har på musikk, foretrekker jeg å ha vinduet åpent slik at jeg hører byen. Suset av Oslo om natta er elsk. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Helst foretrekker jeg å ha på musikk når jeg skal sove, men overlever alltids med stillhet. Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 ingen kunnskap om dette, men av erfaring virker det som hjernen filtrerer ut ikke farlige lyder som foreks samme greiene over lengre tid. kan sove med mye bråk og skrål uten påvirkning så lenge det er omtrent samme greiene hele veien. foreks transemusikk hele natta på tg gjorde ingen hindring for god søvn (derimot værre med folk som går forbi, truende greier det). men om jeg derimot sovner med TV på, blir det virkelig bare "søppelsøvn" og jeg er lite opplagt uansett hvor lenge jeg sover. her er det jo musikk av alle typer, prating, stille, plutselige høye lyder og slikt. skulle jo stemme med det flere ovenfor skriver. Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg har aldri klart å sovne midt i byen på hotel o.l. Bråker altfor mye, er mye deiligere med lyden av ingenting . Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 foreks transemusikk hele natta på tg Okey, jeg er øvertrøtt. Men jeg lo. Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hehe har sovnet mang en natt med rosa helikopter i øret på tg . Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 jeg sover til metal hver natt, dog på et ganske lavt volum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå