potteper Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 jeg har et lite problem jeg har prøvd å løse ganske lenge nå. jeg skal åpne dedicated server, men vennene mine kan ikke joine, sikkert mange som har det samme problemet og jeg har vært å lest mye om dette å enda ikke greid å finne en løsning. jeg er ganske noob i sånt her så dere må si hvordan info jeg må gi for at dere skal kunne hjelpe meg. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg regner med denne severn er hjemme hos deg og at du har ADSL eller lignende. Og at vennene dine sitter hjemme hos seg selv. Da er det nemlig en NAT mellom vennene dine og serveren, og du må konfigurere routeren til til å forwarde de riktige portene til serveren din. Du må også passe på at det er den eksterne IP'en de bruker når de kopler til. Det kan være en fordel å bruke dynDNS slik at du får et hostname som ikke forandrer seg slik den eksterne IP'en vil gjøre. Lenke til kommentar
potteper Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg regner med denne severn er hjemme hos deg og at du har ADSL eller lignende. Og at vennene dine sitter hjemme hos seg selv. Da er det nemlig en NAT mellom vennene dine og serveren, og du må konfigurere routeren til til å forwarde de riktige portene til serveren din. Du må også passe på at det er den eksterne IP'en de bruker når de kopler til. Det kan være en fordel å bruke dynDNS slik at du får et hostname som ikke forandrer seg slik den eksterne IP'en vil gjøre. Nei jeg skal lage en server som er på nette Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Den fysiske maskinen som skal være server står ikke hjemme hos deg? Dersom du leier en dedicated server så ville jeg lest dokumentasjonen hos de du leier oss, evt oppsøke support dersom du ikke finner ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå