GjestAL Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hvordan er reglene for å få velferdspermisjon når Bestemor er blitt veldig syk? Må reise langt for å besøke henne. Eller er det kun ved dødsfall jeg får det? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 I militæret var ikke det noe problem å få velferdspermisjon av samme grunn. Lenke til kommentar
GjestAL Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 I militæret var ikke det noe problem å få velferdspermisjon av samme grunn. Jobber i privat næringsliv i en større bedrift med tariffavtale, men fant ikke noe konkret der kun ved dødsfall. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Du har neppe rett til lønnet permisjon, men ulønnet permisjon burde gå greit. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Been there, done that. Reglene her hvor jeg jobber (er sjømann) er klare: Ett ledd opp (foreldre, svigerforeldre), ett ledd "til siden" (søsken, samboer, ektefelle og deres søsken) og to ledd under (barn, barnebarn). Men bedriften strekker seg ofte så langt det lar seg gjøre i mange tilfeller. Det er jo mulig også din bedrift kan være åpen for "spesialtilfelle". Det skal nevnes at jeg har fått innvilget lønnet begravelsespermisjon til "ste-bestefar" av min arbeidsgiver. Dette siden forholdene lå til rette for det og det påløp heller ikke uforholdsmessige utgifter for arbeidsgiver, da vi lå i norsk havn (utover flybillett t/r). Lenke til kommentar
GjestAL Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Er ikke begravelse enda, mer at hun er veldig syk og kanskje ikke lever så mye lenger. Mer et ønske om å se henne før hun dør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå