Gjest medlem-23990 Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Alle disse spørsmål skal være svart som om Gud eksisterte: 1. Hvorfor skapte Gud ondskap, djevelen, etc? 2. Hvorfor står det ingenting om dinosaurene, etc. i bibelen? 3. Er hele universet til pynt for oss mennesker på jorden, for hvis ikke, hva er det der til da? 4. Hvorfor er det så mange som tror på forskjellige guder, hvis Gud har skapt de alle sammen? 5. Hvorfor er det så mange feil i bibelen om vanlige fakta om jorden, galaksen, etc? Kan ikke Gud noe om sitt egenskapte univers og fortalte "løgn" til de som skrev bibelen? 6. Hvorfor er Gud ond? (Han lar tross alt mange mange mange folk dø for han, pga han, pga ingen grunn, osv.) Kommer ikke på noen fler i øyeblikket, men feel free til å legge til fler... Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Nei, var ikke mange svar å få her nei... Lenke til kommentar
charlsen Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 nei det er nok ikke noe svar på det Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Grunnen til at det er så mange feil i bibelen er at det ikke er gud som har skrevet den, men mennesker. Og de er som kjent ikke feilfrie. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Ja, men bibelen skulle jo være guds ord... Det er jo helt opplagt at det er mange feil pga mennesker som skrev den... men det er jo nettopp det, det er mennesker som har diktet opp hele driten. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Seixon: Går ikke du snart lei? Du sitter med en kjempekjele med suveren fårikål, og det eneste du ser er at det har gått hull på helpepperposen. Kan ikke du la oss andre spise i fred og heller sitte rolig til desserten kommer? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 1. Hvorfor skapte Gud ondskap, djevelen, etc? Hvis ikke du vet DET, så har du ikke lest bibelen, og ergo du er ikke interessert i å forstå, men å kødde oppunder! Les om engelen Lucifer sitt økende maktbehov... 2. Hvorfor står det ingenting om dinosaurene, etc. i bibelen? Hvorfor SKAL det stå noe? Skal en religionsbok inneholde alle dyreartene i verden? Er det så relevant? Igjen, tenk før du spør. Hvilke vesentlige rolle spiller dinosaurene i bibelen? 3. Er hele universet til pynt for oss mennesker på jorden, for hvis ikke, hva er det der til da? Grunnen til HVORFOR universet finnes, kan jeg ikke svare deg på.. Jeg vet bare at jeg TROR at bigbang hadde en liten finger med i spillet. 4. Hvorfor er det så mange som tror på forskjellige guder, hvis Gud har skapt de alle sammen? Skapt hvem? Gudene? Eller menneskene? 5. Hvorfor er det så mange feil i bibelen om vanlige fakta om jorden, galaksen, etc? Kan ikke Gud noe om sitt egenskapte univers og fortalte "løgn" til de som skrev bibelen? Alt i bibelen er ikke hentet rett fra Guds ord. Hvis den som skrev bibelen kanskje ville skrive litt mer rundt enkelte tilfeller, var det nok lett å få enten en liten overdrivelse, eller rett og slett en feil. 6. Hvorfor er Gud ond? (Han lar tross alt mange mange mange folk dø for han, pga han, pga ingen grunn, osv.) Gud har vel ikke drept noen direkte i senere tid. Problemet er hva mennesker mener om "hellig krigføring".. Ikke hva han har sagt. Det er ganske mange som fører krig, og støtter det opp ved å misbruke "hellig krig". Dette fører religioner i et dårlig lys. Det er ikke så vanskelig å skjønne at du BARE liker å slenge dritt til kristne og andre religiøse. Dette forumet er ikke beregnet på folk som deg. Hvis du virkelig LURER, en eller annen gang når du blir eldre, så kan du ta å lese bibelen, eller stille litt mer vesentlige spørsmål, og på en finere måte. Ha en ellers fin dag. Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 6. Hvorfor er Gud ond? (Han lar tross alt mange mange mange folk dø for han, pga han, pga ingen grunn, osv.) Gud har vel ikke drept noen direkte i senere tid. Problemet er hva mennesker mener om "hellig krigføring".. Ikke hva han har sagt. Det er ganske mange som fører krig, og støtter det opp ved å misbruke "hellig krig". Dette fører religioner i et dårlig lys. Det er "gud" som lar tusenvis av mennesker dø hver dag av sykdom, sult og andre ting. Denne "guden" som "elsker" alt og alle, står bare og ser på mens alle disse menneskene dør. "gud" er ond. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Syns en forsker på emnet sa det bra en gang: Det er de religiøse som må bevise at guden(e) deres eksisterer, ikke de ikke-religiøse som må bevise det motsatte. Selv er jeg åpen for at man kan få tro på det meste som man selv ønsker, så lenge en ikke lar det gå ut over andre (les: trykker det ned halsen på folk). I tillegg syns jeg det er ufattelig at et parti som KRF, som tross alt har en viktig rolle i å styre landet, kan innbille seg og tro at hele befolkningen blir lettet fordi Kjell Magne ber en bønn for dem hver kveld. Så et innslag om uteliggere der de spurte ham hvorfor de ikke fikk bedre hjelp. Det Kjell Magne presterte å svare var at Gud var med ham, og det var det viktigste. Hva hjelper det stakkaren som ligger i grøfta med sprøyta i armen. Mange kristne (skal ikke skjære alle over en kam her) lever i en fantasiverden som overgår Harry Potter på alle måter. Hva med å ta dere sammen å se realistisk på tingene. Det er ikke gud som er ond, det er de religiøse. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Seixon:Går ikke du snart lei? Du sitter med en kjempekjele med suveren fårikål, og det eneste du ser er at det har gått hull på helpepperposen. Kan ikke du la oss andre spise i fred og heller sitte rolig til desserten kommer? ??? Nei, jeg er lei av at religion ødelegger verden og mennesker... Hvis ikke du vet DET, så har du ikke lest bibelen, og ergo du er ikke interessert i å forstå, men å kødde oppunder! Les om engelen Lucifer sitt økende maktbehov... OK, så har du lyst til å svare på spørsmålet? Nei, jeg har ikke lest Bibelen, ikke fordi jeg ikke vil forstå, men fordi jeg ikke har tid til å lese en lang, gørrkjedelig bok om noe som er full av piss. Jeg leste egentlig at Lucifer og alt det der egentlig ikke er i Bibelen... Kanskje DU skal svare på spørsmålet siden DU vet.... Hvorfor SKAL det stå noe? Skal en religionsbok inneholde alle dyreartene i verden? Er det så relevant? Igjen, tenk før du spør. Hvilke vesentlige rolle spiller dinosaurene i bibelen? Nei, du har rett, religiøse folk overser alle andre dyr og forguder seg selv til "de valgte" og ingenting annet i universet er mer betydningsfullt en mennesket. Hvilken rolle spiller dinosaurene? Vel, de var på jord kloden LANGT før mennesker kom til eksistens og hersket jorden i millioner av år... I Bibelen så hoppet de vel over alt dette, siden millioner eller milliarder av verdenshistorie ikke betyr noe siden det ikke handler om mennesker... Kunne iallefall hatt EN setning om dinosaurer, er det så mye å forlange? De har jo om Moses og arken og alle dyrene han tok på den, etc. Hvorfor skulle det da ikke stå om en enestående dyrart som levde i millioner av år? Grunnen til HVORFOR universet finnes, kan jeg ikke svare deg på.. Jeg vet bare at jeg TROR at bigbang hadde en liten finger med i spillet.Ja, og det motsier alt i Bibelen... Skapt hvem? Gudene? Eller menneskene?Em, menneskene... way to avoid the question. Alt i bibelen er ikke hentet rett fra Guds ord. Hvis den som skrev bibelen kanskje ville skrive litt mer rundt enkelte tilfeller, var det nok lett å få enten en liten overdrivelse, eller rett og slett en feil.Ja, og det ville vært like enkelt å dikte opp hele driten å starte en kult som forårsaker mange menneskeproblemer senere i verdenshistorie... Gud har vel ikke drept noen direkte i senere tid. Problemet er hva mennesker mener om "hellig krigføring".. Ikke hva han har sagt. Det er ganske mange som fører krig, og støtter det opp ved å misbruke "hellig krig". Dette fører religioner i et dårlig lys. Nei, men har lar folk dø hver dag av unaturlige grunner, vold, krig, sult, etc. Ja, krigføring med religion som sverd. Tro er brukt til å mislede folk til å gjøre ting... all organisert tro er skapt for å kontrollere folk og få dem til å gjøre visse ting... Sauer med andre ord. Dette forumet er ikke beregnet på folk som deg. Hvis du virkelig LURER, en eller annen gang når du blir eldre, så kan du ta å lese bibelen, eller stille litt mer vesentlige spørsmål, og på en finere måte.Jo det er det, jeg bryter normen og kaster "status quo" tilside for å angripe ting som bør være rettelagt.Du uvesentligjorde spørsmålene mine som en flink religiøs person gjør, selv om de egentlig er vesentlige. Hva skal jeg få fra å lese Bibelen? Lese en haug med historiske feil, vitenskapelige feil, og si meg hvordan jeg skal leve livet mitt, basert på hva et par gubber 2000 år siden har bestemt? Ehm, nei takk, velger heller å prøve å løse dagens problemer, konflikter, og drepe propaganda og misinformasjon isteden for å tilbe noe som ikke eksisterer og sløse jævlig med tid på det. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg skulle ha brukt tid på å svare så godt jeg kunne hvis jeg virkelig hadde trodd at du var interessert. Men følgende utsagn (les uthevet) forteller meg noe annet. Hva skal jeg få fra å lese Bibelen? Lese en haug med historiske feil, vitenskapelige feil, og si meg hvordan jeg skal leve livet mitt, basert på hva et par gubber 2000 år siden har bestemt? Ehm, nei takk, velger heller å prøve å løse dagens problemer, konflikter, og drepe propaganda og misinformasjon isteden for å tilbe noe som ikke eksisterer og sløse sinnsvakt med tid på det. Her viser du at du allerede, til og med FØR du har lest i bibelen, at du har gjort opp din mening. Sikkert noe ala "kristne er teite fordi at de tror på noe jeg ikke har sett. Dessuten har de ikke med dinosaurer i bibelen." Hvis du vil ha svar, kan du få de fra bibelen. Når du har lest DEN, da er jeg interessert i å diskutere til du blir både gul, grønn og blå. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg har ikke lest bibelen, men jeg vet noenlunde hva som står i den. Jeg hadde tross alt kristendom på barneskolen... Så da har jeg ikke lagd min mening ut av ingenting. Dessuten trenger jeg ikke lese gjennom Bibelen for at vi kan diskutere. Jeg spør spørsmål, enkle vanlige spørsmål, og du vet din bibel kunnskap kan da argumentere fra basis av bibelen. Problemet er at du ikke kan svare på spørsmålene med basis av bibelen, siden svarene står ikke der, eller går imot det bibelen sier... Når bibelen sier at alle mennesker stammer fra Adam og Eva, ja, da tror jeg det virkelig er noe galt med den boken om den skal tas seriøst og ikke som en uvirkelig roman. Bare fra dette kan man spørre, hvordan kom alle menneskeslagene fra hvis Adam og Eva var begge hvite (som det kanskje ikke står i bibelen, men vi får vel anta det siden flest kristne antar det)? Man vet at det er vitenskapelig umulig og få en svart baby fra to hvite foreldre. Eller hvis Adam og Eva var to forskjellige slag, svart og hvit, hvor da kom asiastere, arabere, "mongoler", etc. fra? Man vet at det er umulig å få sånne barn ut ifra en svart og hvit kobling. Det er bare et eksempel på at det som står i bibelen ikke kan tas seriøst i det hele. Jeg kan godt lese bibelen som en roman, men siden jeg ikke har tid og ikke har en hobby for å lese romaner, så blir det høyst uaktuelt siden jeg vet at Bibelen er så uvirkelig og jeg vet jo hva som står i den, hva budskapet og alt det der er i den. Hvis jeg skulle lese en bok ville det vært noe jeg kunne lære noe fra, eller en spennende bok, som jeg tror ikke du eller noen andre kan seriøst si at bibelen er... Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Bare fra dette kan man spørre, hvordan kom alle menneskeslagene fra hvis Adam og Eva var begge hvite (som det kanskje ikke står i bibelen, men vi får vel anta det siden flest kristne antar det)? Man vet at det er vitenskapelig umulig og få en svart baby fra to hvite foreldre. Eller hvis Adam og Eva var to forskjellige slag, svart og hvit, hvor da kom asiastere, arabere, "mongoler", etc. fra? Man vet at det er umulig å få sånne barn ut ifra en svart og hvit kobling. Hehe.. Du må være verdens smarteste person. Selvfølgelig! At ingen har tenkt på det. Vi må jo ha utviklet oss fra mange forskjellige mennesker. Det er jo ingenting som heter evolusjonsteorien. Hmm... La meg gi deg et eksempel, smarting. Hvis du og din hvite kone (ja, la oss forestille at du har sjans til å få en) hadde flyttet til Afrika. Bodd i Sahara resten av ditt liv, hadde dere blitt ganske brune. Dere hadde fått barn, og de hadde bodd i Afrika. De barna deres fikk barn sammen, og de levde også i Afrika. Videre fikk deres barnebarn barn sammen, og lot deres barn vokse opp sammen med dem i ørkenen. De vil tilslutt utvikle huden mer og mer til at den tåler mer stråling fra solen. De vil utvikle seg. Kanskje ikke etter et par generasjoner, men vi snakker millioner av år her. Det er jo også hele prinsippet med utviklingslæren... Den sterkeste overlever, og derfor blir menneskeheten hele tiden sterkere / smartere. Tenk deg tilbake til en tid hvor mennesker overlevde ved å jakte på dyr. En mann blir født med en fot, en uten penis, og en slik som vi er idag. Hvem har størst sjanse til å overleve og å føre slekten videre? Selvfølgelig den sterkeste. Dette gikk visst litt utover det jeg hadde tenkt å si. Ps: Hva får deg til å tro at jeg er kristen, eller at jeg tror på en gud i det hele tatt? Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Jo, evolusjonsteorien går u på at vi utviklet oss fra aper eller fra små "bakteria" i varmet vann... Ikke at to mennesker falt pladask på jorden (ikke millioner av år, bare 10.000 eller hva det nå er) og utviklet seg deretter. Det er det som blir litt feil, siden mennesker ikke har eksistert så lenge at de kunne utvikle seg sånn som du sier. Man ser f.eks at folkene ned i Sør Amerika, de innfødte, ikke var svarte, selv om det er like mye sol der som i Afrika, og de skal ha vært der vel nesten like lenge som folk har vært i Afrika? Hvorfor jeg tror du er kristen? Fordi du prøver å bruke bibelen som det er fakta, og prøver å vri rundt vitenskap til å passe det det står i den... som alle flinke kristne gjør. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Hvorfor jeg tror du er kristen? Fordi du prøver å bruke bibelen som det er fakta, og prøver å vri rundt vitenskap til å passe det det står i den... som alle flinke kristne gjør. Når gjorde jeg det? Jeg har da ikke brukt bibelen som om det var fakta. Jeg tror jo ikke på halvparten av det som står der, jo. Det eneste jeg sa var at det virket for meg som om du ikke var interessert i lære om kristendommen og bibelen, men bare ville fucke oppunder.. Og det er barnslig. Jeg har gjort det selv alt for mange ganger... Derfor sa jeg at hvis du var interessert i å lære, og ikke i å slenge dritt, kunne du lese bibelen. Men det vil du ikke, for du tror ikke på det som står der... Lenke til kommentar
genesis Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 jimmy pop --> sexion spurte noen enkle spørsmål her som han/hun ville ha svar på, ellers så ville sexion ikke spurt. Er det enkelt nok for deg? Det eneste jeg sa var at det virket for meg som om du ikke var interessert i lære om kristendommen og bibelen, men bare ville fucke oppunder.. Og det er barnslig. Jeg har gjort det selv alt for mange ganger... Sexion henveder seg til andre personer, det er det forumet er for. Sexion vil ha kontakt med andre (f.eks. noen som har lest bibelen og som ikke tror, noen som har lest og tror osv.) for å drøfte, og høre på deres synspunkter. Det er du som fuckeroppunder, kommer med inlegg som ikke på noenmåte svarer/drøfter/argumenterer. Derfor sa jeg at hvis du var interessert i å lære, og ikke i å slenge dritt, kunne du lese bibelen. Men det vil du ikke, for du tror ikke på det som står der... Hva er ditt problem? skal ikke de forskjellige individene kunne drøfte fordi de har forskjellig kunnskap? da måtte jo hele verden lagt seg ned for å dø... jeg tror ditt problem er at du ikke egentlig er inressert i å drøfte Hehe.. Du må være verdens smarteste person. Selvfølgelig! At ingen har tenkt på det. Vi må jo ha utviklet oss fra mange forskjellige mennesker. Det er jo ingenting som heter evolusjonsteorien. Hmm... La meg gi deg et eksempel, smarting. Hvis du og din hvite kone (ja, la oss forestille at du har sjans til å få en) Hvis du liksom er lei av å fuckeoppunder, og ikke vil at andre skal gjøre det, så drøft skikkelig. Forresten så er det forskjellige måter man tror utviklingen har fåregått, noen tror at det står en kraft bak utviklingen som får individene til å tilpasse seg for å overleve, andre, slik som jeg, tror at det er mutasjoner og diverse alene som har ført til at noen er blitt bedre tilpasset for å overleve, du presiserer ikke hva du tror, noe du godt kan gjøre når du "presenterer evolusjonen" og senere ikke kommer med noen respons på sexions inlegg: Ikke at to mennesker falt pladask på jorden (ikke millioner av år, bare 10.000 eller hva det nå er) og utviklet seg deretter. Det er det som blir litt feil, siden mennesker ikke har eksistert så lenge at de kunne utvikle seg sånn som du sier. De vil tilslutt utvikle huden mer og mer til at den tåler mer stråling fra solen. De vil utvikle seg. En snekkers sterke hender går ikke i arv samme hvor mange generasjoner en får, (dersom snekkeren har anlegg i sitt DNA for et slikt sterkt muskelvev, kan dette gå i arv dersom det ikke skjer mutasjoner og mødrene sitt DNA er godt, men ingen blir født med slike sterke hender som snekkeren hadde) Det blir litt svakt av deg... å prøve å angripe sexion på det siste, som var et svar på noe du startet. at du går rundt grøten (ved ikke å gi svar, el konkrete svar, underbygg ikke alle svar med tro, det er jo ikke at vi alle skal ha religion noen nå vil diskutere, det er informasjonen vi har) er jo å legge opp til å virke som kristen, ettersom de fleste kristne gjør akkurat dette, Lenke til kommentar
genesis Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 ehh, bumping. Jeg forstår ikke egentlig hva du mener, så jeg spør. Hva mener du med bumping? (hvis du synes det blir for dumt å svare på så skulle du ikke skrevet det, jeg har ingen anelse ) Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Fra Nettikette delen på forum meny. Hva er "bumping"? Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil føre til at tråden blir stengt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Jeg mener det du gjorde ikke er bumping da. Du svarte ikke for å få tråden lengre opp på listen, men fordi du hadde meninger å komme med. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 1. Hvorfor skapte Gud ondskap, djevelen, etc? Ja du, det skal jeg si deg: Djevelen (Lucifer eller hva f... du vil kalle han) ble så veldig lei av Gud sitt maktmisbruk. Det viste seg nemlig det at Gud var en riktig syk ****** (aka Saddam Hussein) som brukte størstedelene av skatteinntektene til egne foremål (ble vel litt av et himmelpalass ut av de skattepengene, da det nå bor noen tusen milliarder mennesker der oppe). Derfor bestemte han seg for å gjøre noe med denne uretten. Det hele utviklet seg til å bli et helvetes bråk kan du skjønne, med snikmord, propaganda, opprør og alle andre slike kjedelige detaljer. Uheldigvis så tapte Lucifer kampen mot den maktsyke diktatoren .... Meeen det er jo liksom litt komplisert å kværke engler (senatorer eller hva f... du vil kalle det), så Gud måtte nøye seg med å forvise stakkars lille Lucifer & co fra "himmelriket". Mon tro at Lucifer spratt sjampisen da! Så, mens djevelen & co virkelig gosser seg nede i helvete, så sitter Gud på en stol og slavedriver de stakkars menneskene, som allerede før døden slet ræva av seg for å komme til det de trodde var et ferieparadis, men som viste seg å være det som på folkemunne kalles "et helvete". Så, for å komme til sakens essens: Begrepet helvete er brukt om det stedet hvor djevelen har sitt tilholdssted, mens himmelen ligger der hvor Gud (og hans undersåtter) bor. Det hele er egentlig en veldig sørgelig historie, ja du vet med svik, drap, konspirasjoner og alt sånn der. Du skjønner det at begrepet "helvete" sin oppstandelse, og de ikke fullt så hyggelige beskrivelsene av helvetet, er et resultat av en vellykket PR-kampanje (fra Gud sin side), som hadde som foremål å sverte konkurrenten (Djevelen). Men faktisk så er det Gud som er diktator i det sanne helvetet! Ja, man kan trekke enkelte paralleller til dårlige turistkataloger som prøver å sette selv de mest lugubre hotellene og "ferieparadisene" i et godt lys, men når du har bladd opp kontantene og har ankommet feriedestinasjonen (altså man betaler ved å lese bibelen og be, og når man dævver så kommer man til himmelen (= helvete)), så oppdager du at femstjernershotellet minner om et hospits for tungnarkomane, "dassen" består av et hull i bakken og at nærmeste nabo er et horestrøk. Men hemmeligheten Seixon, den er at helvete er det ekte ferieparadiset. Det er attpåtil "gratis" å komme dit! Du kan gjøre akkurat hva du vil i dette livet; du kan synde så mye du bare orker. For i helvete kommer du til å havne (muhahaha)! Dette var min lille hemmelighet... Øhh... Dere vet at jeg risikerer livet ved å avsløre dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå