C92 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Tror dere at Audi A3 er en god bil for meg som skal kjøpe min første bil? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Tror dere at Audi A3 er en god bil for meg som skal kjøpe min første bil? Årsmodell? Min søster har ein 98 modell, kjører ganske bra, men motoren er slapp (1.8L)... Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) 1.8 er ikke mye slapt, kanskje akkurat den, men tidene er over hvor motor str = effekt. edit: du kan se litt her om A3: http://www.dinside.no/26440/farlig-flort Endret 27. februar 2009 av Dammed Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 1.8 er ikke mye slapt, kanskje akkurat den, men tidene er over hvor motor str = effekt. Nå er jo ikke 1998 heller dagens "tid". Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 siden 1970-75 så var tiden over hvor motor str = effekt Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) For øvrig til trådstarter så kan det være greit å nevne hvilken generasjon du tenker på. Samtidig burde du vurdere en prøvetur av bilen selv om andre mener den er ypperlig. Selv greide jeg ikke å finne en behagelig kjørestilling i nyeste A3-en til tross for at den ifølge mange andre er ypperlig å sitte i. siden 1970-75 så var tiden over hvor motor str = effekt Det har aldri vært sånn at stor motor er lik mye effekt, men det har alltid vært slik at jo større volum på motoren jo lettere er det å trekke ut mye effekt - dette gjelder i dag og. Endret 28. februar 2009 av galro Lenke til kommentar
C92 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Tenkte vel en 03 modell eller nyere.. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 bare å søke på google etter A3 brukbil sjekk og lignede søk så finner du masse. Jeg reagerte enkelt og greit på at du sa 1,8 literen = slapp. Før i tida (også i dag) så er det mange som tror at motor str = effekt, uten å tenke over det. Min bil har en 1.8 liter motor og min bil er langt fra slapp, og det er en vanlig 1.8 liter uten v-tec system e.l. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Har lest ein brukttest på nettet ein plass, konkluderte også med at den 1.8 literen ikkje levde opp til forvetningene.. Noko som stemte med egne erfaringer med den bilen. Var ikkje meininga å antyde at motorstørrelse er alt... Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 1,8t er morsomme motorer, "vanlig" 1,8 har jeg ikke prøvd. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 jeg satt på i en audi a3 idag faktisk. jeg satt i baksetet. og det var faen så traangt. jeg hadde jo nesten knærne i øya. og jeg er ikke lang. ca 1.80 han som satt forran meg er nesten 2 meter og hadde problemer. audi a3 er jo faenmeg så liten at man får jo ikke plass til noe i den. men hviss du ikke skal ha med folk så er jo audi a3 2000 modell og oppover helt okei. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 hvem bryr seg om baksetene? Såfremt man ikke har barn så bryr man seg kun om førersetet, det er jo det setet man skal bruke og folk har det ukomfortabelt i bilen, så kan de ta bussen istedet. lol. Man kjøper ikke bil for andre, men for seg selv. (Som sagt om man ikke har barn å tenke på) Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Eide en audi a3 1999 modell engang og var veldig fornøyd med den bilen. Siden du skal ha en som er nyere en 2003 modellen, så må du nesten si hvor mye penger du har tenkt til å bruke. For det gjør hele forskjellen. Har du 150k å bruke så må du ta til takke med 1,6 liter og den er ikke veldig spenstig, Men for all del, som 1ste reis bil så holder det vel i massevis. Sørg bare for en ting kjøp med ambition pakke! Og helst S-line eksteriør. Som en over her sa, man kjøper bil til seg selv. Du trenger ikke 5 dørs modellen med mindre du har unger. Jeg var i samme situasjon som deg en gang og da kjøpte jeg en sånn en (forøvrig en som var bedre enn denne og til 10000 mindre og det var 3 år siden) http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13696203 Så det vil jeg anbefale lite verditap hvis du finner en med lav km. Greit nok at man ikke har plass til så mye, men det er ikke akkurat vanskelig å bytte låne bil med noen som har stasjonsvogn når man trenger det Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) men hviss du ikke skal ha med folk så er jo audi a3 2000 modell og oppover helt okei. Vær så vennlig å forklar meg forskjellen på baksetene i en 97 og en 00 modell! Riktig som det sies at 1.8L ikke er så veldig sprek... Endret 2. mars 2009 av Rs125 Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Har ikke merket noen forskjell jeg heller. Det er 3 seter baki, og det går helt greit å få med to voksne (jeg er 184cm, og sitter som en greve baki). Har bare kjørt 1,6-literen av den "nye" A3-en, og den går helt greit. Hvor ofte kjører man med full bil, med mindre man har familie? A3 med 5 dører ser helt banalt ut. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Både 1,6l og 1,8 literen er noe av de dårligste motorene Audi har laget og innrømmet det. For å få særlig akslerasjon, spesielt med 1,6l, må den kjøres ned ett stup etter min erfaring! Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 vel en i slekta mi kjøpte en splitter ny en av de som første bil og han er fornøyd. tro meg han er bortskjemt med biler, han har vel kjørt det meste av topp modeller fra de tyske produsentene Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 vel en i slekta mi kjøpte en splitter ny en av de som første bil og han er fornøyd. tro meg han er bortskjemt med biler, han har vel kjørt det meste av topp modeller fra de tyske produsentene Forskjell på å være bortskjemt med biler og kjøre toppmodeller framfor å virkelig ha peiling på biler. Disse bilene er heller ikke toppmodeller! Tipper det er en sånn bortskjemt kakse som tror han har peiling fordi han har hatt 1000 biler. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 nei ikke direkte men han har jo som kakse veldig følsom rumpe så komfår messig vil det være det han tenker på Lenke til kommentar
Faxfinn Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Både 1,6l og 1,8 literen er noe av de dårligste motorene Audi har laget og innrømmet det. For å få særlig akslerasjon, spesielt med 1,6l, må den kjøres ned ett stup etter min erfaring! Har selv en 2000-modell med 1,6 literen, å må si jeg er godt fornøyd med den. Klarer seg meget bra til kun å ha 102 hester, men du må kjøre på litt turtall. A3 er en fin førstegangsbil uavhengig av hvilken motor du velger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå