-sparks- Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hvis jeg om vinteren åpner vinduet ett lite kvarter, skrur datamaskinen seg av. For å få datamaskinen igang igjen må jeg skru på panelovnen på høyeste innstilling og la den stå på ett lite kvarter før datamaskinen starter igjen. Det trenger ikke være spesielt kaldt for å få startvansker heller. Skrur jeg den på ved normale 15-20 grader vil datamaskinen bare stå og surrer uten å boote eller gi signal til skjermen. Så må jeg skru på panelovnen som står rett ved i ett kvarter for at maskinen skal boote. Dette er igrunn ikke ett stort problem, da datamaskinen står på 24/7, og jeg ikke åpner vinduer i dette rommet. Jeg er interessert i høre om noen har noen teorier hvorfor det er slik. Jeg aldri hørt om noe lignende. Alder: snart to år Specs: Abit IP35-E Socket 775 INTEL CORE 2 DUO E6850 3.00GHz 4MB CACHE Gainward GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, PCI-Express, Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA Black OEM Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, 2x Western Digital Caviar SE16 320GB SATA2 16MB 7200RPM Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Det er ikke uvanlig at elektronikk er temperaturfølsom. Det er en feil på en komponent, den kunne like gjerne sluttet å virke helt. På service kan man bruke kjølespray for feilsøking. Da kjøler man ned et lite område av gangen, og kan dermed lettere finne den dårlige komponenten. Du kan prøve med en hårføner å varme opp litt av gangen, så kan du sjekke om det er PSU eller hovedkort som blir påvirket. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Det skal jeg prøve. Har skiftet hovedkort en gang, og mistenker at det er PSU som er synderen Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Har du sjekket om det danner seg fukt på noen komponenter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå