Crossy Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Heisan Jeg skal da til anskaffelse av ny stasjonær pc. Jeg er student og har derfor ikke så veldig mye penger å bruke til dette. Det jeg skal bruke pcen til er skole (mens jeg hører på musikk ) og til litt spilling av world of warcraft. Jeg trenger altså ikke noe kraft-pc, jeg regner egentlig med at jeg kan gå for noe av det billigste som eksisterer på markedet, med et skjermkort til kanskje rundt 500kroner? Jeg trenger: Hovedkort Cpu Minne Skjermkort 1 harddisk på ca 500gb (eller 2 stk på 250-300gb ) Utover dette trenger jeg kanskje et kabinett med strømforsyning. Strømforsyninga jeg har nå bruker jeg til en Pentium 4 prosessor, vil den da være kompatibel med de nye cpuene? Mitt budsjett er foreløpig rundt 2000-3000 kroner. (Jeg vil ikke ha ferdig pc, men bygge sammen selv, såfremt dette gir mest ytelse per krone ) Noen som har noen forslag? På forhånd takk Endret 27. februar 2009 av Crossy Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Jeg klarte å hoste opp dette. Rundt 2700-2800,-. Ferdig kabinett med 350W skulle holde akkurat til de komponentene. Endret 27. februar 2009 av jornboss Lenke til kommentar
bjornw7 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) 1. PC i deler - AMD Athlon64 X2 7750+ eller 2. PC i deler - AMD Athlon X2 5200+ Dette er to PCer som er helt greie til ditt bruk. Ville selv valgt den som er noen par lapper over 3000kr pga bedre skjermkort, prosessor og mere diskplass. Lykke til med kjøpet Endret 27. februar 2009 av bjowii Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå