Theo343 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 hardware.no er ikke norskspråklig selv om det ble nevnt hardware.som. maskinvare.no hadde vært norskspråklig. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Jeg kan ikke i det hele tatt skjønne hvordan en "bok med fjes" Metaforer er tydeligvis vanskelig. eller det som betyr flimring er noe mer beskrivende for hva sidene handler om enn spillverket er. "Flick through - Look through something quickly" http://www.usingenglish.com/reference/phra...ck+through.html "Flick though photos" er da å bla igjennom bilder, slik man vanligvis gjør i et galleri. "A flicker", forkortet "flickr", er da et verktøy som hjelper deg med nettopp det. Og som nevnt, myspace er et vesentlig bedre navn. Det burde jo egentlig ikke overraske meg, siden du også synes spillverket er et knakende godt navn, men for meg gir det assosiasjoner til Microsoft's barnehagetilnærming til brukervennlighet. Ikke akkurat positivt. Ellers snakket jeg om navnet "hardware.com", som er et nye bedre navn enn den populære anandtech-siden. hardware.com kunne kanskje ha fungert bedre, men det er altså tatt av en annen bransje. Dette er også som jeg tidligere har sagt ikke nettsteder som henvender seg til et publikum på leting etter kreativt innhold, så det vil ikke utgjøre så stor forskjell. Og jeg ser ikke hvordan det slår hull på påstadnen, bare 1 av de 5 er i mine øyne kreative og beskrivende. Jeg føler ikke det er noe stort fortrinn, tvert om er det såpass få sider av de populære som har særlig kreative og beskrivende navn at jeg blir ledet til å tro det ikke er så viktig. Videre ser man stadig at nye tjenester utkonkurerer gamle, selv om de gamle har bedre navn. Antakelig fordi det er færre gode navn igjen. AtW Da foreslår jeg at vi setter streken der. Det ser ikke ut til at vi er i nærheten av å komme til en enighet, så da får du ha din mening, jeg min, og ferdig med det hardware.no er ikke norskspråklig selv om det ble nevnt hardware.som.maskinvare.no hadde vært norskspråklig. Innholdet er norskspråklig, og det blir derfor dumt å si at de konkurrerer innholdsmessig. Men det gjorde han jo ikke, så det er greit Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Jeg kan ikke i det hele tatt skjønne hvordan en "bok med fjes" Metaforer er tydeligvis vanskelig. eller det som betyr flimring er noe mer beskrivende for hva sidene handler om enn spillverket er. "Flick through - Look through something quickly" <a href="http://www.usingenglish.com/reference/phra...ck+through.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.usingenglish.com/reference/phra...ck+through.html</a> "Flick though photos" er da å bla igjennom bilder, slik man vanligvis gjør i et galleri. "A flicker", forkortet "flickr", er da et verktøy som hjelper deg med nettopp det. Da foreslår jeg at vi setter streken der. Det ser ikke ut til at vi er i nærheten av å komme til en enighet, så da får du ha din mening, jeg min, og ferdig med det Vennligst ikke kutt sitater mitt i, poeget er at det ikke er noe beskrivende navn, metafor eller ikke. Facebook og flickr er navn man "skjønner" først når man allerede vet hva siden handler om. Navnet er relatert men kunne blitt tolket til mye annet også, ihvertfall minst like mye som spillverket. Ellers så er jeg vel enig i at vi ikke ser ut til å komme til noen videre eneighet, så vi kan godt enes om å være uenige for min del. AtW Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Vennligst ikke kutt sitater mitt i Jeg synes nå det var ganske åpenbart hvor det ble kuttet, men fair enough, jeg beklager det. Endret 28. februar 2009 av rikspøbel Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Bare at navnet er på norsk gjør det mye bedre enn "gamer.no"! Ser fram til Spillverket framover! Men dere må skaffe dere minst én journalist som skriver på nynorsk. Det var jo det beste med Gamer.no, synes jeg... Lenke til kommentar
Tore Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Jaha, så det ble spillverket altså... så her skal det produseres spill.... konkurrent med funcom....? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Når produserte Lydverket musikk? Spillverket vil produsere spillrelatert innhold. Hmm oj, da kan jo spillverket virke logisk. Endret 1. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hvorfor ble ikke navnet på den nye spillsiden diskutert og stemt over i forumet? Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 er det noen som vet hvilken plass spillverket kom på i avstemningen? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Nr. 2. Like bak spillbar. Men hvorfor kan ikke folk bare være fornøyd? Uansett hvilket valg det hadde falt på tror jeg det hadde vært et like stort hylekor. Kan ikke være særlig motiverende å skrive artikler her til tider. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Jeg kan si at jeg ikke liker navnet, men viss spillverket kom som nummer to skal jeg være den første til å holde kjeft! spillbar var opptatt og kunne uansett ikke bli brukt, så det er brukerne som stemte stemte fram spillverket, da kan alle vi som ikke liker det skylde på oss selv, og vi får holde kjeft Endret 1. mars 2009 av Go1den3ye Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Stillingen ble 2147 til spillbar og 2047 til spillverket Det hadde blitt en stor del missfornøyde uansett hva valget hadde falt på, ja. Det er uansett mange som sier de liker navnet også EDIT: Spillverket skulle fått én stemme til, så kunne vi tolket det som et tegn Endret 1. mars 2009 av madsc90 Lenke til kommentar
Siselka Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Tenkte jeg skulle legge til linken over hvor mange stemmer hvert navneforslag fikk http://www.spillverket.no/artikler/hva_skal_jeg_hete/67554 Lenke til kommentar
terrax Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Spillverket er desverre langt fra like fengende som siden den er ment å erstatte, men synes egentlig ingen av finaleforslagene var helt "spot on".. Men navnevalg til side, håper det skal gjøres noe med den spinkle fonten og at siden får en spillrelatert logo. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 "Spillverk," er det verk i skuldre og ledd etter overdrevet spilling? Lenke til kommentar
mofopop Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Dårlig navnevalg! "spill" ett eller annet, men "verket" må bort. Sjekket forslagene, Joytek.no var faktisk kult, har noe nostalgiskt over seg. Alle de andre forslagene er forsåvidt bedre enn spillverket. Endret 2. mars 2009 av mofopop Lenke til kommentar
Felon Musk Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg digger de som sier at man burde bruke tiden sin på gamer.no i stede for spillverket.no nettop pga. navnet. Jesus tittyf*cking christ sier jeg. Mener dere virkelig at navnet er det viktigste når man skal lage en side? Innholdet har altså ikke noe å si så lenge navnet er dårlig? -Hiss Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Så bra at vi er så mange med egne meninger! Så gjenstår det viktigste - å akseptere at andre ikke nødvendigvis har den samme meningen som deg selv... Lenke til kommentar
kriissto Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hvorfor byttet dere/dem navn i det hele tatt? ser jo at gamer.no fortsatt er oppe og går, men det er andre eiere - virker det som. litt kipt å må bytte navn når man har begynt å bygge opp et fra før av, men men Lenke til kommentar
kriissto Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 små irriterende at søke-funksjonen ikkje er i gang enda!! xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg