KakemonsteretxD Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hei. Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne tråden, så jeg beklager om den er feilplassert. Saken er at jeg skal reise Oslo - Bergen imorgen, og har bestilt togbillett for studenter. Men nå kan jeg altså ikke finne studentbeviset mitt. På NSB sine hjemmesider står det klart at en er nødt til å ha med studentbeviset sitt. Er det noen som har noen erfaringer med bruk denne typen billett? Blir det sjekket om du har med deg studentbeviset ditt? Eller er det noen mulighet for at jeg kan snakke med personalet på forhånd og forklare saken, eller vil de da si at det er midt problem og ikke la meg ta togturen? På forhånd takk. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 De spør så og si aldri om studentbevis hvis du ser ut som en som kan være student. Gjør de det forklarer du saken og betaler eventuelt mellomlegg. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Utskrift av betalt semesteravgift kan også fungere som bevis. Men de gangene jeg har hatt tog har minipris vært billigere enn studentpris. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Det er som oftest billigere med minipris, ja, men av og til kan man være så uheldig at det er utsolgt for minipris, spesielt om man bestemmer seg for å reise kort tid før man faktisk reiser. Lenke til kommentar
KakemonsteretxD Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Takk for svar Så det er mulig å betale mellomlegget på toget? Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Konduktørene pleier å være veldig hyggelige og medhjelpelige så jeg regner med det går greit bare du og er høflig og grei overfor dem og ikke prøver å lure dem eller noe. Lenke til kommentar
KakemonsteretxD Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Ja, jeg forstår. Takker Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 har alltid blitt spurt om studentbevis... kjæresten min måtte tilogmed betale ekstra på toget fordi han hadde glemt sin, etter at han hadde kjøpt studentbilett >_> Lenke til kommentar
KakemonsteretxD Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Uflaks! Det gikk hvertfall bra, fant studentbeviset mitt rett før jeg gikk hjemmefra og ble heller ikke spurt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå