Ganam Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Hei, har ein modem-router fra nettleverandøren min. Ein ZyXEL Prestige 650R-33 som har ein maks 100MB LAN ut. Kan eg tjene hastighet på å kjøre denne i bridge modus? Og la ein annen router gjøre jobben? Eg anntar at det går kanskje raskere? Bedre prosessor? Hadde ein D-Link DIR-655 som gjor jobben for ZyXELen istedenfor, og meiner at det gikk raskere å logge innpå programmer som steam. Kan vere at eg bare innbiller meg det, er ikkje sikker. Kanskje eit litt kort spørsmål. Uansett, takk for alle svar. Mvh. Ganam Endret 27. februar 2009 av Ganam Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hvis du har en internetlinje som er raskere enn 100MBit så bør routermodemet klare mer enn 100MBit. Hvis du kobler sammen to maskiner med gigabit-nettverkskort så må du bruke en gigabit-hub/switch/router for å faktisk oppnå et gigabit-nettverk. Men du vil ikke få noe høyere hastighet ut/inn fra internetlinjen da routermodemet fortsatt vil dytte 100MBit mellom seg og gigabit-hub/switch/routeren. Det som kan utgjøre en forskjell her er om det finnes et pakkefilter i begge routerene og pakkefilteret i 100MBit-routeren er så tregt at den ikke klarer å filtrere innkommende pakker fort nok. Dette tror jeg ikke vil være tilfelle. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Ganam Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Takk for svaret, og har retta emnetittel Zeph. Då var det løst, men har eit spørsmål anngående switsj nå, Forslag til kva slags switsj eg burde kjøpe? Skal ha 2 stk. Trenger ikkje meir enn 5 porter på begge switsjene. Spørsmålet lyder slik: Skal eg gå for ein ukontrollert switsj eller smart switsj? Er plaga med nedlastning i nettverket i spilling med ustabil ping. QoS i smart switsjer hjelper vell mot dette? Endret 27. februar 2009 av Ganam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå