Kapli Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Kom akkurat hjem, var der og fikk bekreftet at jeg skal få pengene, men de visste ikke hvor mye siden den var kjøpt hos Datakjeden Bergen var det de som måtte styre med den delen. Han sendte meg derfor en PDF med informasjonen også skulle jeg da videresende den til Datakjeden Bergen med kontonummeret mitt. I mailen tok jeg også med linker til lovdata og skrev ned regnestykkene sånn at de vet hvor mye de skal betale meg. Så da er det bare å vente på at pengene kommer inn på konto, eventuelt til jeg får svar av dem. Håper på det beste Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 dette hørtes da bra ut. tok tid , men ser ut som det ordnet seg til slutt. selv sliter jeg også med et problem, har sendt inn laptoppen 2 ganger ok de sier selv at alt er ok. men får bluescreen hele tiden :S kan jeg krever penger tilbake selv om de ikke finner feilen?? Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 dette hørtes da bra ut. tok tid , men ser ut som det ordnet seg til slutt. selv sliter jeg også med et problem, har sendt inn laptoppen 2 ganger ok de sier selv at alt er ok. men får bluescreen hele tiden :S kan jeg krever penger tilbake selv om de ikke finner feilen?? Har de bare sagt at PC'n er OK? Bluescreen trenger ikke nødvendigvis være hardware problem, har du prøvd med en fresh os install? Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 de sier at dem ikker finner feilen, men har oppdatert bios og gitt meg en "fresh install" har selv også prøv xp og vista å windows7 men får bluescreen uregelmessig Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Vel det er jo helt klart en feil, så hvis de bare sier at de ikke finner feilen og bare gir den tilbake til deg er jo det helt merkelig. Hvis de har prøvd å reparere den 2 ganger og samme feil fortsatt oppstår så har du jo rett på omlevering, prisavslag eller heving. Hvilken butikk er det snakk om? Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 kjøpte den 2/28/06 på mpx Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Reklamasjonsretten er jo på 5år for bærbare pc'er så ring dem og forklar situasjonen og hør hva de sier Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 for prøve på det i morgen Lenke til kommentar
Loko Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Tviler på at du kommer noen vei når den proffesjonelle parten, verkstedet, ikke har konstanter noen feil. Prøv å finn ut om det er det samme du gjør hver gang det blir bluescreen etc. Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 nei, noen ganger er det når jeg surfer, andre ganger midt i pokeren eller word. noen aganger 5 min etter at du har fått bluescreen :S Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Tror du skal starte en ny tråd, hvis du vil diskutere din egen sak. Det blir vel litt off topic her? Uansett bør du teste med Memtest, det hørtes ut som om dette kunne være et minneproblem. Men det kan være mye annet og. Lenke til kommentar
ServiceTekniker Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Ett lite innlegg her: maskinen kan ombyttes, eller kunden kan heve kjøpet ved 3. gangs feil.... det betyr altså at det skal være samme feil 3 ganger, ja loven sier 2 ganger kan den repareres, men skjer det samme igjen for 3. gang så slår det inn. Det betyr igjen at kommer du inn med en maskin som har gått i sort, du får den reparert, og så tar du den med hjem, og den på ny går i sort etter la oss si 3 måneder, så leverer du den inn, får den reparert, og tar den med hjem... etter 3 nye mnd så går den på ny i sort, først da har du krav på nytt produkt/heving av kjøpet. Det samme gjelder også ved 4 forskjellige feil, feks WLAN, GRafkort, Harddisk, hovedkort. Så til merkene: uansett hvor du kjøper Acer/HP/Lenovo/ASUS: ingen av butikkene (Expert/Elkjøp/Datakjeden/Multicom/Elprice) osv reparerer disse selv. De store merkene har sine egne verksteder som butikkene må sende inn maskinene til: HP - Infocare Acer - Acer ASUS - Anovo Lenovo - Infocare Fujitsu Siemens - Atec Toshiba - TXL Så om dere har vært så "uheldige" å få en mandagspc, ha litt tolmodighet. Butikkene gjør så godt de kan, men produsentene krever å få se på maskinene før en evt heving er godkjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå