Mixy Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Det kan man sikkert, Mixy. Om det hjelper saken ytterligere å mase om et par hundre kroner ekstra er en annen sak. Trådstarter får en god deal slik det er beskrevet. Personlig ville jeg ha holdt det så enkelt som mulig. Med mindre selger er ute etter å gjøre det vanskeligst mulig for deg. Da hadde jeg krevd å få betalt for disse to månedene også. Edit: Man kan legge det frem slik at selger skjønner at du forstår hva du snakker om. Si at hvis de løser det med en gang så skal du bare ha tilbake 9678 kr. Hvis ikke går du for 10 044 kr. Det burde være med på å sette fart på sakene. Joda, men var egentlig bare av nysgjerrighet, nok et poeng nærmere hele kjøpesummen. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) De har bare hatt den på reparasjon i 1måndte og 1 uke, ikke 2 måndter. Så det blir egentlig 9.900kr men uansett så får jeg se først hva de sier. Tenker å ha med meg lovene osv neste gang også så jeg bare lurer på hvor du fant hvor mye bruksfradraget skulle være på, googlet men fant bare ting om kjøretøy. FTU har avgjort i saknr. 2004/619 at en PC har en brukstid på fem år. Har dessverre ingen lenke til dette vedtaket. I saksnr. 08/839 gir de klager medhold i heving av kjøp av en bærbar PC. Vedrørende bruksfradag refererer de til 2004/619, og sier at på en PC skal nytteverdien regnes fra en brukstid på fem år. I saksnr. 08/3439 var maskinen tre år gammel, og selger ble ikke tilkjent bruksfradrag i det hele tatt. Endret 1. mars 2009 av Nuffern Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Det jeg er litt worried about right now er at jeg har en følelse på at de ikke kommer til å kontakte meg før de har fullstendig fikset PC'n og da bare kommer til å gi meg PC'n tilbake. Hva kan jeg gjøre i den situasjonen da hvis de har fikset den etter 3 gang, men de feilinformerte meg når jeg skulle sende den inn for tredje gang og jeg gikk dagen etter å krevde heving av kjøpet? Burde jeg gå tilbake før de kontakter meg og legge frem de tallene jeg har fått av dere eller vente? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det er da ikke ditt ansvar at de har fikset pcen, du har krav på heving (og fått det godkjent!!) uansett om pcen er på rep, hos de ureparert eller hos de ferdigreparert. Som sagt, stikk innom de på dagtid, henvis til lørdagen og be om å få ting ordnet opp i. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) De har kun krav på å sende maskinen inn for undersøkelse. Dvs. for å finne ut om det er en mangel, eller om du selv er skyld i mangelen. Det burde ikke ta særlig mer enn fem-syv arbeidsdager fra du leverte inn maskinen. Endret 2. mars 2009 av Nuffern Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Fikk melding fra datakjeden i dag om at "Acer vil se pcen før den krediteres, men hvis du kommer i butikken kan du få en låne pc". Så de skal bare gjøre det som Nuffern sier da? Det er vel ikke vits at jeg går innom i dag med de tallene og papirene osv da? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Nei da ville jeg enten bare ventet eller bedt om lånePC. Eventuelt hvis du vil være vrang (noe som ikke lønner seg ettersom du skal få penger av de:P) er å spørre de om de brukte 1 uke på å sende den til Acer. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Ja, får vel vente. Jeg har bare på følelsen at neste gang jeg kommer så har de fiksa PC'n og bare gir meg den tilbake. Men de har vel ikke rett på å gjøre det siden det vil være den 3 gang de reparerte den og det er jo i mot loven? Ok men uansett jeg venter og ser Takk for hjelpen, igjen Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Liten update: Det er 2 uker siden jeg ga den inn og jeg har ikke hørt noe siden den meldingen tirsdag 3. mars, synes det er rart at de bruker så lang tid på å undersøke PC'n, er jo ganske obvious når den ikke skrur seg på hehe. Bør jeg gå å snakke med dem igjen eller skal jeg bare vente? Begynner å nærme seg The Gathering og jeg trenger en PC der så jeg må få bestilt en pc fortest mulig egentlig. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Det er jo bare å mase på de for å få fortgang i saken. Eneste som fungerer er å purre, purre og purre... Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Korrekt, om butikken ikke er smart og foretar en omlevering (Gi ny PC) før den 3 gangen. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Gode nyheter! Din pc er godtkjent for kreditering. Kom innom for å få/bestille noe annet. Det ser ut som om de vil selge meg en ny PC, men siden det står kreditering så går jeg ut i fra at jeg fikk godkjent heving av kjøpet og jeg henter penger i morgen. Får høre hvor mye de tilbyr også kommer jeg eventuelt med regnestykkene hvis det er alt for lite Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Kult for deg. Og vær så snill, ikke begynn med noe sånn "jeg vil ha renter" som foreslått tidligere i tråden. Det er bare smålig. Til lykke med din nye PC / spenn. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Kult for deg. Og vær så snill, ikke begynn med noe sånn "jeg vil ha renter" som foreslått tidligere i tråden. Det er bare smålig. Til lykke med din nye PC / spenn. Hva mener du? De kommer jo mest sannsynlig til å kreve bruksfradrag i følge loven, så da bør vel jeg også få kreve renter i følge loven? Jeg kommer selvfølgelig ikke til å kreve noe ekstra hvis de ikke krever noe. Kommer til å kjøpe en ny PC fra multicom, har hørt de er flinke noe jeg dessverre ikke kan si jeg har hørt om datakjeden, men heller det motsatte :S Endret 19. mars 2009 av Kapli Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Ok, det var bare et tips. Sorry. Det er tross alt ikke datakjeden sin feil. De bare leverer et produkt på vegne av noen andre. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Ok, det var bare et tips. Sorry. Det er tross alt ikke datakjeden sin feil. De bare leverer et produkt på vegne av noen andre. Ja, det vet jeg, de sa også at det var Acer som skulle regne ut hvor mye penger det var jeg skulle få, det er ikke de som gir meg pengene, eller det er jo det, men de får pengene fra Acer så altså det går jo bare gjennom datakjeden siden det er de jeg har kjøpt av. Jeg mente ikke å være offensive, men lizzom ja Jeg vil lizzom ikke være drittsekk men jeg føler jeg har vært ganske patient her, snart gått 3 måneder siden jeg leverte inn PC'n, og ja jeg vet det ikke er datakjeden sin feil, det er jo Acer, men jeg går jo lizzom gjennom datakjeden siden jeg ikke kan gå direkte til Acer, eller jeg kan vel gjøre det jeg vet ikke men uansett siden Datakjeden er selgeren så ja... ja jeg vetke får se Lenke til kommentar
Loko Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Ok, det var bare et tips. Sorry. Det er tross alt ikke datakjeden sin feil. De bare leverer et produkt på vegne av noen andre. Ja, det vet jeg, de sa også at det var Acer som skulle regne ut hvor mye penger det var jeg skulle få, det er ikke de som gir meg pengene, eller det er jo det, men de får pengene fra Acer så altså det går jo bare gjennom datakjeden siden det er de jeg har kjøpt av. Jeg mente ikke å være offensive, men lizzom ja Jeg vil lizzom ikke være drittsekk men jeg føler jeg har vært ganske patient her, snart gått 3 måneder siden jeg leverte inn PC'n, og ja jeg vet det ikke er datakjeden sin feil, det er jo Acer, men jeg går jo lizzom gjennom datakjeden siden jeg ikke kan gå direkte til Acer, eller jeg kan vel gjøre det jeg vet ikke men uansett siden Datakjeden er selgeren så ja... ja jeg vetke får se Det at butikk skylder på leverandør er ren ansvarsfraskrivelse fra dems side! Du som kunde kan velge kun å forholde deg til butikken og det er likegyldig for deg hva dem får dekket av leverandørene sine. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Jaja, nå håper jeg at jeg endelig blir ferdig med dette i morgen, vi får se Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Viktige er at du tar med utskrift av loven, og sier at her står det svart på hvitt. Butikken har uansett fått KREDITERT pcen. At de gir deg en ny PC betyr at du får en PC med tilsvarende spesifikasjoner - noe butikken netto tjener penger på. Så du må stå på ditt. Og gjerne vise fram paragrafene. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Print for guds skyld fra lovdata, og ikke fra fobrukerrådets sider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå