Christian83 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Hva trur dere om denne hjemmekinoen, Sony DAV-DZ260? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=37014...led#ProductTabs Både "1080p" og mye effekt! Her er det en som er endel billigere, : http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...2;c:100607;gr:0 Men kanskje vesentlig dårligere? Ellers har komplett tilbud på Pioneer DSC-575, men den koster 3 lapper.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=434956 Flott med noen komentarer og litt hjelp! Endret 1. mars 2009 av Christian83 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Christian83 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Noen som kan litt om hjemmekino og kan hjelpe meg litt på vei? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Vil heller anbefale å gå for et skikkelig anlegg som f.eks. denne pakken fra Yamaha, eventuelt snekre sammen en pakke med f. eks. Pioneer VSX818 og Energys Take Classic, noe som er mye bang for the buck. Da kan du også sette på en Blu-ray-spiller med en gang, men selv ville jeg ventet til spillerne blir litt raskere og heller nøyd meg med en Pioneer dv410 enn så lenge. Sånne ferdigpakker som davdz260 er spinkle, har dårlig lyd (som de dekker over ved å drukne lyden i bass) og er veldig lite fleksible. Ryker dvd-spilleren, mister du forsterkeren din også når du sender den på reparasjon, og vice versa. For ikke å snakke om hva som skjer hvis den ene høyttalerkabelen ryker.. Sony og Philips er veldig glade i proprietære plugger som er umulig å få tak i om de først skulle bli ødelagt.. Et komponentanlegg kan du lett ha i mange, mange år dersom du kjøper noe i den prisklassen jeg foreslo, og du kan f.eks. bytte ut fronthøyttalerne dersom du vil ha bedre lyd til musikk etterhvert. De har alt av moderne tilkoblinger og teknologi som HDMI og støtte for HD-lydformater.. Du endte opp med en knallgod TV, og den fortjener å bli satt opp sammen med et verdig anlegg også Endret 1. mars 2009 av Filthpig Lenke til kommentar
Christian83 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Vil heller anbefale å gå for et skikkelig anlegg som f.eks. denne pakken fra Yamaha, eventuelt snekre sammen en pakke med f. eks. Pioneer VSX818 og Energys Take Classic, noe som er mye bang for the buck. Da kan du også sette på en Blu-ray-spiller med en gang, men selv ville jeg ventet til spillerne blir litt raskere og heller nøyd meg med en Pioneer dv410 enn så lenge. Sånne ferdigpakker som davdz260 er spinkle, har dårlig lyd (som de dekker over ved å drukne lyden i bass) og er veldig lite fleksible. Ryker dvd-spilleren, mister du forsterkeren din også når du sender den på reparasjon, og vice versa. For ikke å snakke om hva som skjer hvis den ene høyttalerkabelen ryker.. Sony og Philips er veldig glade i proprietære plugger som er umulig å få tak i om de først skulle bli ødelagt.. Et komponentanlegg kan du lett ha i mange, mange år dersom du kjøper noe i den prisklassen jeg foreslo, og du kan f.eks. bytte ut fronthøyttalerne dersom du vil ha bedre lyd til musikk etterhvert. De har alt av moderne tilkoblinger og teknologi som HDMI og støtte for HD-lydformater.. Du endte opp med en knallgod TV, og den fortjener å bli satt opp sammen med et verdig anlegg også Takk for fyldig og bra svar! Det blir en del mer en jeg hadde tenkt, men det frister og kommer til å vurdere det noen noen dager.. Ser poenget med å kjøpe et mer fleksibelt system som også kan bygges ut. Hvordan fungerer det yamaha anlegget, kan jeg da kjøpe en blue-ray eller dvd-spiller og koble til? Et spørsmål, burde det ikke vært hdmi på anlegget? Endret 1. mars 2009 av Christian83 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Yamaha-pakken er tydeligvis blitt oppgradert i det stille og leveres nå med to hdmi inn og en ut. Jeg selger disse anleggene til daglig og en kunde opplyste meg for et par dager siden, etter å ha kjøpt det, om at Yamaha-anlegget nå leveres med hdmi uten at vi som jobber med det har blitt informert Skjønt, er du uheldig kan du få en gammel modell som ikke har hdmi.. Synes det er veldig rart at Yamaha har oppgradert pakken uten å si i fra, men sånn er det nu en gang. Men HDMI var også grunnen til at jeg anbefalte Pioneer VSX818 i stedet for VSX418 (som forøvrig er en utgående modell). Du -må- ikke ha HDMI for å koble til en blu-ray-spiller, da en digital koaxial-kabel gjør samme nytta, men det blir mye enklere og renere å koble med kun én kabeltype hele veien Lenke til kommentar
Christian83 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Yamaha-pakken er tydeligvis blitt oppgradert i det stille og leveres nå med to hdmi inn og en ut. Jeg selger disse anleggene til daglig og en kunde opplyste meg for et par dager siden, etter å ha kjøpt det, om at Yamaha-anlegget nå leveres med hdmi uten at vi som jobber med det har blitt informert Skjønt, er du uheldig kan du få en gammel modell som ikke har hdmi.. Synes det er veldig rart at Yamaha har oppgradert pakken uten å si i fra, men sånn er det nu en gang. Men HDMI var også grunnen til at jeg anbefalte Pioneer VSX818 i stedet for VSX418 (som forøvrig er en utgående modell). Du -må- ikke ha HDMI for å koble til en blu-ray-spiller, da en digital koaxial-kabel gjør samme nytta, men det blir mye enklere og renere å koble med kun én kabeltype hele veien Kjekt at den har fått hdmi. Hvis jeg skulle ha gått for et komponent anlegg blir det helt nytt for meg fungerer da hdmi inn ved at man plugger inn dvd spiller til reciveren også bruker utgangen og kobler til tven? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Yamaha-pakken er tydeligvis blitt oppgradert i det stille og leveres nå med to hdmi inn og en ut. Jeg selger disse anleggene til daglig og en kunde opplyste meg for et par dager siden, etter å ha kjøpt det, om at Yamaha-anlegget nå leveres med hdmi uten at vi som jobber med det har blitt informert Skjønt, er du uheldig kan du få en gammel modell som ikke har hdmi.. Synes det er veldig rart at Yamaha har oppgradert pakken uten å si i fra, men sånn er det nu en gang. Men HDMI var også grunnen til at jeg anbefalte Pioneer VSX818 i stedet for VSX418 (som forøvrig er en utgående modell). Du -må- ikke ha HDMI for å koble til en blu-ray-spiller, da en digital koaxial-kabel gjør samme nytta, men det blir mye enklere og renere å koble med kun én kabeltype hele veien Kjekt at den har fått hdmi. Hvis jeg skulle ha gått for et komponent anlegg blir det helt nytt for meg fungerer da hdmi inn ved at man plugger inn dvd spiller til reciveren også bruker utgangen og kobler til tven? Jepp! Lenke til kommentar
Christian83 Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Yamaha-pakken er tydeligvis blitt oppgradert i det stille og leveres nå med to hdmi inn og en ut. Jeg selger disse anleggene til daglig og en kunde opplyste meg for et par dager siden, etter å ha kjøpt det, om at Yamaha-anlegget nå leveres med hdmi uten at vi som jobber med det har blitt informert Skjønt, er du uheldig kan du få en gammel modell som ikke har hdmi.. Synes det er veldig rart at Yamaha har oppgradert pakken uten å si i fra, men sånn er det nu en gang. Men HDMI var også grunnen til at jeg anbefalte Pioneer VSX818 i stedet for VSX418 (som forøvrig er en utgående modell). Du -må- ikke ha HDMI for å koble til en blu-ray-spiller, da en digital koaxial-kabel gjør samme nytta, men det blir mye enklere og renere å koble med kun én kabeltype hele veien Kjekt at den har fått hdmi. Hvis jeg skulle ha gått for et komponent anlegg blir det helt nytt for meg fungerer da hdmi inn ved at man plugger inn dvd spiller til reciveren også bruker utgangen og kobler til tven? Jepp! Snakket med elkjøp sin kundeservice, og den pakka de har har ikke hdmi Den reciveren som følger med RXV361 har ikke hdmi... Vet du om noen andre steder man kan få tak i en yamaha pakke med hdmi reciver? Hvor er det du jobber og selger denne pakka? er det forresten vanskelig å sette opp utstyret riktig? I og med at jeg ikke har så god peiling på lydutstyr Endret 6. mars 2009 av Christian83 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Yamaha-pakken er tydeligvis blitt oppgradert i det stille og leveres nå med to hdmi inn og en ut. Jeg selger disse anleggene til daglig og en kunde opplyste meg for et par dager siden, etter å ha kjøpt det, om at Yamaha-anlegget nå leveres med hdmi uten at vi som jobber med det har blitt informert Skjønt, er du uheldig kan du få en gammel modell som ikke har hdmi.. Synes det er veldig rart at Yamaha har oppgradert pakken uten å si i fra, men sånn er det nu en gang. Men HDMI var også grunnen til at jeg anbefalte Pioneer VSX818 i stedet for VSX418 (som forøvrig er en utgående modell). Du -må- ikke ha HDMI for å koble til en blu-ray-spiller, da en digital koaxial-kabel gjør samme nytta, men det blir mye enklere og renere å koble med kun én kabeltype hele veien Kjekt at den har fått hdmi. Hvis jeg skulle ha gått for et komponent anlegg blir det helt nytt for meg fungerer da hdmi inn ved at man plugger inn dvd spiller til reciveren også bruker utgangen og kobler til tven? Jepp! Snakket med elkjøp sin kundeservice, og den pakka de har har ikke hdmi Den reciveren som følger med RXV361 har ikke hdmi... Vet du om noen andre steder man kan få tak i en yamaha pakke med hdmi reciver? Hvor er det du jobber og selger denne pakka? er det forresten vanskelig å sette opp utstyret riktig? I og med at jeg ikke har så god peiling på lydutstyr Ikke tro på dem Akkurat hvor jeg jobber vil jeg ikke ut med i forum, men jeg jobber for Elkjøp på østlandet. Snakka faktisk med avd.lederen min om denne pakka senest i går, og han bekreftet at htib9800 nå leveres med hdmi. Gå i en butikk og be om å få se på en pakke de har på lager, så får nok de også seg en overraskelse Hvis du snakka med kundeservice pr tlf har de ikke sjans til å vite det, for de ser kun på produktene via interne datasystemer, og der står det ingenting om hdmi på denne pakka Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Yamaha har fargekodet ledningene og høyttalerne, og det er bare å klipse på plass ledningene på recieveren. Hvis du kobler reten via hdmi trenger du bare en hdmi-kabel opp til TV-en og koble enhetene dine inn på recieveren, så er du oppe og går. Blir ikke enklere Lenke til kommentar
Christian83 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Nei det trenger du ikke gå ut med tenkte mer på om det var en butikkjede som du jobba på. Så da er det fint mulig regner jeg med å kjøpe den gjenom nett selv om det der ikke står at det er hdmi takker for hjelpen nok en gang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå