cripkilla Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Har endret oppsettet mitt da jeg fikk bedre rabatt paa andre varer og deg ogsaa viser seg at det er mindre problemer med disse produktene Corsair Dominator TWIN3X DDR3-1600 6 GB (3x2GB) DFI LANPARTY UT X58-T3eH8 EVGA GeForce GTX 295 Plus 1792 MB PhysX Intel Core i7 920 Lian Li PC-A71 MIST Modulær 1000W Noctua NH-U12P SE1366 Samsung Spinpoint F1 1 TB Western Digital VelociRaptor 300 GB Da jeg aldri har gjort det her hadde det vaert supert om noen kunne tatt seg tid til aa hjelpe meg til en stabil overklokk som kan gaa 24/7. Hvis det skull vaere noe ekstra kj0ling osv jeg trenger saann spesielt bortsett fra vifter til kabinett saa si ifra. lest endel rundt men er saa mye frem og tilbake mellom folk :/ saa blir bare forvirra beste er om det kanskje er noen med samme oppsett som kommer med hjelp evt er det noen som kan ta paa seg en saann jobb i oslo omraadet for en slant? takk takk Endret 1. mars 2009 av cripkilla Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Vist du vil overklocke, så gjere ein research sjølv, leser ting og tang om kva som sker når ein klokker, finner ut kva intel vil ha som max v-core, finner ut om ein tørr å gå over den.. finner ut kossen ein klokker ein cpu, flere måter å gjere det på.. Kort fortalt om i7 OC, så øker ein cpu multiplisator til datamaskinen blir ustabil, deretter øker ein v-core til det blir stabilt.. V-core er spenningen til cpu.en, vet ein ikkje kva ein holder på med så burde ein styre unna den.. eller sjekke rundt omkring på nettet.. vist alt dette var gresk for deg, så begynner du på HW.no og leser alt om overklokking der. ivertfall de mest grunnleggende, deretter kan det vere greit å finne ut kva som er nytt på i7 i forhold til C2D overklocking.. Og ikkje forvent å klare samme ghz som xtremesystems gjere... Skal du lære overklocking, så må ein først vete det grunnleggende om kva overklocking gjere, og korleis ein gjere det. Altså les, les, les, les og atter les. eneste som nytter vist ein skal lære dette, er dyrt å prøve å feile innen overklocking, i7 er jo ikkje billige cpu'er... Lenke til kommentar
cripkilla Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Vist du vil overklocke, så gjere ein research sjølv, leser ting og tang om kva som sker når ein klokker, finner ut kva intel vil ha som max v-core, finner ut om ein tørr å gå over den.. finner ut kossen ein klokker ein cpu, flere måter å gjere det på.. Kort fortalt om i7 OC, så øker ein cpu multiplisator til datamaskinen blir ustabil, deretter øker ein v-core til det blir stabilt.. V-core er spenningen til cpu.en, vet ein ikkje kva ein holder på med så burde ein styre unna den.. eller sjekke rundt omkring på nettet.. vist alt dette var gresk for deg, så begynner du på HW.no og leser alt om overklokking der. ivertfall de mest grunnleggende, deretter kan det vere greit å finne ut kva som er nytt på i7 i forhold til C2D overklocking.. Og ikkje forvent å klare samme ghz som xtremesystems gjere... Skal du lære overklocking, så må ein først vete det grunnleggende om kva overklocking gjere, og korleis ein gjere det. Altså les, les, les, les og atter les. eneste som nytter vist ein skal lære dette, er dyrt å prøve å feile innen overklocking, i7 er jo ikkje billige cpu'er... har lest rundt omkring men var ute etter en som kanskje har samme oppsett og liksom kunne gi meg fasiten.. anngaaende max vcore saa er jo det ganske flytende etter hvor man leser altfri 1,32 -.1.45 har jeg lest saa siden jeg er helt fersk paa det her haapet jeg paa en steg for steg du hjalp meg jo litt paa vei noen sted der det er et steg for steg guide med basis jeg har lest her paa forumet er vel aller mest det at jeg ikke vil 0delegge det nye oppsettet mitt ved at jeg pr0ver og feiler saa derfor sp0r jeg etter en feilfri plan eller en som kan gj0re det for meg:) men ja haapet noen som sagt hadde samme oppsett eller om det kanskje er noen i OSLO omraadet som kan ta paa seg jobben mot betaling Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Vel, overclocking har INGEN fasit, ingen har samme cpu som deg, alle er forskjellige... samme med ram... men kan gi deg ein liten leksjon om korleis det er med OC på i7 920 Intel spec i7 920 Vist du går i bios Finner du følgende : FSB: 133 Cpu multi 20 i7 har ulåst cpu multiplisator... Så når du skal klocke denne cpu'en øker du cpu multi som er standar 20, øk gradvis med eit par stepp om gangen, test med occt om dataen er ustabilt, blir den ustabilt øker du v-core litt og litt til det er stabilt, pass på at rammen ikkje går over standar frekvens når du skal sjekke kva cpu'en klarer på luft og med rimlig v-core, v-core er noke som kan drepe cpuen vist ein ikkje veit kva ein gjere.. Vist eg har glemt noke eller du står fast så enten pm, eller skriv her.. =) Grove trekk fsb x "cpu multi" = cpu speed (mhz) Lenke til kommentar
cripkilla Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Vel, overclocking har INGEN fasit, ingen har samme cpu som deg, alle er forskjellige... samme med ram...men kan gi deg ein liten leksjon om korleis det er med OC på i7 920 Intel spec i7 920 Vist du går i bios Finner du følgende : FSB: 133 Cpu multi 20 i7 har ulåst cpu multiplisator... Så når du skal klocke denne cpu'en øker du cpu multi som er standar 20, øk gradvis med eit par stepp om gangen, test med occt om dataen er ustabilt, blir den ustabilt øker du v-core litt og litt til det er stabilt, pass på at rammen ikkje går over standar frekvens når du skal sjekke kva cpu'en klarer på luft og med rimlig v-core, v-core er noke som kan drepe cpuen vist ein ikkje veit kva ein gjere.. Vist eg har glemt noke eller du står fast så enten pm, eller skriv her.. =) Grove trekk fsb x "cpu multi" = cpu speed (mhz) saa i grove trekk er det ufarlig og klokke saa lenge jeg holder meg til fsb x multiplier aa ikke r0rer v-core og tempen holder seg under 80? faar oppsettet mitt om par dager saa setter igang da etter at jeg har faatt paa plass kj0lere og fiksa med luftgjennom str0mning osv saa forvent noen sp0rsmaal om ikke saa lenge Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Volt dreper, thats it, volt og varme er det som skader... men v-core under 1.3625 er ok ifølge intel.. det er ivertfall safe ville eg si.. =) Men eg tar ikkje på meg noken konsikvenser ofc Lenke til kommentar
cripkilla Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 wikipedersen fant en fin guide for meg http://i4memory.com/f55/intel-core-i7-920-...uide-x58-13051/ den kan jo vaere grei for mange Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå