nree Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Har forsøkt å reparert eksosannlegget, med "tape" og metall, først noe tynt metall, men det ble blåst hull i etter bare 30-45 minutter med kjøring. Forsøkte så med tape først og en ganske tykk hermetikkboks (Coctail frukt ) som jeg tok ut endene på og kappet på midten, for så å feste det hele med 3 stk slangeklemmer. Dette varte noe lengre, men det ble etterhvert blåst hull i dette også. Er det noen som har tips til noe metall eller materiale som kan reparere dette? Koster en formue for nytt EDIT: I øyeblikket blir en termos ofret, rustfritt stål, burde vell funke? EDIT2: Pasta, tape og termos stål er lappet rundt, men det spørst om det ikke varer like lenge som metallet og hermetikkboksen, altså, ikke løst enda. Endret 27. februar 2009 av Goggen90 Lenke til kommentar
Kalkveien Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Du kan enten kjøpe nytt frontrør (Mekonomen: 1900,-) eller kjøpe universalt flexrør (Biltema: fra 130,-) Lenke til kommentar
nree Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Det glemte jeg å si, kjøpte et Fleksibelt skjøterør, universal Det var alt for stort, etter det hadde vært tilpasset så godt som mulig selfølgelig. Har sett på Eksosbandasje, er det noe som kan surres rundt her? Endret 27. februar 2009 av Goggen90 Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Kapp ut selve flexikoblinga fra biltemarøret og sveis inn denne istedet for flexikoblinga du allerede har. Det blir aldri bra å drive å lappe en slik skade. Kanskje du klarer å redde bitene du allerede har ved å sveise rundt skjøten som har gått. Endret 27. februar 2009 av eab Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Eksosbandasje holder ikke. Er bare til å ta det inn over seg. Har prøvd så mange ganger. Holder aldri lenge. Gjør som kalkveien skriver. Sveising er heller ikke noe suksess. Godset er alt for tynt, du får for rask avkjøling, dermed herding og det vil ryke igjen. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Det koster å ha bil, slik er det bare, og slik du beskriver det, så har du jo nesten brukt 1900kr på bare søppel hittil, så det hadde kanskje vært greit å kjøpt frontrøret med en gang?? Lenke til kommentar
nree Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Frontrører koster som sagt tidligere 1900kr, det har jeg sjekket med flere forhandlere. Dette er ikke noe jeg klarer eller har utstyr til å montere selv, dette er festet midt inni motorrommet hvor det nesten er umulig å komme til. Dermed vil det bli "en formue" for å få byttet dette hos et verksted (de fleste verksted er kjent for å ta rimelig stive timepriser for slike jobber). Til nå har jeg vell brukt 150kr på dette, siden alt som er blitt brukt er "skrap" som har ligget rundt i huset Hva kan jeg bruke, om termosen (som nå er montert ^^) svikter, til jeg får spart opp til verkstedutgifter og nytt frontrør? Endret 28. februar 2009 av Goggen90 Lenke til kommentar
nree Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Bump.. Termosen varte ikke lenge. Forslag til midlertidige metoder å fikse dette på? Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Midlertidig? Enten kjøper du et nytt frontrør, eller så kapper du av flexibiten som er der og sveiser inn en ny. Lenke til kommentar
AstraGSI Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 www.vangbo.no har fleksible stål rør i alle dimensjoner til ikke mange kronene, de har også gode klemmer som holder dette tett. Bilextra har også litt utvalg på slikt. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Har du prøvd å lete hos nærmeste skraphandel? Lenke til kommentar
nree Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Nei, jeg må uansett få det montert fra et verksted om jeg demonterer noe på skraphandleren? Eventuelt kunne jeg skjært av 10cm forran og bak flexirøret og overlappet på bilen min med tykkere rør, men jeg er redd for at det ikke holder? Volkswagen biler på nærmeste skraphandler: http://www.knoks.no/cardetails.php?filter_bilmerke=42 Endret 1. mars 2009 av Goggen90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå