Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[BILDER] Hvordan reparere dette? Flexirør forran kat. etter maniføyl

nree

Anbefalte innlegg

Har forsøkt å reparert eksosannlegget, med "tape" og metall, først noe tynt metall, men det ble blåst hull i etter bare 30-45 minutter med kjøring.

post-30852-1235751592_thumb.jpg

Forsøkte så med tape først og en ganske tykk hermetikkboks (Coctail frukt :p ) som jeg tok ut endene på og kappet på midten, for så å feste det hele med 3 stk slangeklemmer.

Dette varte noe lengre, men det ble etterhvert blåst hull i dette også.

Er det noen som har tips til noe metall eller materiale som kan reparere dette?

Koster en formue for nytt :(

post-30852-1235751597_thumb.jpgpost-30852-1235751601_thumb.jpgpost-30852-1235751604_thumb.jpg

EDIT: I øyeblikket blir en termos ofret, rustfritt stål, burde vell funke?

EDIT2: Pasta, tape og termos stål er lappet rundt, men det spørst om det ikke varer like lenge som metallet og hermetikkboksen, altså, ikke løst enda.

Endret av Goggen90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kapp ut selve flexikoblinga fra biltemarøret og sveis inn denne istedet for flexikoblinga du allerede har. Det blir aldri bra å drive å lappe en slik skade. Kanskje du klarer å redde bitene du allerede har ved å sveise rundt skjøten som har gått.

Endret av eab
Lenke til kommentar

Frontrører koster som sagt tidligere 1900kr, det har jeg sjekket med flere forhandlere.

Dette er ikke noe jeg klarer eller har utstyr til å montere selv, dette er festet midt inni motorrommet hvor det nesten er umulig å komme til.

Dermed vil det bli "en formue" for å få byttet dette hos et verksted (de fleste verksted er kjent for å ta rimelig stive timepriser for slike jobber).

Til nå har jeg vell brukt 150kr på dette, siden alt som er blitt brukt er "skrap" som har ligget rundt i huset :p

Hva kan jeg bruke, om termosen (som nå er montert ^^) svikter, til jeg får spart opp til verkstedutgifter og nytt frontrør?

Endret av Goggen90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...