Gå til innhold

DDR2 eller DDR3-minne til ny PC?

Shoo

Anbefalte innlegg

Jaha. Så den kjøleren vil altså fungere ypperlig selv om det er push-pin, hmm?

Forresten, hva syns dere om dette oppsettet? Den ser jo akseptabel ut, men må vel kanskje bytte et par deler som f.eks skjermkort og RAM. Dette oppsettet gir vel også bra ytelse i spill og sånt, samt at den er over 1000kr billigere. Hva syns dere?

Blir opp i mot 7500-8000kr dersom jeg går for nevnte Intel-oppsett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner. Men må jeg flashe BIOS på det hovedkortet som er i det oppsettet? (Gigabyte-hovedkortet) og hvilken skjermkort skal jeg isåfall velge? Den Gainward 4850 koster jo omtrent like mye som 4870, så kanskje jeg skulle valgt en 4870 1GB istedenfor, eller hva mener du?

Beklager for all den frem og tilbakeheten min her.... =/

Slik jeg fikk opplyst, så er det lett å overklokke Phenom-oppsettet, men jeg vet ikke...

Lenke til kommentar

Ja du må sannsynligvis flashe det kortet - jeg ga deg en liste med alternative kort som du ikke må flashe på forrige side mener jeg.

Hvis du kan strekke deg til 4870 1gb er det et bedre alternativ ja.

Phenom II overklokker, men veldig ujevnt, du må ha litt flaks med prosesoren for å komme spesielt høyt, du må også ha et godt hovedkort, med Intel er det mer bankers - varierer ikke så mye fra cpu til cpu og meget gode oc hovedkort er det mange av.

Vanlig oc med Phenom II 940 er alt fra 3.2ghz til 3.6, med noen unntak i begge retninger.

En Q9550 med god kjøling klarer nok mellom 3.6-4.0ghz med mindre du er uheldig.

Jeg snakker her om 24/7 Prime95 stabile oc - ikke kamikaze oc til benchmarking.

Edit: Min PH II 940 klarer 3.5ghz, med ganske høy vcore (spenning til cpu), og 3.6ghz med ekstrem høy vcore, det er med et greit hovedkort og bra kjøling. Kjører 3.5ghz til daglig, 3.6ghz blir for varmt med luftkjøling.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Ja, det stemmer. Fant frem til den listen nå.

Ja, kan strekke meg til 4870 1GB, men hvilken? HIS 4870, eller?

Jeg vet ikke helt... har aldri vært borti OC før og ikke har jeg peil hvordan man gjør det heller.

Har 2 til alternativer på oppsett:

Se her og her. En quad og en phII 720...

Nå må jeg vel ta å vurdere hvilken jeg skal gå for. Har fått så god hjelp nå samt at jeg har fått en del å velge mellom, såe... Men ja, sliter litt med å få den siste spikern på plass.

Skal primært bruke PC'en til surfing, en del spilling samt en god del bilderedigering, photoshopping og emulering av spill/konsoll og sånt. Hehe.

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

Ville ikke vurdert noe annet enn PHII 940 fra AMD på nåværende tidspunkt, men det er nå meg, skjermkort med 512mb er ikke lurt å kjøpe nå, medmindre du er sikker på at du aldri kommer til å spille i høyere oppløsning enn 1680x1050. Hvilket merke du kjøper spiller ingen rolle egentlig.

Til photoshop ville jeg iallefall hatt fire fungerende kjerner, og ikke en defekt/frakobklet som det er på X3 prosessorer

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Hmm... da ser det vel altså ut til at jeg går for dette Intel-oppsettet (hvor en CPU-kjøler kommer itillegg)... Blir noe dyrt da, men men... Det er vel sikkert et par deler jeg lett kan bytte ut med omtrent like bra ytelse men som er litt billigere, enig? Leser omtrent overalt at det er firekjerne jeg bør gå for siden jeg skal drive en god del med photoshopping, emulering, spilling, multi-tasking og slikt.

Så ja, noen videre kommentarer på det oppsettet, eller..? Vet at det er et par deler jeg kan bytte ut med noe annet. Som f.eks skjermkort. Skal ikke spille med høyere oppløsning før til etter sommeren, antar jeg. Nå kjører jeg i 1175x864 som maks.

Lenke til kommentar

Min feil og beklager for litt rot her.

Hva syns du Ulven om dette oppsettet? Jeg linket til den litt tidligere, men ser ikke oppsettet bra nok ut? Kanskje om jeg bytter på CPU til phII 940 og kanskje skjermkortet..? Trenger vel ikke å bytte ut hovedkortet, sant? Utenom det, så tror jeg vel at AMD-oppsettet ser bra ut, eller har du noen andre meninger om det..? :D

Lenke til kommentar

Oh? Virkelig? Glimrende, glimrende! Såe... hva om jeg switcher ut den 720 CPU'en til 940 istedenfor? Det med tanke på at jeg skal bruke den til en god del spilling, emulering, bilderedigering/photoshop, videoredigering og multi-tasking. Er det noen andre deler jeg må bytte ut hvis jeg går for 940..? Og hva med de andre delene som f.eks minne og skjermkort? Ser det knall ut der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...