iLoveAsus Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Kjøpt meg ny pc.. (pc i deler fra komplett) Fikk med Serial ATA (SATA) Harddisk som jeg aldri har brukt før (har kun brukt IDE). Ganske lett og sette i strøm og koble den til HK'et men finner den ikke om det smeller :S noen som har noen tips? EDIT: Detaljert hvordan jeg gjorde dette: Etter å ha satt HK i kabinett og knøtt ram og alt som skal ned i der inni satte jeg hard disken inni som er en SATA hard disk... Jeg koblet sata kabelen til hk og en Sata tilkobling fra strømforsyninga til harddisken. jeg fikk låne en ekte windows xp home edition cd av en venn og vi begynte å installere windows xp home edition.. når windows var installert begynte den å fryse rett etter oppstart trodde det var at prosessoren som var overheated eller at ram'en bare ikke virket helt som den skal.. såg at CPU'en låg på en 30-39 grader celsius som jeg tror er normalt håper ihvertfall dety .. og kjørte en såkalt Minnetest for å sjekke ram'en men fant ikke noen errors... Fant ut at harddisken stod i SATA-3 og flyttet den over til SATA-1 men da ble den plutselig ikke funnet av HK'et/BIOS'EN da jeg prøvde å flytte Harddisken tilbake til SATA-3 igjen for det hadde jo virket før finner jeg heller ikke harddisken og ikke i SATA-2 og 4 heller... Kan ikke så mye om BIOS så har ikke våget å skifte på noe som jeg ikke forstår.. og så var det et lite "problem" jeg hadde utenom.. Prossesoren er en AMD Athlon X2 7750+ Black Edition 2700MHz når jeg først startet opp pc'n er jeg ganske sikker på at det stod Speed 2.7GHz og count: 2 .... men nå står det Speed: 1,35GHz og count: 2.. (HJELP) Hadde vært flott med hjelp håper dette er detaljert nok! KOMMER IKKE INN PÅ WINDOWS ETTERSOM JEG IKKE FINNER HARDDISK HVIS DET IKKE VAR KLART NOK. Lenke til kommentar
lilko Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Prøv å ta en titt i bios. Pleier å være noen instillinger for HDD der. Lenke til kommentar
Entim Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Har du innstallert drivere til SATA? Om du har SATA kabler uten lås så kan disse løsne, spesielt i disken. Når det gjelder hastigheten på prossesoren er dette en strømspare funksjon, hastigheten vil gå opp til 2,7Ghz under belastning. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Prøv med en annen satakabel hvis du har. Jeg hadde lignenede problem som jeg reklamerte på og det viste seg å være defekt satakabel som jeg hadde fått tilsendt. Endret 27. februar 2009 av Inc Lenke til kommentar
iLoveAsus Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Prøv med en annen satakabel hvis du har. Jeg hadde lignenede problem som jeg reklamerte på og det viste seg å være defekt satakabel som jeg hadde fått tilsendt. Skal prøve disse svarene ... Men har ikke mye erfaring når det gjelder harddisker :s og spesielt ikke SATA harddisker Lenke til kommentar
iLoveAsus Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Prøv med en annen satakabel hvis du har. Jeg hadde lignenede problem som jeg reklamerte på og det viste seg å være defekt satakabel som jeg hadde fått tilsendt. Skal prøve disse svarene ... Men har ikke mye erfaring når det gjelder harddisker :s og spesielt ikke SATA harddisker Noen som kan være litt mer detlajert angående BIOS innstillinger? Og har prøvd 3 sata kabler så det er nok ikke defekte sata kabler :s Lenke til kommentar
samerk Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Prøv å ta en titt i bios. Pleier å være noen instillinger for HDD der. Du er inne på det. Ser ut som XP Home-disken ikke inneholder sata-drivere. Problemet kan løses ved å bruke IDE-emulatoren. Et annet valg er RAID. Han må konfigurere sata-disken som IDE fra BIOS under Drive Configuration eller SATA Configuration. Spørs hva hovedkort han har. Lenke til kommentar
iLoveAsus Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Prøv å ta en titt i bios. Pleier å være noen instillinger for HDD der. Du er inne på det. Ser ut som XP Home-disken ikke inneholder sata-drivere. Problemet kan løses ved å bruke IDE-emulatoren. Et annet valg er RAID. Han må konfigurere sata-disken som IDE fra BIOS under Drive Configuration eller SATA Configuration. Spørs hva hovedkort han har. Har et Asus M2N68-AM. Hadde vært fint om du kunne lage/finne en guide til meg eller ihvertfall skrive litt mer detaljert hadde vært flott! Har så lyst til å få Windows maskinen til å gå er ganske lei mac nå Lenke til kommentar
iLoveAsus Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Prøv å ta en titt i bios. Pleier å være noen instillinger for HDD der. Du er inne på det. Ser ut som XP Home-disken ikke inneholder sata-drivere. Problemet kan løses ved å bruke IDE-emulatoren. Et annet valg er RAID. Han må konfigurere sata-disken som IDE fra BIOS under Drive Configuration eller SATA Configuration. Spørs hva hovedkort han har. Har et Asus M2N68-AM. Hadde vært fint om du kunne lage/finne en guide til meg eller ihvertfall skrive litt mer detaljert hadde vært flott! Har så lyst til å få Windows maskinen til å gå er ganske lei mac nå Har fortsatt samme problem..! :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå