nizze90 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hei Tror hjullageret på mamma sin Golf røyk i går, mens eg var ute å kjørte.. Er det vanskeligt å skifte dette? Og hvor mye vil det eventuelt koste tilsammen å fikse det på ett verksted? Er en Golf IV 1,4. Takker for svar^^ Lenke til kommentar
Brian Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Vet ikke helt hvordan det er på din golf, men bytta nettopp et hjullager på min bil. Jeg kjøpte da like godt hele navet og bytta det istedet for å bytte kun lageret, noe du trenger spesialverktøy til. Betalte vel en tusing for hele navet fra danmark og bytta det selv. Jeg hadde aldri gjort det før, har kun sett på en gang, og brukte i underkant av en time på jobben. Du skrur av dekket, skrur løs kalipteren, fjerner bremseskiva, og deretter har du fri innsikt til navet hvor hjullageret sitter i. Jeg måtte her bruke en 46mm kopp for å få løsnet navet. Deretter var det bare å ta i og få dradd det av akslingen, mulig du kansje må varme opp navet en smule om det sitter godt. Deretter er det bare å gjør det motsatte når det nye skal på plass. Skal dette fikses på verksted kommer det sikkert til å bli rundt 1500-2000kr i jobb, og kostnaden av delen i tillegg. Endret 28. februar 2009 av Brian Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Foran eller bak? Lageret røyk i går....? har du vært i en kant ellerno? Et hjullager ryker aldri sånn plutselig med mindre du har vært borti noe.. kommer gradvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå