Gå til innhold

Tilbakemelding på min nye nettside

Anbefalte innlegg

Har basert min nye nettside på et tema jeg har laget til den nye wordpress theme sjappa mi.

Kom gjerne med litt feedback og om du evt. problemer i div nettlesere (ikke ie6) eller ting ser rare ut.

Jeg må fikse dropdown menyen da bakgrunnen er litt for gjennomsiktig.

Om du vil teste temaet skikkelig har jeg lagt det ut til nedlasting med norsk brukermanual.

Du kan se siden her

www.dieter.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Unødvendig sideskroll (1024*768. Sjekk Wikipediaartikkel om screenresolution og under current standards finner du statistikk)

2: Orddelingsfeil (i overskrift tom.)

3: Title på siden sier meg ikke noe som helst. Hva skal jeg med navnet ditt?

4: Hvorfor er Tagcloud utenfor "rammen"?

5: Nye nettlesere: det er noe sært med ikonet, antageligvis under resizing

6: Tagcloud er sær. Kan forstå det om siden er ganske ny, men den bør nok revurderes

7: Jeg vil kunne trykke på "Gallerier" og komme til en oversikt over galleriene

8: Samme gjelder makro (som på norsk skrives makro, og ikke macro)

9: Eh, hvorfor faen kan jeg trykke på reklame, som kun har én kategori, imens ikke makro, som også kun har én kategori?

10: Ægh! Hater det når jeg ikke kan holde cursor på samme plass og klikke meg videre i et galleri!

11: Men du har jo oversikt over gallerier på "mennesker" jo!

12: Hvor kan jeg kjøpe isoporplater? (Dette betyr altså; henvis til andre steder, som t.d. strobist.)

13: Det er en norsk side, jeg vil lese måneder og denslags på norsk.

14: Jeg trenger ikke å vite at det var Dieter som publiserte alt, om det bare er du som gjør det

15: Når jeg trykker på banneret vil jeg komme til hovedsiden

Lenke til kommentar

1. 1024 er rimelig normalt i moderne webdesign, ser ikke på dette som noen feil..

2. rettet

3. skal ordne.

4. Skjønner ikke hva du mener? hvilken nettleser?

5. PNG bilde (blir stygge ved resize, skal bytte)

6. hva mener du med sær? (fontfarge skal forandres)

7. Er under oppdatering. det er meningen at det skal være slik du sier.

8. rettet

9. fordi jeg ikke er ferdig med å sette opp galleriet (for faen)

10. igjen.... ikke ferdig med dette

11. og igjen.... ikke ferdig med dette

12. Det skulle da ikke være så veldig vanskelig å finne ut hvor man kan kjøpre isoporplater selv.

13. kommer

14. hva om det ikke er bare jeg som gjør det?

15. skal ordnes.

Kritikk er helt greit og noen av punktene er gode, men når du først skal forsøke å være grundig bør du gjøre det litt annerledes.

1. du nevener ingenting positivt.

2. I punkt tolv klager du over at jeg ikke henviser til steder hvor man får kjøpt isoporplater samtidig

som du i punkt 2, 4 og 6 gjør samme "feilen".

Punkt 2. hvilken overskrift?

punkt 4. du sier tagcloud er utenfor rammen, men i hvilken nettleser?

punkt 6. hvorfor er den "sær"?

3. Du nevner galleriet i 4 egne punkter (for å få en lenger liste med negative ting?).

4. Jeg ba om feedback på nettsiden med tanke på selve temaet, ikke innholdet (da hadde jeg spurt om kritikk på en artikkel)

5. Hva er poenget med å banne? forsøk på å være kul? (like lavmåls som kommentarene på db.no).

Lenke til kommentar
Mange fine bilder hvertfall. Noen som var litt irriterende var "neste bilde pilen" flyttet seg etter størrelsen på bildene. Den burde ha fast plass. Ellers likte jeg siden godt.

Takker.

Ja, det er litt irriterende med pilen (ligger som default i NextGen gallery), kan bruke en annen metode men synes denne viser bildene penest.

Lenke til kommentar
1. 1024 er rimelig normalt i moderne webdesign, ser ikke på dette som noen feil..
Ja, det er det. Men siden din har sideskroll når 1024 brukes
4. Skjønner ikke hva du mener? hvilken nettleser?
http://bildr.no/image/356702.jpeg Edit: Jeg bruker som regel siste versjon av Firefox som Mozilla har lagt inn i sine automatiske oppdateringer. I dette tilfellet 3.0.6
6. hva mener du med sær? (fontfarge skal forandres)
Jeg mener her den der man trykker på "tabs". Du har tre store tags, og resten er små. Gjelder forsåvidt den nederst på siden også.
Jeg er ikke ferdig med galleriet enda
OK, var bare forskjellige ting jeg så ved samme sak. Jeg kan ikke vite hva du holder på med i oppdateringen.
12. Det skulle da ikke være så veldig vanskelig å finne ut hvor man kan kjøpre isoporplater selv.
Er utrolig flott å få tips om det. Som sidebruker ville jeg satt pris på å få et partre tips, spesielt om det er en spesiell plass du får tak i.
14. hva om det ikke er bare jeg som gjør det?
Da er det helt greit, men akkurat nå så det ut som om du kom med alt, og da virker det unødvendig.
1. du nevener ingenting positivt.
Nei, det gjør jeg ikke. Du kan anse det jeg ikke har nevnt for å være positivt. Men om du vil ha noe positiv tilbakemelding så kan jeg si at jeg liker temaet fargemessig. Brushene du bruker (antar iaff. at du bruker noe lignende) er fine (muligens litt mange) (blomster o.l. altså). Det er også flott at både artikkelikon, overskrift og "Les Mer" er klikkbare. Jeg har ikke for vane å nevne ting positivt helt eksplisitt, da andre vanligvis er flinke nok, og jeg selv finner det kjedelig å lese/høre "åh, den var fin", i stedet for en liste med ting som kan forbedres.
2. I punkt tolv klager du over at jeg ikke henviser til steder hvor man får kjøpt isoporplater samtidig

som du i punkt 2, 4 og 6 gjør samme "feilen".

Punkt 2. hvilken overskrift?

punkt 4. du sier tagcloud er utenfor rammen, men i hvilken nettleser?

punkt 6. hvorfor er den "sær"?

Samme feil? Huh? Jeg tror ikke jeg forstår hva du mener.
3. Du nevner galleriet i 4 egne punkter (for å få en lenger liste med negative ting?).
Jeg har absolutt ikke som intensjon å ha en så lang liste som mulig. Som allerede nevnt; jeg så på dem som noenlunde separate punkter, og kunne ikke vite at dette fortsatt var under oppdatering. Jeg tror jeg ser på websider jeg gir kritikk til som ferdige produkter.
4. Jeg ba om feedback på nettsiden med tanke på selve temaet, ikke innholdet (da hadde jeg spurt om kritikk på en artikkel)
Jeg har som vane å gi feedback på en hel side, hele siden teller. I tillegg skriver du
Kom gjerne med litt feedback og om du evt. problemer i div nettlesere (ikke ie6) eller ting ser rare ut.
Her skriver du altså ingenting om hva du vil ha feedback på, altså regner jeg med at det er hele websiden det er snakk om. (Jeg har heller ikke som vane for å lese for nøye gjennom førstepost; jeg befatter meg med websiden.)
5. Hva er poenget med å banne? forsøk på å være kul? (like lavmåls som kommentarene på db.no).
Nei, absolutt ikke forsøk på å være kul. Banning kan i disse sammenhenger oppfattes som en, tja, større feil; noe jeg ble mer opprørt over enn andre ting.

Det kan høres ut som om jeg ser på meg selv som en überpro webdesigner som har som mål her i livet å rakke ned på andres websider, imens jeg snakker om mine vaner, men slik er det altså ikke, jeg gir nok kritikk på en litt annen måte en det folk er vant med, men jeg har den fordelen å være noenlunde objektiv i forhold til den som skaper produktet, i tillegg, til at jeg vet litt om hvordan ting skal være.

Edit: Angående det med IE; det finnes simulatorer av varierende kvalitet på nett.

Endret av Jonta
Lenke til kommentar

Takk for fyldig svar.

Det er litt merkelig det du nevner med taggene. Jeg bruker samme nettleser (og versjon) som deg men får ikke noe feil med taggene i boksen øverst, men den nederste må rettes på.

Det jeg mener med at du gjør samme feilen selv er at du ikke utdyper feilene i de punktene (slik at jeg vet hva det gjelder).

Jeg synes det er bra at du skriver utfyllende og ikke pakker inn i bomull, men det er greit å trekke frem noe positivt også. Skriver du bare negativt får man iallefall ikke følelsen av at du er objektiv, men heller kan bli oppfattet som en arrogant "besserwisser".

Lenke til kommentar

Ah, OK.

Om du lager tutorials/guider er en del av poenget å få folk til å følge dem, og da er det hyggelig å kunne starte med en gang. Men om man først må jobbe med å finne isoporplater og denslags, som er informasjon jeg vet at du har, så kan man muligens bli demotivert, og får ikke mye utav det. Ergo er det færre som følger guide, færre som kan gi tilbakemelding osv.

Det er kjipt for webdesignere, men man skal tilrettelegge utrolig mye for brukeren. Lager man en side med så lite jobb som mulig, der man sier at "jamen brukeren kan da finne ut dét!?!", får man en lite besøkt webside (ikke at det er tilfelle her).

Jepp, jeg mener nederste tagcloud. Håper du fikk svar på hvorfor jeg mente at begge var sære.

Tja, jeg prøver. Om det er noe spesielt jeg legger merke til så sier jeg ifra om at det er bra, men jeg synes det er mye flottere å kommentere på den måten jeg gjør nå, enn å komme med enten "åh, den var flott! Ikke mye å utsette på den nei (men da har du jo noe å utsette din jævel! Si meg hva det er så kan jeg rette det opp din tufs! red.anm). Kreds for den". Eller den andre varianten, som jeg så to stykker av på et rimelig profesjonelt webdesignforum her forleden "faen den sida var stygg! Kan du ingenting eller?! Bestemora mi kan bedre enn det der!". Men yeah, kanskje jeg skal prøve å begynne å venne meg til å skrive et partre linjer om hva som er bra med websiden.

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på det med farger faktisk. Har no forbedra en del ting som er nevnt her og siden er nå nedjustert til 960px i bredden slik at man ikke får scroll på 1024 oppløsning. Har også gjort endringer på forsida og jobber med noen justeringer på kommentarene. Jobber fortsatt med hvordan jeg skal sette opp galleriet mitt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Husk stor forbokstav etter punktum! Også er språket for muntlig syns jeg. Greit nok at du vil ha et hyggelig og dagligdags språk, men jeg syns det ble litt feil. Men det er får du vurdere selv :)

Ellers syns jeg sida di er fin og clean igrunn. Likte de tutorials'ene dine også, men hvor finner jeg direkte tilgang til dem?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg syns det er litt for lite luft mellom knappene dine i menyen, men det er smakssak.

Synes også du bør endre fargen på overskriften (Dieter Schneider) når bakgrunnsfargen endres. Er for lite kontrast mellom den lyse bakgrunnen og navnet ditt når bakgrunnen endres.

Endret av neadii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...