Gå til innhold

Bakoverkompatibel eller ei?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått en kamerat til å oppgradere pc'en min. Har blant annet kjøpt meg et Epox hovedkort (8 x agp).

Siden jeg finner spill ytterst kjedelig mente jeg at mitt gamle skjermkort et Ati Rage Pro (2x agp) var bra nok i massevis. Så det beholdt jeg. Nå påstår kameraten at han ikke får koblet skjermkortet til hovedkortet.

Betyr det at et 8x Agp hovedkort ikke er bakoverkompatibelt med et 2x skjermkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle agp-hastighetene er kompatible med hverandre, så det er nok ikke det som er problemet. Synderen er nok agp-spenningen, som har gjennomgått en forandring siden rage-kortet ditt var ferskt på markedet. Derfor har det blitt gjort slik at gamle kort som trenger den gamle spenningen ikke passer på nye hovedkort som bare har ny spenning. Synd, for det ATI-kortet er et bra kort for folk som ikke spiller...

Lenke til kommentar

navnet er irrelevant, men tror det går fordi agp 2x og 4x kjører med samme volt og siden agp 8x går i agp 4x burde det kortet også gå i agp 2x.

Men dette er bare resonerende, ring dell eller noe sånt, komplett kanskje og si at du skal kjøpe e hk med 8x agp og lurer på om ditt 2x agp skjermkort passer, de har garantert peil

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Svaret til PanzerFaust har sikkert noe for seg. Kameraten påsto at han kunne montere kortet, men dessverre, kun feil vei slik at tilkoblingene ble plassert inne i maskinen.

Han har vidre mast om innstilling av riktig spenning/volt på skjermkortet (noe som jeg har forstått mindre av).

Ser mao ut til at jeg må kjøpe meg nytt skjermkort også. Egentlig ganske leit å være "dum", hadde jeg visst bedre hadde jeg kjøpt et Epox hovekort med integrert skjermkort. Kun et par hundrelapper extra.

Takk for hjelpa, så langt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...