gibbersoft Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 En god venninne av meg har en laptop med 30GB HDD. Problemet er at den sier den bare har igjen ca 500MB og at ca 30GB er oppbrukt. Men når vi går inn på den og merker alle mappene i C:'s root så står det (i egenskapene såklart) at alt til sammen bare tar rundt 9 til 10GB. Vi skjønner rett og slett ikke hva det er som tar så mye plass siden hun ikke har så mange filer og programmer på pcen. Noen andre som har vært bort i noe som dette og har en løsning på problemet? Dere må for all del spørre om hva som helst så kan vi sjekke det på pcen slik at vi kan få fikset dette. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 på 30GB går et par GB bort... ellers kan det være skjulte filer i form av sikkerhetskopier til windows ellers kan dere prøve diskoppryddning eller programmet cclean... og en diskfragmentering Lenke til kommentar
ca2 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Grunnen til at dere ikke finner mer med den metoden er nok at resten befinner seg i skjulte mapper. Siden disken ikke er større tar jeg en råsjans og gjetter på at det er XP på denne? Dere kan jo forsøke å fjerne gamle system restore-points, følg denne guiden. Dere kan jo også laste ned og prøve CCleaner, husk å velge bort installering av Yahoo toolbar under installasjon, så unngår dere mere søppel på maskinen. Ellers er jo i.disk veldig praktisk for å finne ut hva som tar stor plass. Lenke til kommentar
gibbersoft Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Det står at den er 30,4GB på egenskapene (så det at noen gb forsvinner er ikke tilfelle, jeg vet hvordan det der fungerer). Og vi har brukt programmer som CleanUp! som jeg selv har like god erfaring med som CClean. Og vi har også satt på at vi viser alle skjulte mapper og filer før vi sjekket dette (var for å være ekstra nøye). Er derfor vi synes dette har vært så merkelig. Skal sjekke ut det der med å fjerne de gamle ubrukelige genopprettings-punktene, det tenkte jeg ikke på faktisk. Ja det stemmer at den har XP. EDIT: Ok vi fikk fjærnet ca 300MB ved hjelp av det. Så nå har vi litt over 800MB ledig. Men synes da likevel dette er lite. er tross alt va 20GB vi ikke får brukt! Endret 27. februar 2009 av gibbersoft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå