Berga Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Har funnet et flexuskort ttil en som går på skolen min. Har skrapt vekk navnet. Vet at dette kansje er litt umoralsk men men Spørsmålet mitt er rett og slett om kontrollørene kan sjekke opp kortet mot navn på noen måte hvis de kommer eller om de bare ser at du har kort før de går videre... Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
S0ppel Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Du er sleip.. Ellers vet jeg ikke.. Håper du blir tatt btw Lenke til kommentar
Korka Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hva er ett flexuskort? Lenke til kommentar
Poseboen Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Så vidt jeg vet er Flexuskort ett slags mpnedskort som bare virker innen en viss sone til en viss tid. ofte brukt av VGS elver for transport fra og til skole. Lenke til kommentar
3.14 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 ja de kan se navnet / adressen / fødseldagen til eieren av kortet. Det dukker opp hos bussjåføren, og hvis det kommer en kontrol og de har riktig utstyr kan de også se hvem som eier kortet. og siden man skal vise legitimasjon og flexus kortet i en kontroll så blir du nokk takk. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Har du et Flexuskort må du vel også ha med legitimasjon hvis jeg ikke tar helt feil. Har du skrapet bort navnet kan du vel bare gå til skolen og si du trenger et nytt? Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 NSB og Ruter (Akershus) krever at personlige månedsbilletter er knyttet til bare én person. Har du personlig månedsbillett, kan denne ikke benyttes av andre. Ved billettkontroll kan vi kreve at du legitimerer deg med SLs kundekort eller annen gyldig legitimasjon. Fra Flexus sin hjemmeside. Det gjelder vel når det er skolekort også? Tror nok du blir tatt hvis du ikke kan vise riktig legitimasjon. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Det jeg tenkte. Men herregud, hvor ofte er det kontroll? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Ofte nok egentlig. Et kort er og forblir personlig og missbruk av slike ting tror jeg strengt tatt ikke diskusjon.no vil være med på. Tråden stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg