Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rart fenomen med linsebruk.

chouse

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har brukt linser i en del år nå og i det siste har jeg opplevd noe rart ved lys om kvelden eller om natten, de har masse mer "streker" som stikker ut enn det som er vanlig, når jeg er langt unna f.eks en lyskaster vil denne ha fult av "lys-streker" som stikker ut, men desto nærmere jeg kommer, mindre blir det. Men, fortsatt irriterende.

Jeg vet dette ikke er normalt, fordi jeg har testet uten linser å da skjer ikke dette. Dette skjer altså bare ved linsebruk eller brillebruk, ikke uten.

Noen som har opplevd det samme etter langt linsebruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke dette normalt? :ermm:

Nei, som sagt har jeg prøvd å sett uten bruk av linser eller briller, da blir ikke strekene like sterk som ved bruk. Jeg ser vel kanskje 3 ganger mer av det som er av streker når jeg bruker briller/linser. Så det blir ikke normalt etter min oppfatning. :-)

Lenke til kommentar
Jeg har brukt linser i flere år og har ikke opplevd at det blir mye streker med linser på. Uten derimot er det mye. Kan det hende øynene er veldig slitne, eller linsa er litt ødelagt?

Hvis det er som jeg tror så er øynene dine fuktigere uten linser, noe som gjør at du får de strekene i lys. sikkert ikke noe farlig.

hadde vært greit hvis noen med medisinks bakgrunn kan bekrefte det?

EDIT: får de stripene når jeg lukker øynene halveis.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Jeg har brukt linser i flere år og har ikke opplevd at det blir mye streker med linser på. Uten derimot er det mye. Kan det hende øynene er veldig slitne, eller linsa er litt ødelagt?

Hvis det er som jeg tror så er øynene dine fuktigere uten linser, noe som gjør at du får de strekene i lys. sikkert ikke noe farlig.

hadde vært greit hvis noen med medisinks bakgrunn kan bekrefte det?

EDIT: får de stripene når jeg lukker øynene halveis.

Men nå har jeg ikke hatt det sånn med linser hele tiden, hva skal jeg gjøre for at jeg kan se lys normalt med linser igjen tror du? Bruke linser litt mindre? Fordi jeg bruker ikke akkurat briller imellom tiden spesielt lenge..

Lenke til kommentar

Mine første tanker er at det er pga. fuktigheten som er i linsene. De strekene som Du ser kan "fremprovoseres" ved at man titter på en lyskaster ol. gjennom bilruta når det regner, og er også grunnen til at mine tanker går til fukt.

Bruker selv linser men har aldri tenkt noe over det, regnet vel med at dette var helt normalt hehe, kan ikke sammenligne uten linser da jeg ikke ville sett noen ting

Men det hadde som sagt vært greit og få ett konkret svar på dette som morgan sier

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...